מתחילת השנה אאודי דאגה לטפטף חדשות הנוגעות למשפחת ה-A3. זה החל בטיזר ל-S3 ולאחר מכן חשיפת ה-A3 שהתחדשה גם בגרסת "פנאי", וחשיפתה המלאה של ה-S3 שעברה שדרוג משמעותי. מאז הספיקו השתיים להגיע לישראל ונותרנו עם גרסת הקצה – RS3 שנחפשה סוף סוף במלוא הדרה.
אאודי RS3 המחודשת מביאה עימה בנוסף לעדכוני העיצוב מבחוץ ומבפנים, גם כמה תוספות כמו אופציה למושבי באקט, כיול מכלולים נרחב לשיפור התנהגות הכביש, זאת לצד המנוע המוכר והאהוב שלא עבר שינוי בהספקו, אך החבילה הסופית הצליחה לנפץ את שיא הקטגוריה להקפה בגיהינום הירוק. אנחנו יודעים שאתם כבר כוססים ציפורניים, אז מצ'מפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי ה-RS3 המחודשת תנחת כאן בסוף השנה הנוכחית.
עיצוב
החזית המעודכנת של ה-RS3 מחדשת את סבכת המשושה המוכרת, כאשר המסגרת התחתונה כוללת כעת שלושה פתחים - רפרנס לאאודי ספורט קוואטרו ממרוץ הפייקס פיק של 1987, גימור המתומנים הוחלף במעוינים וסמל המותג החדש שהפך שטוח יותר עלה אל ראש הסבכה. את עיצוב כונסי האוויר בצורה המחודדת החליף כזה המקנה להם מראה פתוח יותר הנובע מהרחבת הצלעות הצידיות של הסבכה ואילו קצותיהם קיבלו דגש בולט.
צורת הפנסים נותרה זהה, אך כעת תאורת המטריקס-לד מאפשרת בחירה בין 3 חתימות תאורה שונות, כולל אחת בסגנון דגל שחמט, כשגם מאחור לפנסים אנימציות שונות ואילו הפגוש עודכן עם דיפיוזר גדול יותר ומחזיר אור במרכזו, המזכיר כמובן את תאורת הבלימה במכוניות הראלי והראלי-קרוס. נפגוש גם חישוקי "19 בעיצובים שונים לבחירה וכן חבילת קרבון חיצונית.
לשמחת המעריצים, ובכלל, אאודי לא נפרדת ממנוע 2.5 הליטר בעל חמשת הצילינדרים, אך גם לא משדרגת את הספקו שעומד על 400 כ"ס מרשימים. השידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה כפולה, וההאצה ל-100 קמ"ש עודנה עומדת על 3.8 שניות (333 כ"ס ו-4.7 שניות ב-S3 המחודשת). צלילו הייחודי של המנוע מועצם בזכות מערכת הפליטה שקיבלה עדכון לבקר הפליטה, וכמו תמיד תוכלו לשדרג למערכת פליטה ספורטיבית יותר.
אז מה בכל זאת השתנה ב-RS3 המחודשת – נתחיל מהסוף, ה-RS3 שברה את שיא ההקפה בנורבורגרינג, קיזזה 5 שניות(!) וחצתה את קו הסיום אחרי 7.33.123 דקות. איך היא עשתה את זה? ובכן, כיול המכלולים עבר עדכון מקיף, ראשית בקרת המומנט הוקטורית של ההנעה כפולה שולטת בצורה טובה יותר על העברת הכוח בין הגלגלים האחוריים, ואילו בקרת המומנט המבוססת בלימה עודכנה גם היא, כך גם כיול המתלים האדפטיביים - כל אלו, יחד עם מערכת ניהול משותפת, מסייעים בקבלת תוצאות חדות ומהירות יותר ותורמים כמובן לחידוד הפניות, אפשרות להאיץ מוקדם יותר ביציאה מפניה תוך שמירה על קו אחיד ויציב יותר. על הקשר לאספלט אחראיים צמיגים משודרגים יותר, אך אאודי לא ציינו מאיזה מותג או סוג, מה שכן היא האופציה המוכרת לצמיגי סמי-סליק פירלי P זירו טרופאו R.
בנוסף, באאודי לא ויתרו על הכיף, כאשר בעבר היגוי יתר היה נוצר על-ידי הגברת העומס, כלומר לחיצה עמוקה על דוושת הגז, אבל כעת באאודי שפרו את זווית הפניית הגלגלים, ותוכלו לצאת לדריפט מהר יותר. עדכון נוסף השוכן על ההגה, הוא תוספת כפתורי RS ודגל שחמט. לחיצה על כפתור ה-RS הימני תביא אתכם למצב הנהיגה האישי שהתאמתם, אבל לחיצה על דגל השחמט תשגר אתכם ישירות למצב "מסלול"!