דודג' צ'ארג'ר היא אייקון מוטורי שמלווה אותנו מאז 1966. דורות שונים הספיקו להשתתף בלא מעט סרטים אייקוניים לא פחות כשהחדשים יותר הם The Dukes of Hazzard, ג'ון וויק, ובחלק מסרטי "מהיר ועצבני". כעת, חשפה דודג' את הדור השמיני של הצ'ארג'ר שעבר להנעה חשמלית, אך לא מוותר על אווירת השרירים האמריקאים. הייצור יחל בווינדזור, קנדה, באמצע 2024 ואילו גרסאות ה-4 דלתות יצטרפו ברבעון הראשון של 2025.
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב בסגנון רטרו שקורץ כמובן לדורות הראשונים של הצ'ארג'ר משנות ה-60 ותחילת שנות ה-70, כאשר בחזית, במקום בו היינו מצפים לפגוש סבכה, ישנה למעשה כנף לניתוב זרימת האוויר ושיפור כוח ההצמדה, שבנוסף גם תורמת למראה הייחודי. מאחור יחידות התאורה נמתחות לרוחב המכונית ובעלות מסגרת לד היקפיות כפולה. הגג מגיעה בצביעה שחורה וישנה אופציה לגג פנורמי מלא, חישוקי "18 (רוחב "8) סטנדרטיים או "20 (רוחב "11) בגרסת ה-SCAT, כאשר ניתן לבחור סוגים שונים בהתאם לייעוד ברוחב "10 או "11/11.5 עם חבילת Track. נוכל למצוא עוד מאפייני רטרו כמו לוגו ה- Fratzog שהוצג לראשונה בשנות ה-60, אז הוא סימן קדמה כחלק מעידן החלל של ארה"ב, וכעת דודג' החזירה אותו לשימוש כסמל לקפיצה הטכנולוגית והדורות הבאים של המותג.
מבפנים, המראה מודרני ועדכני, העיצוב מקנה תחושה עוטפת, כאשר חלקן העליון של הדלתות חובר אל חלקו העליון של הדשבורד, שם נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 או "16 ברמת הגימור הגבוהה, ומסך מולטימדיה צף "12.3 שנוטה אל עבר הנהג וכולל קישוריות אלחוטיות. ההגה בעיצוב קטום בחלקו התחתון והעליון, ומאחוריו מנופי שליטה על 3 עוצמות בלימה רגנרטיבית. תא הנוסעים שופע טקסטורות שונות, בעיקר בדלתות וכן תפירה כפולה במקומות שונים. עוד נמצא כאן תאורת אווירה עם 64 צבעים המתאימה עצמה למצבי הנהיגה ולפעולות שונות ברכב, מערכת סאונד של "אלפין" עם 9 רמקולים ואופציית שדרוג ל-18 רמקולים, אופציה לתצוגה עילית בעלת מציאות רבודה, מצלמת דרך חיצונית ופנימית,
הצ'ארג'ר החדשה מבוססת פלטפורמת SLTA Large, המשמשת למשל גם את ג'יפ ואגוניר S החשמלי, ומדובר במכונית גדולה למדי. אורכה 524.8 ס"מ, רוחבה 202.8 ס"מ, גובהה 149.7 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 307.4 ס"מ. תא המטען בנפח 644 ליטר ותא המטען הקדמי בנפח של קצת יותר מ-42 ליטר.
יחידות הנעה וביצועים
דודג' צ'רג'ר החדשה תוצע תחילה בשתי גרסאות הנעה חשמליות בעלות הכינוי "דייטונה". הראשונה R/T, כשבדודג' מציינים שלגרסה זו "סטייג' 1" וכפתור Power Shot המספק 40 כ"ס נוספים למשך 15 שניות לכדי הספק מקסימלי של 496 כ"ס, זאת מצמד מנועים היוצרים הנעה כפולה. ה-R/T מאיצה ל-60 מייל (97 קמ"ש) ב-4.7 שניות והיא תסיים את המאוץ הקלאסי לרבע מייל ב-13.1 שניות. לגרסה זו חישוקי "18 ומערכת בלמים "על-חוט" כשהדיסקים בגודל 354 מ"מ מלפנים ו-350 מ"מ מאחור.
הגרסה השנייה היא הצ'ארג'ר דייטונה SCAT שלפי דודג' בעלת "סטייג' 2" והיא כבר תספק ביצועים המוכרים מגרסאות הקצה Hellcat Redeye. ההספק מגיע עד 670 כ"ס, ההאצה ל-60 מייל (97 קמ"ש) אורכת 3.3 שניות והיא תסיים את המאוץ לרבע מייל ב-11.5 שניות. לגרסה זו בלמים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור, כשחבילת Track משדרגת לבלמי ברמבו בקוטר 410 מ"מ מלפנים ומאחור, עם קליפר 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור, השוכנים בתוך חישוקי "20 עטופים בצמיגי גודייר איגל F1 סופרקאר 3 305/35 מלפנים ו-325/35 מ"מ מאחור.
המתלה הקדמי רב-חיבורי עשוי אלומיניום מחושל לטובת קשיחות המסייעת ליציבות הכיוונית, כאשר מאחור המתלה הרב-חיבורי עצמאי ובסרן נמצא דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה. כמו כן לצ'ארג'ר SCAT עם חבילת Track אופציה גם למתלים אדפטיביים
מצבי נהיגה הכוללים מצב אוטומטי, חיסכון, ספורט, רטוב/שלג, כמו גם מצבי "צלחות" (Donut), "דריפט", "דראג" ו"מסלול" עם אפשרויות הכנה למרוץ השומר על טמפרטורה נמוכה של הסוללה לקראת המרוץ, Line Lock הנועל את הגלגלים הקדמיים ומבטל העברת כוח אליהם בוא בזמן שהוא מסחרר את הגלגלים האחוריים לטובת ניקוי וחימום הגלגלים לפני היציאה מהמקום ובקרת שיגור ב-5 עוצמות – מצבים אלו זמינים בגרסת ה-SCAT. בחירה בין מצבי הנהיגה משפיע גם על תצוגת לוח המחוונים והתצוגה העילית, ובנוסף ישנה מערכת טלמטריה המקליטה וידאו, קול ואת נתוני הרכב כמובן.
מערכת ייחודית, Fratzonic Chambered Exhaust בשפת דודג', מדמה את צלילי מנוע ה-V8 של גרסאות ה-Hellcat. בעתיד יגיעו גרסאות צ'ארג'ר "רגילות", ללא כפתור ה-"Power Shot" למשל והלקוחות יוכלו לבחור האם לשדרג לסטייג' 1 או סטייג' 2.
הסוללה בקיבולת 100.5 קוט"ש (93.9 קוט"ש נטו) מאפשרת טווח נסיעה של כ-510 ק"מ ב-R/T וכ-418 ק"מ בגרסת ה-SCAT החזקה. טעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 350 קילוואט ומ-20% ל-80% תמתינו 27 דקות. בעמדת 175 קילוואט שנפוצה יותר, תמתינו כ-42 דקות. טעינת AC ביתית (20%-80% אורכת כ-5 שעות וחצי.
בדודג' מכירים היטב את הטעם האמריקאי ולא מוותרים על שריפת דלק מאובנים ולכן יציעו בעתיד מנוע בעירה פנימית "הוריקן", כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור, כאשר בגרסת Sixpack S.O ההספק יעמוד על 420 כ"ס ובגרסת Sixpack H.O ההספק יעמוד על 550 כ"ס. גרסאות אלו מספקות ביצועים טובים יותר ממנועי ה-Hemi בנפח 5.7 ל' ו-6.4 ל'. מנועי הבנזין החדשים יצטרפו ברבעון הראשון של 2025.