צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
חזית זקופה וכמעט שטוחה (צילום: ספורט 5)
חזית זקופה וכמעט שטוחה | צילום: ספורט 5
ב.מ.וו חשפה את הדור הרביעי של רכב הפנאי X3, שבע שנים מאז הוצג הדור השלישי, כשהיצרנית לא מיהרה להחליפו שכן מדובר באחד הדגמים הפופולריים שלה. הפעם העיצוב עובר שינוי משמעותי מבחוץ ומבפנים עם טכנולוגיה עדכנית בדומה לשאר דגמי המותג כמו גם יחידות הנעה שהתחזקו וגרסת הפלאג-אין שהתחדשה בסוללה גדולה יותר. ה-iX3 החשמלי יוצג בהמשך השנה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ה-X3 החדש יגיע ארצה בתחילת השנה הבאה.
רק לנו הוא נראה כמו בייבי XM? (צילום: ספורט 5)
רק לנו הוא נראה כמו בייבי XM? | צילום: ספורט 5

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני של ב.מ.וו X3 בדור החדש שואב מעט מאוד השראה מדגם הקונספט Vision Neue Klasse X והוא נראה יותר כמו "בייבי" XM. החזית זקופה מהצד נראית כמעט שטוחה, גריל הכליות גדול יחסית עם גימור פסים אנכיים ואלכסוניים ואופציה לתאורה, וכן ה-X3 מסמן V כמעט על כל מאפייני הפנאי כמו מגן גחון ומגלש אחורי מדומים, חצאיות שחורות ופסי גגון, כשדווקא מקשתות בתי הגלגלים החליטו להיפרד.

הפרופיל שומר על מראה מוכר, בעיקר לאור קו החלונות, אך התחושה היא של מכסה מנוע ארוך יותר ואילו גימור הצד בחיבור השמשה האחורית לקורה מקנים לו מראה קצת יותר סטיישני. ואילו מאחור יחידות תאורה מעוצבות בסגנון חץ, כאשר הן רחבות באזור הכנף האחורית וצרות באזור דלת תא המטען.

לעומת הדור השלישי, ב.מ.וו X3 החדש מציג צמיחה קלה במרבית הממדים – הוא ארוך ב-4.7 ס"מ (475.5 ס"מ), רחב ב-2.9 ס"מ (192 ס"מ), נמוך ב-1.6 ס"מ (166 ס"מ), ובסיס הגלגלים ארוך ב-0.1 ס"מ (286.5 ס"מ). תא המטען גדל ב-20 ליטר (570 ליטר) אך הצטמצם בגרסת הפלאג-אין ונפחו עומד על 460 ליטר.

תא הנוסעים עבר מהפכה של ממש ומיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של ב.מ.וו שהחלה ב-iX החשמלי. צמד המסכים בסגנון צף ללוח המחוונים ("12.3) והמולטימדיה ("14.9) שהתחדשה בדור ה-9 של מערכת ההפעלה, כולל עדכוני OTA וממשיכה לשמור על תפעול באמצעות גלגלת לצד תפעול במגע. הדשבורד נקי עם פתחי מיזוג נסתרים וגימורים שונים ומוארים שמקנים לו מראה מודרני ומתקדם.

מנועים חזקים יותר ופלאג-אין שמגיע ל-90 ק
מנועים חזקים יותר ופלאג-אין שמגיע ל-90 ק"מ בין טעינות | צילום: ספורט 5

יחידות הנעה
ב.מ.וו X3 בדור הרביעי יוצע עם 4 יחידות הנעה ולכולן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
ל-20 xDrive מנוע בנפח 2.0 ליטר, ובסיוע מיקרו-היברידי מתקבל הספק של 208 כ"ס (+24 כ"ס לעומת הדגם היוצא), כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות (שיפור של 0.6 שניות) וצריכת הדלק עומדת על 13.1-14.5 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת עונה לשם 30e xDrive ולה מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר גם כן, ויחד עם המנוע החשמלי ההספק המשולב עומד על 299 כ"ס (+7 כ"ס לעומת הדגם היוצא), כשההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות (איטי בעשירית השנייה).
הסוללה בקיבולת של 19.7 קוט"ש נטו (+8.9 קוט"ש לעומת הדגם היוצא) מאפשרת טווח נסיעה של 81-90 ק"מ (שיפור של 39-40 ק"מ).
טעינה ביתית אורכת שעתיים ו-15 דקות (0%-100%) בסיוע מטען פנימי 11 קילוואט (לעומת שעתיים ו-24 דקות ל-80% עם מטען 3.7 קילוואט בדור היוצא). צריכת הדלק המשולבת עומדת על 90.9-111.1 ק"מ לליטר, אך זאת בהתחשב בסוללה מלאה לגמרי, כאשר הסוללה ריקה, צריכת הדלק עומדת על 12.6-13.8 ק"מ לליטר.

לגרסת הבנזין החזקה M50 xDrive מנוע בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, וגם לה סיוע מיקרו-היברידי, כאשר ההספק עומד על 398 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות וצריכת הדלק עומדת על 12-12.9 ק"מ לליטר.

כמו כן, תוצע גם הנעת דיזל, 20d xDrive, ולה מנוע בנפח 2.0 ליטר והספק של 197 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות וצריכת הדלק עומדת על 15.3-17.2 ק"מ לליטר.