הודעת היצרנית הבריטית בנוגע לדיפנדר "אוקטה" נפתחה בהצהרה: "הדיפנדר 'אוקטה' יהיה הדיפנדר הקשוח, היוקרתי ובעל היכולות הגבוהות ביותר". אך כרגע היצרנית מקמצת בפרטים ומציגה את הדיפנדר OCTA תחת מעטה כבד של הסוואה ומבטיחה חשיפה רשמית בהמשך השנה - המטרה, להשתוות ליכולות מובילי קטגוריית השטח - ג'יפ רנגלר רוביקון ופורד ברונקו באדלנדס.
למרות החשאיות, היא בכל זאת משחררת כמה פרטים, כמו למשל שהדיפנדר המשודרג יהיה החזק ביותר שהוצע אי-פעם ויצויד במנוע V8 כפול מגדשים הנתמך במערכת מיקרו-היברידית, ככל הנראה מדובר במנוע משודרג לזה הקיים בריינג' רובר והריינג' רובר ספורט, בנפח 4.4 ליטר, שם הוא מפיק 530 כ"ס. הדיפנדר המחוזק יזכה גם למערך מתלים משודרג, עם בקרת גובה וגלגול, כך שהוא יישאר מאוזן במצבי האצה, בלימה ובעיקולים, זאת בנוסף לשיפור המתבקש ביכולות השטח ובמערכת הבלימה שתגיע מברמבו.
שמו של הדגם אגב, נגזר מצורת ה'אוקטהדרון', מעיין צורת יהלום תלת ממדי בעל 8 פאות. צורה זו מופיע בכמה מקומות בתא הנוסעים ולא בכדי בחרו בלנד רובר בסימן היהלום – החומר הטבעי הקשה ביותר בעולם שגם נודע בנדירותו.