צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
הנעה אחורית  בלבד, אבל רק חצי שנייה איטית יותר ל-100 קמ
הנעה אחורית בלבד, אבל רק חצי שנייה איטית יותר ל-100 קמ"ש | צילום: ספורט 5

פורשה מקאן בדור השני שנחשף לפני כחצי שנה, הפך להיות ג'יפון חשמלי לגמרי המבוסס על פלטפורמת PPE החדשה והייעודית של קונצרן פולקסווגן. כאשר הוצג הדור החדש שובצו לו שתי יחידות הנעה, גרסת ה-"4" בהספק של 408 כ"ס וגרסת ה"טורבו" בהספק של 639 כ"ס. כעת מגדילה פורשה את היצע הגרסאות והחלה בשיווק גרסת הכניסה חדשה עם הנעה אחורית בלבד וגם גרסת ביניים, 4S, שתתברג מתחת ל"טורבו".

נזכיר כי גם האחות, אאודי Q6 אי-טרון, חולקת עם המקאן את הפלטפורמה והמנועים, וכפי שהובטח על-ידי אנשי אאודי, גם ה-Q6 תקבל בקרוב גרסת הנעה אחורית, כך שהצגת של המקאן הבסיסית שולח רמז עבה ליכולתיה של ה-Q6 הבסיסית שתוצג בקרוב. מאורכיד ספורט קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר שתי גרסאות המקאן החדשות יגיעו ארצה ברבעון הרביעי של השנה. מחיר הכניסה לגרסת ההנעה האחורית מתחיל ב-635,000 שקל, זול ב-30 אלף שקל מגרסת ה-"4".

פחות מנוע אבל יותר טווח: עד 641 ק
פחות מנוע אבל יותר טווח: עד 641 ק"מ | צילום: ספורט 5

גרסת כניסה
פורשה מקאן מתחדש כאמור בגרסת הנעה אחורית, למעשה המנוע האחורי הקיים ב-"4" ובהספק של 340 כ"ס (68 כ"ס פחות מה-"4") ועד 360 כ"ס במצב overboost. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות, רק חצי שנייה איטי מהמקאן 4 לאור משקל מופחת ב-100 ק"ג, ומהירות מרבית של 220 קמ"ש (זהה).

הסוללה בארכיטקטורת 800 וולט, נותרה בקיבולת של 100 קוט"ש (95 קוט"ש נטו) ומאחר והמקאן הבסיסי מסתפק כעת במנוע חשמלי אחד, טווח הנסיעה גבוה יותר ועומד על 641 ק"מ (+28 ק"מ). טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 270 קילוואט כשטעינה מ-10% ל-80% אורכת 21 דקות בלבד

גרסת ביניים
בין המקאן 4 ל"טורבו" מתברגת כעת גרסת ה-4S. לגרסה זו הנעה כפולה, כאשר המנוע האחורי כאן גדול משל ה-"4" והמנוע הקדמי זהה, ההספק המשולב עומד על 448 כ"ס (+40 כ"ס) ועד 516 כ"ס במצב overboost. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות, שיפור של 1.1 שניות לעומת ה-"4", והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש (+20 קמ"ש).

קיבולת הסוללה זהה ואילו טווח הנסיעה ב-4S עומד על 606 ק"מ, רק 7 ק"מ פחות מה-"4". כמו כן ל-4S מערכת Porsche Active Suspension Management (PASM) וכן יוצעו מתלי אוויר, בקרת מומנט וקטורית והיגוי לגלגלים האחוריים.

עם חבילת
עם חבילת "השטח" זווית הגישה ומרווח הגחון גדלים | צילום: ספורט 5

חבילת "שטח" ועדכון למולטימדיה
בפורשה מציעים לכל גרסאות המקאן חבילת "שטח", עם עיצוב שונה במעט לפגוש הקדמי (הזמין גם בנפרד פרט ל"טורבו"), המגדיל את זווית הגישה עד ל-17.4 מעלות ובשילוב מתלי האוויר מרווח הגחון צומח ב-10 מ"מ ל-19.5 ס"מ במצב הנסיעה הרגיל.

את העיצוב החיצוני "הקשוח" ניתן לקבל בשני צבעים – אפור או בצבע הרכב וחישוקי בקוטר של עד "21 צבועים אפור.

בנוסף מציינת פורשה כי ישנן גרפיקות חדשות בלוח המחוונים הקעור ("12.6) ובמסך המולטימדיה ובמסך הנוסף שמול הנוסע ("10.9 כ"א).

פורשה מקאן EV – מחירון
פורשה מקאן (הנעה אחורית) 340 כ"ס יעלה 635,000 שקל
פורשה מקאן 4 (הנעה כפולה) 408 כ"ס יעלה 665,000 שקל
פורשה מקאן 4S (הנעה כפולה) 448 כ"ס יעלה 795,000 שקל
פורשה מקאן "טורבו" (הנעה כפולה) 639 כ"ס יעלה 930,000 שקל