מרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית של המותג היוקרה הגרמני, הוצגה כבר לפני כשנתיים וחצי, כעת, כדי לשמור עליה עדכנית יותר ובהתאם לקולות שעלו מן השטח, היא מקבלת עדכוני עיצוב קלים לצד סוללה גדולה ועדכונים נוספים בתא הנוסעים. בנוסף, במרצדס ציינו כי כל הטיפולים ב-6 שנים / 90,000 ק"מ הראשונים כלולים כאבזור תקני ב-EQS וגם וב-EQS SUV, EQE, EQE SUV, שיקבלו בקרוב אותם העדכונים החדשים שהוצגו כעת ב-EQS. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-EQS המעודכנת תגיע לישראל בתחילת 2025, ואילו נושא הטיפולים הכלולים נמצא כעת בבחינה.
עיצוב ותא נוסעים
ראשית, כמו ה-S קלאס, לה הקדישו במרצדס את סמל הכוכב הזקוף בקצה מכסה המנוע, הוא מגיע עכשיו גם ל-EQS, ואם תרצו זו מעיין הכרזה כי היא אכן ספינת הדגל החשמלית של המותג. בנוסף, לא מעט דובר על חזית ה-EQ של הדגמים החשמליים ובעיקר בדגמי הקצה כמו ה-EQS וה-EQE שם נראה כי חלק מאותה "יוקרתית" בחזית הרכב נעלמה. כעת במרצדס מציגים סבכה בעיצוב חדש עם פסי כרום, בסגנון המוכר מדגמי הבנזין של היצרנית.
בפנים מסך ה"ההייפרסקרין" הענק הפך סטנדרטי, נמצא מאחור מסגרת כרום לפתחי המיזוג הצידיים ובגרסאות עם חבילת ה"נוחות אחורית פלוס" בעלות המושבים המשודרגים ישנו כעת גם הדום קטן לנוסע הימני כמו גם הטיית מושב הנוסע הקדמי לפנים והטיית גב המושב האחורי לאחור בזווית של עד 38 מעלות, אך לא די בזה ואת המושבים אפשר גם לחמם בצוואר ובכתפיים ולכוונן את עומק המושב. גם ללא חבילת פלוס, המושבים הרגילים שודרגו בהטיית זווית של 27-36 מעלות ונוספו עוד 5 מ"מ של ספוג למשענת הגב ובצידיה.
סוללה וטכנולוגיה
למרות טווח נסיעה מהמרשימים בקטגוריה ובכלל, במרצדס צופים קדימה והציגו סוללה גדולה יותר, בקיבולת של 118 קוט"ש (108.4 קוט"ש כיום) כך שטווח הנסיעה של גרסת ה-450 גדל ב-82 ק"מ ועומד כעת על 799 ק"מ מרשימים עוד יותר ובגרסת ה- 450+ הטווח אף יכול להגיע ל-822 ק"מ.
במרצדס הצליחו לעשות זאת לא רק לאור הגדלת הסוללה, אלא גם על-ידי משאבת חום שהפכה סטנדרטית ועושה שימוש ב"שארי" חום אחרים לטובת חימום, מה שחוסך שימוש בכוח הסוללה ומסייע להגדלת הטווח, כמו גם שדרוג מערכת הטעינה הרגנרטיבית שמסוגלת לאחזר יותר אנרגיה.
עוד עדכונים נוגעים למשל למערכת הבלמים, אך לא בהיבט הטעינה, אם כי בשימוש. ראשית מציינים במרצדס כי כיול הדוושה שופר לטובת תחושה טבעית יותר ובנוסף לאור השימוש המוגבר במערכת הרגנרציה, יש גם צורך לשמור על איכות הבלימה הרגילה ובהתאם תעודכן המערכת לטובת הפעלה אוטומטית מעת לעת של הבלמים כדי למנוע התייבשות רפידות למשל.
אגב, כושר הגרירה עודכן, במקום 750 ק"ג בסיסיים למדי, היא רשאית עכשיו לגרור עד 1,700 ק"ג (נגרר עם בלמים).
בתחום מערכת ה-ADAS יכולת מעבר הנתיב המוכרת שודרגה גם באירופה עם אפשרות למעבר נתיב (עקיפה) בכביש מהיר (עם שני נתיבים לפחות לכל כיוון), כאשר אם רכב נוסע מלפנים איטי יותר, המערכת מסוגלת להתחיל את תהליך העקיפה באופן אוטומטי לגמרי, במהירות של 80 עד 140 קמ"ש, במידה והנתיבים האחרים פנויים כמובן.