על פי דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס, טסלה החלה בהליך פיטורין ל-10% מעובדי החברה, זאת לאחר שתוצאות המכירות בסיום הרבעון הראשון של 2024 הציגו תחזיות מפתיעות – ירידה של כ-8.5% במכירות לעומת השנה שעברה, לראשונה מזה מספר שנים. על-פי דיווחי החברה, נכון לסוף 2023, הועסקו בה קצת פחות מ-140,500 עובדים, המשמעות היא פיטורים של כ-14 אלף עובדים.
תהליכי ייעול ופיטורין בתעשיית הרכב הם לא דבר חדש, גם לא בקרב טסלה, אך ההודעה הגיע לעובדי החברה באמצעות הדואר האלקטרוני. לא בדיוק הדרך ההולמת לגלות שאתה מפוטר. בהודעה שנשלחה לעובדים מטעמו של מאסק, נמסר כי החברה מכינה את עצמה לשלב הצמיחה הבא והיא בוחנת דרכי הפחתת עלויות והגדלת היצרנות, זאת בהמשך לפתיחת מפעלים חדשים שהובילו לכפילות תפקידים לדבריו.
אם זה לא מספיק, לצד אותה תחושת חוסר יציבות ועוד קודם להודעה המפתיעה, הודיעו על התפטרותם דרו בגלינו, סגן נשיא בכיר בטסלה האחראי על פיתוח הסוללות, ורוהן פאטל, סגן נשיא למדיניות ציבורית ופיתוח עסקי. משקיעים שונים רואים בהודעת התפטרות הבכירים כאות מנבא רעות ומשמעותי יותר מהודעת הפיטורין לעובדי החברה, כאשר המסחר בשעות אחה"צ הציג ירידה של כ-3% במניות החברה. ובאופן כללי מניית טסלה ירדה בכ-31% לעומת יצרניות רכב מסורתיות כגון טויוטה (עליה של 45%) וג'נרל מוטורס (עליה של 20%), מהלך המשקף את ההאטה הכללית בעולם לדרישה לרכב חשמלי, וזאת למרות הוזלת המחירים של טסלה ולעומת טויוטה ו-GM בעלות קו דגמים שאינו נסמך על הנעות חשמל, וכמובן כניסתן של מתחרות סיניות לשווקי אירופה וארה"ב.
התפטרות הבכירים יחד עם הודעות הפיטורין הגיעו לאחר שבתחילת החודש ביטלה טסלה את תוכניותיה למכונית זולה, זו שרק לפני חודשים ספורים עוד דאג מאסק להכריז כי הייצור אוטוטו מתקרב ויחל ב-2025, אך בוא בעת, מאסק הכחיש, ולמשקיעים נותר להישאר באי וודאות לגבי עתידה של התוכנית. מנגד, מאסק הכריז כי טסלה תחשוף "רובוטקסי" ב-8/8, אך פרט למשפט הקצרצר הזה, לא התקבל שום מידע נוסף. במבחן המציאות, ליצרניות שונות, מוערכות יותר או פחות, לוקח שנים להביא לייצור וקבלת תקינה לרכב אוטונומי, כך שיתכן מאוד שהכרזתו של מאסק הינה לשם הצגת טכנולוגיות ותו לא.