רכב הפנאי החשמלי אודי Q4 אי טרון וגרסת הספורטבק דמוית הקופה, יגיעו ארצה בחודש הבא לאחר שזכו לעדכון יחידת ההנעה, בהתאם שם הגרסה התעדכן מ-e-tron 40 ל-e-tron 45 שכן מדובר ביחידת ההנעה החדשה, החזקה והחסכונית יותר, שהוצגה לראשונה בפולקסווגן ID. 7. לצד זאת מחיר הדגם התייקר בכ-10,000 שקל (לעומת ההתייקרות האחרונה שהייתה לפני כחצי שנה), אך מיבואנית אודי, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי מחיר הדגם החדש ישמר גם בחודש ינואר 2024.
יחידת הנעה
המנוע החדש מספק כעת 285 כ"ס, תוספת של 81 כ"ס לעומת המנוע היוצא, וכן 55.6 קג"מ, תוספת של 24 קג"מ. תוספת ההספק באה לידי ביטוי בביצועים עם קיצור ההאצה ל-100 קמ"ש שעומדת כעת על 6.7 שניות, קיזוז של 1.8 שניות.
הסוללה נותרה 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) ואילו צריכת החשמל עומדת כעת על 169 וואט/שעה לק"מ (166 וואט/שעה לק"מ בספורטבק) לעומת 172.3 וואט/שעה לק"מ (171.6 וואט/שעה לק"מ בספורטבק) עם המנוע הקודם, זאת הודות למערכת ניהול חשמל חדשה, בהתאם טווח הנסיעה השתפר ועומד כעת על 525 ק"מ או 534 ק"מ בספורטבק.
קצב טעינת DC עומד על 135 קילוואט, כשטעינה מהירה (10%-80%) אורכת 28 דקות, כך על פי נתוני היצרן. כמו כן נוספה אפשרות להגבלת הטעינה ל-80% לטובת הארכת תוחלת החיים.
רמות גימור
רשימת האבזור נותרה דומה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10.1, ריפוד בד משולב עור, מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות למושב נהג, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים עם מצלמת רוורס, בקרת אקלים תלת-איזורית, גג פנורמי, תא מטען חשמלי, חישוקי "19 ועוד.
מערך הבטיחות נותר דומה וכולל את כל המערכות המקובלות, לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת עם התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת התנגשות מאחור ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.
חבילת "טק" בעלות של 27,900 שקל תקנה לכם תאורת מטריקס-לד, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, מערכת ניווט מקורית עם תצוגה בלוח המחוונים, שדרוג לבקרת השיוט האדפטיבית עם מערכת זחילה בפקקים ומערכת שמע Sonos עם 10 רמקולים.
אודי Q4 e-tron 45 יעלה 320,000 שקל (התייקרות של 30,000 שקל)
אודי Q4 e-tron 45 ספורטבר יעלה 346,000 שקל (התייקרות של 31,000 שקל)