בהתאם לדירוג N1 לרכבים ספורטיביים (ללא רישוי לנסיעה בכביש ציבורי) ובדומה לאלנטרה N1, האיוניק 5N מקבלת את הכינוי eN1 כסימול להיותה חשמלית כמובן ובכך מצטרפת לענפי ספורט מוטורי חשמליים אחרים כמו הפורמולה E ואליפות הראלי קרוס העולמית לרכבים חשמליים RX1e.
ביונדאי מציינים כי האיוניק 5 N eN1 Cup ישמש כר לימוד לתחרויות ספורט מוטורי לרכבים חשמליים, הן לצוותים השונים וניהול האנרגיה, למארשלים במסלול וגם לצוותי הבטיחות. המכונית תוצג בפסטיבל N בקוריאה כשהמרוץ הראשון יצא לדרך ב-27 באפריל במסלול Inje Speedium (3.9 ק"מ אורכו) ולאחריו עוד 10 מרוצים, עם מגוון תחרויות שונות כגון מרוצי "נוק-אאוט" אחד על אחד ומרוצי דראג.
מה בתפריט
כדי להתאים את האיוניק 5 למסלול, גרסת ה-eN1 Cup עברה מספר חיזוקים נדרשים, כמו למשל כלוב התהפכות בתקן FIA וכמובן שדרוג הבטיחות בדמות שקע טעינה שהועבר אל לתוך המכונית כדי להימנע מפגיעה בו במהלך המרוצים, התקן כיבוי אוטומטי במקרה של תקלת מתח גבוה ומטפי כיבוי חנק המתאימים לסוג השריפות ברכבים חשמליים.
לאיוניק 5N eN1 מושבי ספורט עם רתמות בטיחות 6 נקודות, הגה ייעודי וקטן, בולמים מתכווננים כמו גם אפשרות כוונון גובה וקאמבר, צמיגי סליקס עוטפים חישוקי "18 מחושלים ברוחב עצום של "11 המאכלסים מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים מחושלים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור.
מבנה הגוף זכה ל"קיט" הנמכה והרחבה מתבקש – כנפיים מנופחות, ליפ קדמי וספוילר אחורי ייעודיים ושיפורים אווירודינמיים שונים. ובשורת המשקל, נפרדו ביונדאי מ-230 ק"ג לעומת ה-5N הרגילה, מה שמציב את ה-eN1 על 1,970 ק"ג.
יחידת הנעה
יחידת ההנעה נותרה זהה, ולפי התרשמותנו ממנה במסלול הביצועים מספקים מאוד - צמד מנועים והספק משולב של 650 כ"ס, כאשר הסוללה נותרה זהה לגרסה הרגילה בקיבולת של 84 קוט"ש בארכיטקטורת 800 וולט, המאפשרת בקצב טעינת DC של 350 קילוואט כך שטעינה מ-10% ל-80% אורכת 18 דקות בלבד.
את טווח 448 הק"מ של ה-5N הרגילה כנראה שזו הייעודית למסלול לא תשיג, אך לשם הדוגמה, אחד מקטעי הראלי (Stage) הארוכים ביותר ב-WRC עמד בראלי מקסיקו על כ-80 ק"מ, אך רובם קצרים מכך. או למשל במרוץ הטורינג העולמי (WTCC) שאחד מסבביו מתקיים בנורבורגרינג, הקפה אחת שלו שווה לכ-25.4 ק"מ. כך שאנו בטוחים שבבוא העת, האיוניק 5N eN1 תוכל להשלים בקלות את שלושת ההקפות הנחוצות.