בשנים האחרונות סיטרואן חוזרת לערכים המוכרים שלה – נוחות, פשטות ועיצובים פחות שגרתיים. זה התחיל אי-שם עם הקקטוס, המשיך עם החזרה לנוחות המופתית היא עשתה עם המתלים הפרוגרסיביים שהותקנו לראשונה ב-C5 איירקרוס, וממשיך בפשטות עם הדור הרביעי של ה-C3 שהפך להיות מעיין רכב פנאי קטן שגם קיבל את הלוגו החדש/ישן של המותג.
סיטרואן מרחיבה את משפחת ה-C3, אחד מהדגמים שזכה ללא מעט נספחים, עוד מהדור הראשון עם ה-C3 פוליראל, הדור השני שקיבל את גרסת ה-DS 3 הראשונה וגם את ה-C3 פיקאסו, ואילו בדור השלישי הוצג לצד ה-C3 הקטנה גם רכב הפנאי C3 איירקרוס. עכשיו, לדור הרביעי מצטרף אח בדמות רכב פנאי-קופה שעונה בשלב זה לשם BASALT VISION שישווק במחצית השנייה של השנה בשווקי הודו ודרום-אמריקה.
בדומה ל-C3 החדשה, שלמען האמת עברה לפלטפורמת CMP עוד קודם לכן בשוק ההודי או כמו למשל ה-C5 איירקרוס שהחל דרכו קודם בסין, ניתן להניח שגם ה"באסלט" (בזלת) יגיע בבוא העת גם לאירופה.
הפרופיל דמוי קופה כאמור, בעוד החזית בעיצוב המזכיר את ה-C4 עם תאורת יום היוצרת מעיין X, כאשר במרכז מוצב סמל המותג הקודם. בנוסף, הסבכה וחלקו התחתון של הפגוש עברו טיפול "פנאי" עם קווים ישרים יותר ומגן גחון מדומה כמו ב-C3 איירקרוס ההודית, שאגב מוצעת גם בגרסת 7 מושבים וצפויה להגיע בקרוב גם לשוק האירופאי ולהתחרות בדגמי "לואו-קוסט" כמו דאצ'יה ג'וגר.
מאחר וגם ה"באסלט" חולק את פלטפורמת CMP של סטלנטיס, זו המשמשת מגוון רחב של דגמים בקונצרן (פיג'ו 208/2008, אופל קורסה/מוקה, DS 3, ג'יפ אוונג'ר, אלפא רומיאו מילאנו) אפשר להגיד די בבטחה כי הוא יוצע עם מנעד מנועים דומה – ראשית לשווקי הודו ודרום אמריקה עם מנועי 1.2 ליטר וכאשר יגיע לאירופה בוודאי יוצע בגרסה חשמלית, כמו ה-C3 הרגילה, עם מנוע בהספק צנוע של 113 כ"ס וסוללת 44 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של כ-320 ק"מ בין טעינות, עם טעינת DC בקצב של 100 קילוואט האורכת 26 דקות (20%-80%), ובהמשך מנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש, 100 או 136 כ"ס, בשידוך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמד.