צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
מבפנים השינוי בולט יותר (צילום: ספורט 5)
מבפנים השינוי בולט יותר | צילום: ספורט 5

יונדאי טוסון בדור הרביעי שהוצג בספטמבר 2020 הביא עימו עיצוב לא שגרתי, כזה שפתח רוח חדשה במותג הקוריאני ובהתאם המכירות האירו פנים בעולם וגם בארץ, כשאת 2023 הוא סיים כאן עם 5,929 יחידות ואת שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עם 1,799 יחידות. בנובמבר 2023 הטוסון עבר מתיחת פנים שעדכנה את העיצוב החיצוני, אך יותר מכך חידשה כמעט לגמרי את תא הנוסעים. כעת הוא מגיע לישראל, אך ללא גרסאות ה-2.0 ליטר הזולות יותר, ומציג התייקרות שמגיעה עד 20,000 שקל. מה ההבדלים לעומת הדגם היוצא?

מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, עם 20 כ
מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, עם 20 כ"ס פחות | צילום: ספורט 5

יחידת הנעה
יונדאי טוסון המחודש ישווק כאן בשלב זה עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק כעת 160 כ"ס (20 כ"ס פחות מבדגם היוצא) המושגים ב-5,500 סל"ד (זהה), כמו כן נתון הקג"מ נותר זהה ועומד על 27 קג"מ הזמינים ב-1,500 סל"ד.

אל המנוע משודכת כבעבר תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, בעלת יחסי העברה זהים, וההנעה קדמית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות (איטי ב-1.1 שניות), המהירות המרבית עומדת על 192 קמ"ש (9 קמ"ש פחות) וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.5-13.8 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור), ללא שינוי מהדגם היוצא למרות ההספק המופחת.

בגרסאות הכניסה לא תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי מלא (צילום: ספורט 5)
בגרסאות הכניסה לא תקבלו לוח מחוונים דיגיטלי מלא | צילום: ספורט 5

רמות גימור
הטוסון המחודש יציע 4 רמות גימור. בגרסת הכניסה "פרימיום" נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה עם מסך בגודל "12.3 ("8 בעבר) ולוח מחוונים דיגיטלי פשוט, חישוקי "18 ("17 בעבר), וילונות נגללים בחלונות האחוריים, וכן אבזור מכובד הכולל למשל כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני ומצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ועוד.

בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות וכן שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שכחת ילדים במושב האחורי, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות.

רמת הגימור "פנורמיק" מוסיפה גג פנורמי כמובן, וגם כוונון גובה ותמיכה בגב תחתון למושב הנוסע, תאורת לד פנימית ותאורת אווירה.

תאורת לד מאחור, רק מרמת הגימור
תאורת לד מאחור, רק מרמת הגימור "לאקשרי" | צילום: ספורט 5

רמת הגימור "לאקשרי" משדרגת את הרשימה עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3), בורר הילוכים Shift by wire בצד ההגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מראה פנימית נגד סנוור, תא מטען חשמלי עם קיפול שורה שנייה בלחיצת כפתור, סבכה קדמית בגימור כרום כהה, תאורת לד בפנסים האחוריים וחישוקי "19 ("18 בעבר).

בבטיחות מצטרפת יכולת זיהוי תנועה חוצה בצומת כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ובקרת שיוט אדפטיבית.

רמת הגימור הבכירה "עילית" מוסיפה ריפודי עור, מושבים קדמים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חנייה היקפיים ומצלמות היקפיות. בבטיחות ישנה גם מערכת אקטיבית להתרעה ומניעת התנגשות בכניסה ויציאה מחניה והצגת צילום השטח המת בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות.

יונדאי טוסון המחודש – מחירון:
יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו Premium יעלה 184,900 שקל
יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו Panoramic יעלה 192,900 שקל (התייקרות של 8,000 שקל)
יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו Luxury יעלה 204,900 שקל (התייקרות של 14,000 שקל)
יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו Elite יעלה 219,900 שקל (התייקרות של 20,000 שקל)