(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

תערוכת האלקטרוניקה CES (Consumer Electronics Show) בלאס וגאס, נפתחה לציבור ב-9 בינואר 2024 ותימשך 3 ימים. בין שלל מוצרי האלקטרוניקה המתקדמים וחפיצים (גאדג'טים) שונים, גם יצרניות הרכב מצאו בתערוכה זו בשנים האחרונות מקום להצגת טכנולוגיות שונות ודגמי קונספט המנבאים את עתיד היצרנית, כאשר כיום כבר ברור שהרכבים הופכים מתוחכמים ומתוקשבים יותר ויותר, ואלו כמה מן החידושים שהוצגו בה.

הונדה
הונדה חשפה שני רכבי קונספט תחת סדרת "0" (אפס) המסמלת כמובן אפס זיהום. לדגמים אלו לוגו הונדה מעוצב וחסר מסגרת. דגם הנוסעים עונה לשם הפשוט "סאלון" והעיצוב בסגנון רטרו-עתידני שמזכיר דגמי עבר של למבורגיני או דגמי הקונספט של אלפא רומיאו מסוף שנות ה-60 (איגואנה, קאראבו), כאשר בהונדה מציינים כי דגם סדרתי עתיד להגיע לייצור ב-2026. הדגם השני נקרא Space-Hub (חלל מרכזי) והוא בתצורת מיניוואן ובסגנון ישיבה פנים אל פנים. בהונדה מבטיחים כי החל מ-2025 היא תצייד את דגמיה במערכות ADAS מהדור החדש בעלות יכולות נהיגה אוטונומיות. דגמי סדרה "0" יצוידו במנוע חשמלי חדש e-Axles הכולל למעשה את המנוע עצמו, ממיר מתח וההילוכים במעטפת קטנה וקלה מהקיים היום לצד סוללה בצפיפות גבוהה, שיאפשרו טווח נסיעה גדול אך במארז קומפקטי.

בנוסף הציגו הונדה וסוני גרסה עדכנית למכונית החשמלית המשותפת שלהם - "אפילה" (Afeela) שהוצגה לראשונה תערוכת CES 2023. הדגם החדש מצג מידות מעודכנות (אורך 491.5 ס"מ, רוחב 190 ס"מ, גובה 146 ס"מ ובסיס גלגלגים 300 ס"מ) מה שמציב אותה מתחת לטסלה מודל S שהינה ארוכה ב-5.5 ס"מ, רחבה ב-6.4 ס"מ, נמוכה ב-1.5 ס"מ, בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ). לאפילה הנעה כפולה, כאשר לכל מנוע הספק של כ-245 כ"ס, סוללת ליתיום-יון 91 קוט"ש עם מטען פנימי 11 קילוואט ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של 150 קילוואט.

eVTOL S-A2 (צילום: ספורט 5)
eVTOL S-A2 | צילום: ספורט 5
יונדאי
חברת הבת Supernal לתחבורה אווירית מתקדמת, הציגה את ה-S-A2, קונספט eVTOL (חשמלי) לטייס ו-4 נוסעים, המבוסס על ה-S-A1 שהוצג ב-CES 2020, כאשר הדגם החדש מאפשר טיסה במהירות של 120 מייל/שעה, בגובה של עד 1,500 רגל ולטווחי טיסה של 25-40 מייל. ביונדאי מציינים כי ה-S-A2 שקט ומייצר 65 דציבל בלבד בעת ההמראה והנחיתה ו-45 דציבל בזמן שיוט. לדברי Supernal היא תעמוד בכל תקני התעופה ומתכננת להגיע לייצור ב-2028.
פולקסווגן גולף GTI - מתיחת פנים (צילום: ספורט 5)
פולקסווגן גולף GTI - מתיחת פנים | צילום: ספורט 5
פולקסווגן
פולקסווגן שלחה טיזרים למתיחת הפנים של הגולף ותחילה בגרסת ה-GTI עם הגה בעל כפתורים פיזיים במקום מגע, מסך מולטימדיה ענק משולב ChatGPT, עיצוב חיצוני אגרסיבי יותר בהשראת הגולף R, עם חישוקים חדשים, דיפיוזר בולט יותר, פתחי אגזוז וספוילר אחורי גדולים יותר, פגוש בעיצוב המדגיש את כונסי האוויר וחתימת תאורה חדשה לכל הפנסים.
קו דגמי PBV המסחריים-חשמליים (צילום: ספורט 5)
קו דגמי PBV המסחריים-חשמליים | צילום: ספורט 5
קיה
היצרנית הקוריאנית הציגה קו דגמים מסחריים-חשמליים שיתבססו על פלטפורמה חדשה בשם PBV – Platform Byond Vehicle ("פלטפורמה מעבר לרכב"). מה שעומד מאחורי השם המפוצץ הוא שברכבים תוטמע טכנולוגיית בינה מלאכותית שתסייע לניהול צי הרכב, מעקב אחר ביצועי הנהגים ומצבם והתחזוקה השוטפת של הרכבים. קו הדגמים כולל בשלב זה 3 רכבי קונספט: PV1 מסחרית קטנטנה ועירונית, PV5 מסחרית קטנה בדומה לסיטרואן ברלינגו למשל, ו-PV7 שהינה מסחרית בגודל בינוני, בדומה לפולקסווגן טרנספורטר למשל. ה-PV5 יהיה הראשון שיגיע לייצור, כאשר מפעלי הייצור עתידים להתחיל לעבוד ב-2025.