(קרדיט: "אפיק ישראל") (צילום: ספורט 5)
(קרדיט: "אפיק ישראל") | צילום: ספורט 5
חוזרים לרכב (קרדיט: “אפיק ישראל“). (צילום: ספורט 5)
חוזרים לרכב (קרדיט: “אפיק ישראל“). | צילום: ספורט 5
תחרות האופניים `ברא אפיק ישראל בחסות טרק בשיתוף קק"ל` תתקיים השנה בין התאריכים ה-19 עד ה-21 בספטמבר 2024 ותהיה בסימן תקווה. טקס הפתיחה של האירוע, טקס גזירת הסרט, יתקיים ביום חמישי ה-19.9 בשעה 8:30, ילווה גם בזיכרון והנצחת הרוכבים אשר נרצחו ב-7/10. שלושה מתוכם, היו רשומים לתחרות בשנה שעברה אשר בוטלה בגלל אירועי השבת השחורה. הטקס המרגש יתקיים בנוכחות המשפחות השכולות, בכירים מקק"ל והמועצה האזורית חוף הכרמל. השנה צפויים להשתתף 400 רוכבים.

המהדורה הלאומית השנה, תמשך 3 ימים כאשר "כפר התחרות" יוקם ביער עופר של קק"ל ב"חניון תנועות הנוער". הכפר יכלול מתחם צ`יל אאוט, תערוכת אקספו, מרפאה, אזור תמיכה טכנית ועוד. הפרולוג הראשון בתחרות יוזנק בשעה 9:00. לאורך התחרות יתקיימו מסיבות עידוד בנוכחות ילדי בתי הספר של המועצה. מסיבות אלה יכללו הדרכות של קק"ל בנושא קיימות.

ביום שבת, היום השלישי לתחרות, ירכבו המתחרים עם חולצה בעיצוב מיוחד למהדורת התקווה. החולצה תכיל את דגל ישראל ואת סמל החטופים הצהוב.

`ברא אפיק ישראל`, המכונה `הטור דה פראנס הישראלי` התחיל את דרכו בשנת 2013 לזכרו של גיורא צחור ז"ל. בשנים האחרונות הפך להיות מרוץ האופניים האיכותי והמוביל בישראל וזוכה לדירוג SHC, הדרגה הגבוהה היותר למרוץ שלבים בעולם. התחרות רשומה באיגוד האופניים הבינלאומי (UCI) כתחרות בינלאומית ברשימה היוקרתית של מרוצי ההרים הרב-יומיים בעולם, לצד מרוצים יוקרתיים דוגמת "טראנס אלפ" בגרמניה/איטליה וה"קייפ אפיק" בדרום אפריקה. מסלולי התחרות משתנים משנה לשנה ומספקים לרוכב מסלול מגוון, מאוזן ומאתגר, הנע בין 75 ל-110 ק"מ ביום. 


גל צחור, מייסד ומפיק התחרות: "ברא אפיק ישראל הינה באופן מסורתי תחרות האופניים הגדולה בישראל עם השתתפות רוכבים בינלאומיים. התחרות מיועדת לרוכבי אופני הרים ששעות על האוכף, התמודדות עם מרחקים ונופי ארץ ישראל מרחיבים וממלאים את ליבם. האפיק נולד כתוצאה מחלום משותף שלי ושל אבי, ליצור טור אופני הרים אמיתי, בישראל, ולעשות זאת ברמה הכי גבוהה על כדור הארץ. בשנה שעברה, אירועי ה-7/10 הביאו לביטול התחרות, כאשר ספורטאים שהתאמנו עבורה בעוטף נרצחו בדם קר. השנה נקדיש את התחרות לתקווה לענף האופניים ולמדינה בכלל".

שלי בן ישי, מנהל מרחב צפון בקק״ל: ״זה כמעט עשור שנים שהתחרות הזו מתקיימת בישראל, ואנו גאים מאוד להיות שותפים לדרך. קק"ל מאפשרת ומקיימת את טיפוח ענף אופני השטח באתרי היערות והשטחים הפתוחים. בתוך מגוון של סוגי יערות מעצי מחט ועד חורש טבעי. הנופים האדירים שיש למדינת ישראל להציע עולים בקנה אחד עם מגוון הנופים המוצעים והנשקפים בתחרויות האופניים השונות והגדולות בעולם, באמצעות הסינגלים שבנתה קק״ל מאילת ועד מטולה המעצים את חווית הרכיבה המיוחדת בתוך הטבע״.

ירון אוחיון, מנהל מפ״ק בקק״ל: "אנו שמחים להיות שותפים פעילים בארגון התחרות, מבחינתנו זה צעד מבורך עבור רוכבי האופניים בישראל. עובדי קק"ל עמלים שעות רבות על מנת להכשיר את היערות לרכיבה בטוחה ונעימה, שתאפשר לרוכבים ליהנות מהנופים עוצרי הנשימה שיש לארצנו הנפלאה להציע. אין לי ספק כי הפיתוח ימשיך במרץ, ואנו עתידים לארח עוד אירועים בסדר גודל כזה בהצלחה והנאה רבה".