נתחיל מלב המכונית, המנוע. נפח של 3.0 ליטר ו-6 צילינדרים שמספקים עד 612 כ"ס, אך הם לא עושים זאת בכוחות עצמם ונעזרים במגדש טורבו כמובן וגם בסיוע חשמלי, שכן גרסת ה-AMG הראשונה של ה-E קלאס החדשה היא היברידית-נטענת ועונה לשם E 53 HYBRID כשההספק המשולב נוצר מ-449 כ"ס של מנוע הבנזין ו-163 כ"ס מהמנוע החשמלי.
אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות ומקזזת 2 עשיריות השנייה עם חבילת "AMG דיינמיק פלוס" ואילו המהירות המקסימלית מוגבלת ל-250 קמ"ש ו-30 קמ"ש יותר עם חבילת "AMG דרייבר".
הסוללה מותקנת תחת רצפת תא המטען, בקיבולת 28.6 קוט"ש (21.22 קוט"ש נטו) ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 93-101 ק"מ (בהתאם לחישוקים למשל) ואם תבחרו בנסיעה חשמלית בלבד, תוכלו להאיץ עד 140 קמ"ש. חישובי צריכת הדלק הרשמית מושפעת רבות מן השימוש בחשמל ועומדת על 100-125 ק"מ לליטר.
ל-AMG E 53 הייבריד מטען פנימי 11 קילוואט ואפשרות לטעינת DC מהירה בקצב של 60 קילוואט, כך שטעינה מ-10% ל-80% אורכת כ-20 דקות
מה עוד? הרכב עבר חיזוקים מתבקשים לטובת הקשחת המבנה וחידוד תגובות הניהוג, הסרן הקדמי רחב יותר ומאחור ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה, וישנם חישוקי "19 כסטנדרט, "20 אופציונליים או "21 מחושלים. מתלים אדפטיביים ספורטיביים כוילו בהתאם למצבי הנהיגה המגוונים, הניתנים גם להתאמה אישית ומערכת היגוי אחורית עד 2.5 מעלות במהירות של עד 100 קמ"ש ועד 0.7 מעלות במהירות גבוהה מכך לטובת שיפור התמרון והתנהגות הכביש. על הבלמים אחראיים דיסקים קדמיים בקוטר 370 מ"מ עם קליפר 4 בוכנות ו-360 מ"מ מאחור עם קליפר חד בוכנתי.
חבילת "דיינמיק פלוס" מוסיפה הגה מצופה עור ואלקנטרה, בלמים משודרגים 390 מ"מ מלפנים עם קליפר 6 בוכנות צבוע אדום, דיפרנציאל אחורי משודרג, תושבות מנוע דינמיות המאפשרות חיבורי המנוע לגוף הרכב באופן ספורטיבי או נוח ולסיום, פונקציית Race Start (בקרת שיגור).