אם טרם שמעתם את השם וואנג צ'ואנפו (Wang Chuanfu) אז כנראה שהגיעה העת לכך. היזם והמיליארדר הסיני בן ה-58 שהקים במו ידיו את יצרנית הרכב הסינית BYD הוזמן לנאום במפגש פסגה של נציגי התעשייה הסינית בעיר הדרומית צ'ונגקינג, והנאום שלו נשמע לוחמני בהחלט, בעיקר עקב הקשיים שהרשויות בארה"ב ובאירופה מערימים על התעשייה הסינית, זאת כאשר חדשות לבקרים מוטלים מיסים על כלי רכב שמיוצרים בסין ובכך הכדאיות הכלכלית של רכישתם, מאבדת מכוחה במספר הולך וגדל של מדינות.
בין הדברים שאמר המייסד והבעלים של BYD, שהחלה להתמקד פחות במנועי בעירה פנימית ויותר ב"אנרגיה חדשה" (כלומר הנעות חשמל ופלאג-אין), היו כמה אמירות מעניינות כמו: "מדינות זרות פוחדות ממכוניות סיניות חשמליות", כאשר הדברים מכוונים כמובן לאירופה וארה"ב. עוד הוסיף: "יש הרבה דוגמאות לפוליטיקאים במספר רב של מדינות שמביעים דאגה לנוכח תעשיית הרכב הסינית והמכוניות החשמליות שהיא מייצרת". הצעדים הללו באותן מדינות מתורגמים בעיניו של מייסד BYD לדבר אחד בלבד: "זאת עדות לכוחה הגדול של תעשיית הרכב הסינית, הם לא יחששו ממך אלא אם אתה ממש גדול" הסביר התעשיין והיזם הסיני את דבריו.
האיחוד האירופאי צפוי לפרסם בשבועות הקרובים את המיסים המעודכנים שיוטלו על מכוניות חשמליות שמגיעות לסין ויש התכנות כי העלייה הזאת תשפיע גם על השוק שלנו שנתפס בעיני הסינים כשוק חשוב ושער כניסה לאירופה. הסינים לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים לנוכח המהלך הזה והם יגיבו עם עליית מיסי יבוא לסין בשיעור של 25%. עפ"י נתוני DataForce נתח החשמליות הסיניות של BYD יחד עם MG בשנה שעברה באירופה היה קרוב ל-9% מסך כל החשמליות שנמכרו ביבשת הישנה, אבל על פי התחזיות הנתח צפוי לעלות ל-20% בשנת 2027 וזאת כאשר הנתח החשמלי בסך כל המכוניות שתימכרנה באירופה יעלה משמעותית בעצמו.
בשנת 2023 יוצרו על ידי מפעלי BYD שלושה מיליון כלי רכב חשמליים ופלאג-אין גם יחד, נתון שהכניס את היצרן הסיני לרשימת 10 היצרנים הגדולים בתבל. "אם פני העולם הם למכוניות חשמליות, אני קורא לתחרות פתוחה וחופשית" אמר צ'ואנפו מעל בימת הכנס. לא רק בנושאים הקשורים למדיניות הסחר העולמית של BYD, החברה הוזילה עלויות ומחירים גם בתוך השוק הסיני בעשרת החודשים האחרונים, מקיץ 2023 ועד עכשיו. היעד של BYD בסין הוא לעקוף את שתי הענקיות - טויוטה ופולקסוואגן, תוך שימוש בסלוגן “Electricity is cheaper than oil" (חשמל זול יותר מדלק). צ'ואנפו סיים את דבריו כשאמר שהמגמה העולמית למעבר לרכב חשמלי גדולה מדי מכדי לעצור או להפוך אותה.