בחודש שעבר שחררה אאודי טיזר למתיחת הפנים המתקרבת למשפחת A3 וכעת היא חושפת את אאודי A3 ו-A3 סדאן המחודשות לצד גרסת "פנאי" חדשה. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, נמסר כי ה-A3 המחודשת צפויה להגיעה ארצה ברבעון השלישי של השנה.
עיצוב
מבחינה חיצונית החזית מקבלת סבכה בעיצוב חדש, קטנה במעט ועם סמל אאודי בולט בצלע העליונה. הפגוש התחדש בעיצוב כונסי אוויר מחודדים משהו או גדולים יותר (בהתאם לרמת הגימור) ולפנסים חתימת תאורה חדשה הניתנת להתאמה אישית. בפרופיל נפגוש חישוקים בעיצוב חדש במידה "16 סטנדרטיים ועד "19 אופציונליים, כאשר מאחור נפגוש גם כן בפגוש חדש וחתימת תאורה עדכנית לפנסים.
תוספת חדשה היא גרסת allstreet, שלמרות שמה היא דווקא בסגנון "פנאי". אחת החלוצות בתחום היא וולוו, כאשר לפני למעלה מעשור הציעה את ה-V40 קרוס קאנטרי ואילו היום אנחנו יכולים לפגוש את גרסת ה"קרוס" של DS 4. המקרה של ה-A3 לא שונה, ומדובר בתוספת איפור פנאי בדמות מגן גחון מדומה, גימורים שחורים בפגושים, חצאיות וקשתות בתי גלגלים עשויים פלסטיק שחור ומסילות גג כשהיא זוכה להגהה קלה של 1.5 ס"מ, כאשר עם חישוקי "17 סטנדרטיים מתקבל מרווח גחון שצמח ב-3 ס"מ. אגב, לפני כארבע שנים וחצי הציגה אאודי גרסת "פנאי" ל-A1 בשם Citycarver שעברה תהליך דומה.
בפנים השינוי בולט פחות. במקום ידית הילוכים ישנו בורר אלקטרוני קטן, עיצוב שונה במעט למחזיקי הכוסות במרכז, מסגרת כרום לפתחי המיזוג וחומרי דיפון חדשים. זאת לצד מסך מולטימדיה "10.1 ולוח מחוונים דיגיטלי "12.3, שקעי USB שהוחלפו ל-Type C וכן שניים נוספים מאחור כסטנדרט, כשאת מערכת השמע של "בנג & אולפסון" המלווה את אאודי מימים ימימה, מחליפה כעת מערכת של Sonos.
ה-A3 המחודשת זוכה לעדכון לבקרת השיוט האדפטיבית, שכעת גם מסייעת במעבר נתיב (במהירות של מעל ל-90 קמ"ש) ופעילה עד למהירות של 210 קמ"ש ונוספה התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף.
אאודי מציגים לראשונה ב-A3 אפשרות לרכישת פרטי אבזור שונים, כגון בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים ובקרת אקלים מפוצלת לתקופה של חודש, חצי שנה, שנה, 3 שנים או לכל החיים, בהתאם לבחירת הלקוח. בישראל ככל הנראה נמשיך לקבל את הדגם עם רמות גימור ואבזור קבועות, לצד אופציות שדרוג שונות כמקובל.
יחידת הנעה
בתחום ההנעה אין חדש. ה-A3 המעודכנת תציע בשלב הראשון את גרסת ה-35 TFSI בעלת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, 150 כ"ס ומערכת מיקרו-היברידית 48 וולט, בשידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.5-19.2 ק"מ לליטר.
לצידה, תוצע גרסת דיזל 35 TDI שאינה רלוונטית לישראל, בעלת מנוע 2.0 ליטר בהספק 150 כ"ס, וצריכת דלק משולבת של 19.2-20.8 ק"מ לליטר
בקרוב תוצג משפחת ה-S3 כאשר נתונים טכניים פורסמו בחודש שעבר והציגו שדרוג בביצועים עם 333 כ"ס (+23 כ"ס), 4.7 שניות ל-100 קמ"ש (שיפור של עשירית השנייה), שיפור תגובת תיבת ההילוכים ב-50% ויכולת עמידה במומנט גבוה יותר, תוספת בקרת מומנט וקטורית לציר האחורי שהגיעה היישר מה-RS3, בורר מצבי נהיגה מורחב ומערכת בלימה משודרגת עם דיסקים בקוטר 357 מ"מ (+17 מ"מ) וקליפר 2 בוכנות.