צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
עדכוני עיצוב לשיפור האווירודינמיות (צילום: ספורט 5)
עדכוני עיצוב לשיפור האווירודינמיות | צילום: ספורט 5

למבורגיני אורוס, רכב הפנאי הספורטיבי של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית, וזה שכידוע מבוסס על מכלולי אאודי Q8, נדב גם הוא בחיידק החשמל וקיבל מערכת הנעה היברידית-נטענת שמביאה אותו למחוזות חדשים של הספק וביצועים, זאת לצד עדכוני עיצוב חיצוניים וגם בתא הנוסעים.

עד כה, הגרסה החזקה ענתה לשם Performance והיא עשתה שימוש במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר ובהספק של 666 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.3 שניות ומהירות מרבית של 306 קמ"ש. לעומת ה"פרפורמנס", האורוס המחושמל עונה לשם SE ובהתאם מתבסס על מכלולי גרסת ה-S בהיבטי נוחות והתנהגות כביש, שהינן מעודנות יותר לעומת ה"פרפורמנס" העצבנית יותר.

יחידת הנעה
הלמבורגיני אורוס SE עדיין עושה שימוש באותו מנוע בנזין, והוא לבדו מספק 620 כ"ס, לצידו המנוע החשמלי מספק 192 כ"ס וההספק המשולב עומד על 800 כ"ס מרשימים המושגים ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 96.8 קג"מ הזמינים כבר ב-1,750 סל"ד ועד 5,750 סל"ד. הסוללה בקיבולת 25.9 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ ואפשרות לנסוע במהירות של עד 130 קמ"ש על חשמל בלבד.

גם תא הנוסעים התעדכן (צילום: ספורט 5)
גם תא הנוסעים התעדכן | צילום: ספורט 5

למרות תוספת הסוללה, הצליחו בלמבורגיני לשפר את יחס המשקל-הספק באורוס פלאג-אין שעומד כעת על 3.13 ק"ג לכל כ"ס, לעומת 3.3 ק"ג לכ"ס באורוס S, ואף לקצר את ההאצה ל-100 קמ"ש בעשירית השניה ולעצור את השעון על 3.4 שניות, ול-200 קמ"ש הוא יגיע ב-11.2 שניות, לעומת 12.5 "ארוכות" ב-S. המהירות המרבית שופרה גם כן ועומדת על 312 קמ"ש (+7 קמ"ש).

בנוסף, האורוס פלאג-אין מצויד בבקרת מומנט וקטורית אורכית, בין הציר הקדמי לאחורי, זאת לצד דיפרנציאל אלקטרוני אחורי מוגבל החלקה, יחד מתאפשרת תחושה ליברלית יותר של "היגוי יתר".

עיצוב
העיצוב החיצוני זכה לבידול מסוים ושיפורים אווירודינמיים קלים. פגוש עדכני, סבכה קדמית שונה במעט וחתימת תאורה חדשה לתאורת היום והפנסים הקדמיים. מאחור דלת תא המטען עוצבה מחדש וכוללת "רקע" בסגנון "חלת דבש" לפנסים האחוריים, ספוילר חדש ששיפר את כוח ההצמדה במהירות גבוה ב-35% ולוחית הרישוי ירדה אל הפגוש. עוד נפגוש בחישוקים בעיצוב חדש המגיעים עד למידה של "23 וצבעים חדשים למרכב.

בפנים הרכב חלקו התחתון של הדשבורד עודכן וזאת לאור מסך מולטימדיה גדול יותר ("12.3) ובעל מערכת הפעלה חדשה, כך שנוצר קו רוחבי יותר, תחת המסך נמצא פאנל פקדים והחיבור לקונסולה המרכזית ולמסך המגע התחתון הפך חד יותר, כמו כן פתחי המיזוג קיבלו עיצוב חדש לחלקם הפנימי.