צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5

הג'יפון הקומפקטי של פולקסווגן תמיד הביא עימו תחושה קצת יותר איכותית משל המתחרים, אך עם השנים דגמים כמו פיג'ו 3008 והאחים הקוריאנים יונדאי טוסון וקיה ספורטאז', הדביקו את הפער ואף התעלו עליו. הצגתו של הדור השלישי של הטיגואן סוגרת את הפער וכעת הוא מגיע לישראל במחיר כניסה של 217,900 שקל, פער של 28,000 שקל מקודמו, אך הוא מאובזר יותר.

מאחר וחלפה לה כמעט שנה מאז שנחשף, נזכיר כי הדור החדש מהווה קפיצת מדרגה לעומת הדור השני, מבוסס על פלטפורמת MQB Evo העדכנית, ופרט לעיצוב החיצוני גם תא הנוסעים שודרג באיכותו כאשר מסך המגע המרכזי בולט בגודלו וכן ידית בורר ההילוכים עברה אל מאחורי ההגה, כמו כן ישנו מערך מתלים אדפטיביים משודרג (בהתאם לרמת הגימור), כאשר מידותיו לא שונות משמעותית מהדור היוצא - הוא ארוך ב-3 ס"מ (453.9 ס"מ), רחב ב-0.3 ס"מ (184.2 ס"מ), נמוך ב-0.6 ס"מ (164.5 ס"מ), בסיס הגלגלים קצר ב-0.1 ס"מ (267.7 ס"מ) ותא המטען גדל ב-37 ליטר (652 ליטר).

יחידת הנעה
לעומת הדור הקודם שהוצע גם בגרסת 2.0 ליטר, הטיגואן החדש ישווק עם מנוע יחיד בנפח 1.5 ליטר שמתחדש בסיוע מיקרו-היברידי ובדומה לקודיאק החדש שהגיע ארצה בשבוע שעבר, גם הוא "השאיר" את גרסת הפלאג-אין המתקדמת בניכר (1.5 ליטר עם 204 כ"ס או 272 כ"ס והנעה כפולה, וסוללת 19.7 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-100 ק"מ), כמו גם את מנועי 2.0 הליטר בנזין העדכניים (204 או 265 כ"ס) וכן את הדיזל ואופציית ההנעה הכפולה.

מנוע ה-1.5 ליטר העדכני מספק כמו קודמו 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד נמוכים, כאשר הוא משודך גם כן לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים בעוד ההאצה ל-100 קמ"ש קיזזה עשירית שנייה ועומדת על 9.1 שניות והמהירות המרבית גבוהה יותר ועומדת על 210 קמ"ש (+8 קמ"ש). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר, שיפור של כ-0.7 ק"מ לכל ליטר.

רמות גימור
גרסת הכניסה של הטיגואן החדש תיקרא Life בדומה לדור היוצא (בסוגריים ההבדלים), אך היא למעשה מאובזרת יותר ונמצאת על התפר בין ה"לייף" ל"לייף פלוס", ומתחדשת במסך מולטימדיה בגודל "12.9 ("8 בדגם היוצא), לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מצלמות היקפיות, חימום במושבים ותאורת אווירה (בעבר מרמת הגימור "לייף פלוס"), תאורת מטריקס-לד וחישוקי "18 ("17 בדגם היוצא או "18 ב"לייף פלוס"). כל זאת בנוסף לאבזור המוכר הכולל כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים תלת-אזורית, חיישני חנייה היקפיים, תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטית ועוד.

בתחום הבטיחות נמצא את כלל המערכות המקובלות ולצידן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת זיהוי תמרורים, התרעת עייפות ובלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה. כל אלו הקנו לטיגואן ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

לעומת הדור היוצא, לא נמצא כרגע רמות ביניים כגון "לייף פלוס" למשל, ובשלב זה לא צפויות רמות גימור נוספות, אך נפגוש לראשונה את רמת הגימור הספורטיבית R-Line המשדרגת את הנראות בעיצוב חיצוני ספורטיבי יותר לפגוש הקדמי והאחורי וכן חישוקי "19, כמו כן גם מבפנים האווירה משודרגת עם מושבים ספורטיביים, גג פנורמי נפתח, מערכת שמע של "הרמן קרדון", שמשות עם בידוד משופר, וו גרירה מתקפל, תאורת אווירה מורחבת ומתלים אדפטיביים – DCC Pro.

את ה-R-Line ניתן לשדרג עוד יותר עם חבילת Plus הכוללת ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים עם אוורור ופונקציית עיסוי, מסך מולטימדיה "15 וחישוקי "20.

פולקסווגן טיגואן החדש – מחירון:
פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר Life יעלה 217,900 שקל
פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר R-Line יעלה 254,900 שקל
פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטר R-Line Plus יעלה 264,900 שקל