לעומת תחרות רכב השנה באירופה הוותיקה, תחרות רכב השנה בעולם צעירה וההכרזה הראשונה שלה התקיימה ב-2005, אז הייתה זו אאודי A6 מהדור השלישי. נדלג 18 שנה קדימה והזוכה בתחרות בשנה שעברה הייתה יונדאי איוניק 6.
חבר השופטים של תחרות רכב השנה בעולם מורכבת 100 עיתונאי רכב המגיעים מ-30 מדינות ומכל היבשות: אוסטריה (1), אוסטרליה (1), איחוד האמירויות (1), איטליה (2), אירלנד (2), אנגליה (5), ארגנטינה (1), ארה"ב (20), ברזיל (2), גרמניה (5), דרום אפריקה (3), דרום קוריאה (4), הודו (7), טורקיה (2), יוון (1), יפן (7), ירדן (1), מקסיקו (4), סין (12), סלובניה (1), ספרד (2), פולין (1), פורטוגל (1), פיליפינים (1), צ'ילה (1), צרפת (3), קולומביה (2), קנדה (3), רוסיה (1), עיתונאים עצמאיים (2) וגם מישראל עם בועז קורפל שלנו.
מכונית השנה כפי שמעידה הכותרת נבחרה להיות קיה EV9 – רכב פנאי חשמלי וגדול בעל 7 מושבים שהוצג לפני שנה וצפוי להגיע לישראל במהלך 2024. בדרך אל הגמר ה-EV9 גברה על וולוו EX30 ו-BYD SEAL.
מכונית היוקרה של השנה – ב.מ.וו סדרה 5 / i5
אל הגמר הגיעו מרצדס E קלאס ומרצדס EQE-SUV
מכונית הביצועים של השנה – יונדאי איוניק 5N
אל הגמר הגיעו ב.מ.וו M2 וב.מ.וו XM
המכונית החשמלית של שנה – קיה EV9
אל הגמר הגיעו וולוו EX30 וב.מ.וו i5
המכונית העירונית של השנה – וולוו EX30
אל הגמר הגיעו BYD דולפין ולקסוס LBX
פרס העיצוב השנתי – טויוטה פריוס
אל הגמר הגיעו פורד ברונקו ופרארי פורוסנגווה
ניווי הוא המהנדס הראשי של קבוצת המרוצים "רד-בול" ואחראי על פיתוח מכונית הפורמולה 1 של הקבוצה, ה-RB19, אחת מהמכוניות הבולטות בתחרות, כאשר את עונת 2023 היא סיימה כמנצחת עם 21 מתוך 22 המרוצים יחד עם מקס ורסטאפן ואליפות הנהגים השלישית שלו. הקריירה של ניווי בפורמולה 1 נמשכת כבר 35 שנים ובמהלכה המכוניות שתכנן צברו כבר מעל ל-200 ניצחונות.