העיצוב החיצוני בהתאם לשפת העיצוב החדשה אותה פגשנו בטווסקאן והיא הגיע גם למתיחות הפנים של הלאון והפורמנטור. החזית מחודדת ואגרסיבית, סבכה בעלת פתחי רחבים ומאפייני המשולשים בתאורת היום שבפנסים. הפרופיל אינו "קופה" כמו הטווסקאן ויוצעו חישוקים בשלוש מידות ("18, "19, "20). מאחור נמצא גם כן את סגנון התאורה החדש עם פנסים בעלי חתימת תאורת המשולשים החודרים אל הכנפיים האחוריות ומחוברים יחדיו בפס תאורה מואר הכולל גם את לוגו המותג; והפגוש האחורי זוכה גם הוא לעיצוב אגרסיבי. הטראמר יוצע ב-9 צבעים, שניים מהם בגוון מט – אפור או ברונזה.
בהשוואה לפורמנטור המוכר היטב בישראל, הטראמר מציג ממדים גדולים, כמו כן נציין שהם מבוססים על אותה פלטפורמת MQB Evo. הטראמר ארוך ב-6.8 ס"מ (451.9 ס"מ), רחב ב-2.4 ס"מ (186.3 ס"מ), גבוה ב-7.3 ס"מ (158.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים כמעט וזהה, ארוך ב-מ"מ אחד (268.1 ס"מ). תא המטען גדול ב-182 ליטר ומגיע עד ל-602 ליטר בזכות אפשרות הזזת המושבים האחוריים על מסילה.
לעומת תא הנוסעים הייחודי של הטווסקאן, זה של הטראמר פחות צעקני, אך עדיין שופע זוויות בכל מקום, כאשר חלקו המרכזי של הדשבורד פונה אל עבר הנהג וכולל את מסך המולטימדיה בגודל "12.9 המוכר מדגמי הקונצרן האחרים, שזכה כאן לגרפיקה התואמת את רוח המותג בגווני ירוק-כחול ונחושת ובנוסף יוצעו 3 גוונים לתא הנוסעים ותפירה בגוון נחושת כמובן.
יחידת הנעה וביצועים
קופרה טראמר יציע 5 יחידות הנעה. הראשונה בנפח 1.5 ליטר, מיקרו-היברידית, המספקת 150 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. במעלה האפשרויות נפגוש את מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק של 204 כ"ס והנעה כפולה או בגרסת ה-VZ בעלת הספק של 265 כ"ס.
יחידת ההנעה הרביעית הינה ההיברידית-נטענת החדשה של קונצרן פולקסווגן, בעלת מנוע 1.5 ליטר וסיוע חשמלי כמובן, כך שההספק המשולב עומד על 204 כ"ס. הסוללה בקיבולת של 19.7 קוט"ש (נטו) המאפשרת נסיעה של כ-100 ק"מ וישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של 50 קילוואט. בראש יחידות ההנעה ניצבת גרסת ה-VZ פלאג-אין שכבר מספקת 272 כ"ס.
כמו כן קופרה טראמר יציע מתלים אדפטיביים ספורטיביים והיגוי פרוגרסיבי המשנה את יחס התגובה בהתאם למהירות ובגרסאות ה-VZ אף ניתן לנתק את בקרת היציבות ובגרסאות אלו ניתן לשדרג מערכת הבלימה לאחת ספורטיבית מבית Akebono בעלת דיסקים 375 מ"מ (לעומת 340 מ"מ) וקליפר 6 בוכנות.