צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
זהה לטויוטה גם מבפנים (צילום: ספורט 5)
זהה לטויוטה גם מבפנים | צילום: ספורט 5

סובארו סולטרה הוצגה באופן רשמי בנובמבר 2021 (כחודש אחרי התאומה טויוטה bZ4X), ועיניכם רואות נכון, לפני למעלה משנתיים וחצי. למרות הבטחות היבואנית המקומית "סמלת" לשיווקה בישראל במהלך 2023, המהלך טרם החל, כשבינתיים, הטויוטה החשמלית הספיקה לנחות פה כבר לפני למעלה משנתיים, ולמרות התחלה מקרטעת (ריקול ברגי הגלגלים), נכון לסוף יוני 2024 נרשמו כבר 2,265 יחידות שלה.

כעת, המצב אולי עומד להשתנות, עת נרשמה הסולטרה במשרד התחבורה במחיר של 229,900 שקל. הסולטרה כאמור היא "הנדסת סמל" קלאסית של ה-bZ4X ובהתאם מוצעת בעולם עם אותן יחידות הנעה.

יחידות הנעה זהות גם כן (צילום: ספורט 5)
יחידות הנעה זהות גם כן | צילום: ספורט 5

בגרסת ההנעה הקדמית, עם מנוע יחיד, ההספק עומד על 204 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות. ואילו בגרסת ההנעה הכפולה עם מנוע נוסף מאחור, ההספק צומח ל-217.5 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש מתקצרת לכדי 6.9 שניות.

בשתי הגרסאות המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש ואילו הסוללה בקיבולת של 71.4 קוט"ש (64 קוט"ש נטו), מה שמאפשר טווח נסיעה של כ-500 / 460 ק"מ (בהתאמה). מטען פנימי 6.6 או 11 קילוואט
וטעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בכ-30 דקות.

המחיר בו נרשמה הסובארו נמוך בכ-16 אלף שקל מגרסת הכניסה עם הנעה קדמית של הטויוטה, אך נסייג בכך שלא תמיד המחיר בו נרשם הרכב משקף את המחיר בפועל בו ימכר הרכב. אם כך ישארו הדברים, צפויה לנו תחרות מעניינת, גם מול הג'יפונים החשמליים מסין.