ה-G קלאס הוא ה"פורשה 911" של מרצדס, כשמדור לדור ומעדכון לעדכון היצרנית "מלטשת" את רכב השטח המרובע כדי לשמור על מעמדו האייקוני. הפעם העדכון נוגע לחשמול קל ליחידות ההנעה, עדכוני עיצוב קלים ושדרוג מערכת המולטימדיה. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-G קלאס המעודכן יגיע ארצה ברבעון השלישי של 2024.
מבחוץ, כמו בכל עדכון ל-G קלאס, השינויים קלים. למשל עדכון כונסי האוויר שבפגוש, סבכה מעט שונה וגימור מעודכן לקורות הקדמיות, שנועד לשפר את זרימת האוויר, וכמקובל בעדכונים שכאלה, יש גם חישוקים בעיצוב חדש.
בתא הנוסעים נפגוש במערכת MBUX החדשה, כולל הסייען הקולי המופעל בקריאת "היי מרצדס", ובמסך המולטימדיה נמצא כעת גם תצוגת ניווט במציאות רבודה, כשהתפעול עצמו עבר למגע, זאת לאחר שגלגלת השליטה נפרדה מאיתנו ונותר משטח המגע בלבד. עוד נפרד ה-G קלאס המעודכן מהשעון האנאלוגי החביב שבמרכז ופאנל הכפתורים סביבו, לצד זאת פסנתר כפתורי בקרת האקלים עודכן וכך גם כפתורי נעילות הדיפרנציאל שבין פתחי המיזוג המרכזיים, ולסיום נפגוש גם בהגה בעיצוב חדש.
יחידות ההנעה של ה-G קלאס עברו מספר עדכונים ונוספה להם מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט שבנוסף לסיוע הקל בצמצום צריכת הדלק, היא מסייעת גם לביצועים.
בגרסת ה-G500, עזב אותנו מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר ובמקומו ישנו מנוע 6 צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר המספק 449 כ"ס, שהם 27 כ"ס יותר מגרסת ה-V8 היוצאת. בנוסף ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בחצי שנייה ועומדת על 5.4 שניות.
לגרסת הדיזל 450d, מנוע 3.0 ליטר גם כן המספק 367 כ"ס ו-76.4 קג"מ וההאצה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות.
גרסת הקצה AMG G63 שומרת על מנוע ה-V8 בנפח 4.0 הליטרים וכן על ההספק שעומד על 585 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות, קיזוז של 2 עשיריות.
כבעבר, לכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים, הנעה כפולה, הילוכי כוח, נעילות דיפרנציאל מרכזי, אחורי וקדמי, כאשר הפעם נוסף בורר מצבי שטח שמקל על התפעול וכולל מצבי שביל, חול וסלעים, ובהתאם לבחירת הנהג מותאמים תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, המתלים האדפטיביים, כמו גם הנעילות המתאימות. כמו כן ישנן תצוגות שטח ייעודיות במסך המרכזי, יחד עם פונקציית "מכסה מנוע שקוף".