תערוכת SEMA (Specialty Equipment Market Association) בלאס וגאס שמה דגש על שיפורים שונים והתאמה אישית של רכבים מכל סוג, כאשר אחד הדברים המיוחדים בה הוא תצוגות רשמיות של יצרניות הרכב, בעיקר נציגיהם האמריקאים, לצד סדנאות שיפורים פרטיות. אלו כמה מהדגמים והשדרוגים שהוצגו בתערוכה תחת כנפי היצרניות:
טויוטה FJ Bruiser - בטויוטה לקחו טנדר FJ משנת 1966 והפכו אותו ל"זוחל סלעים" עצבני. כמה עצבני? מנוע V8 בנפח 5.8 ליטר שהגיע היישר מ"נסקאר" עם הספק של 725 כ"ס, תיבת העברה עם 4 מהירויות להנעה אחורית או 4 מהירויות עם הנעה כפולה מאפשרת ל-FJ Bruiser לזחול בפחות מ-20 קמ"ש ב-7,000 סל"ד ומאידך לשייט ב-265 קמ"ש באותם סל"ד. רשימת השדרוגים ארוכה ארוכה וכוללת למשל בולמי FOX, קפיצי Eibach מערכת בלימה של Wilwood, מושבי באקט, רתמות והגה של MOMO ועוד.
טויוטה טקומה X-Runner – הטאקומה בדור הרביעי הוצג בתחילת השנה וטויוטה מיד קורצת לדור השני וגרסת הכביש X-Runner. המשמעות היא שלא נמצא כאן הגבהות, צמיגי שטח או מתלים אימתניים, אלא טנדר שמתנהג יותר כמו סופרה ופחות כמו לנד-קרוזר. המרכב הונמך בסיוע מתלי אוויר, בולמי וקפיצי בילשטיין מוקשחים, רוחב הסרנים גדל בכ-9 ס"מ , חישוקי "21 מקרבון וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4 בגודל 285/45. מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.4 ליטר מספק 421 כ"ס ולתיבת 10 ההילוכים מנופי שליטה מההגה. בנוסף ישנו קיט עיצוב חיצוני התורם למראה קשוח אך ספורטיבי ולדברי טויוטה גם יותר אווירודינמי.
יונדאי קונה Jayde – לעומת דגמי הקונה האחרים, לא נמצא ב"ג'ייד" שיפורים למנוע, אלא דווקא לעיצוב החיצוני והפנימי. פרט לתוספות הגגון ומנשא האופניים, ישנו צבע תכלת ייחודי, שיפורים אווירודינמיים יותר הנוגעים לחצאית הקדמית והספוילר, חישוקים מעוצבים, והנמכה של 2 אינץ' בסיוע קפיצי "אייבך". בפנים מושבים ספורטיביים של "ריקארו" בדוגמת משבצות
לקסוס GX אוברטרייל – לקסוס רוצה לעשות "דיפנדר" ומציגה רשימת תוספות ל-GX, הלא הוא הגרסה היוקרתית של לקסוס ללנד-קרוזר של טויטה. גרסת ה"אוברטרייל" כוללת כסטנדרט צמיגי "33 עם חישוקי "18, חצאיות ובתי גלגלים שחורים, מגן גחון ומגלש אחורי מאלומיניום. בנוסף, לדגם שהוצג בתערוכה נוספו מגני צד, מדחס אוויר מובנה, ותגים מושחרים מאחור. בנוסף ישנו גגון מאסיבי ומנשאי צד ומאחור מותקן סולם לטובת גישה קלה לגג הרכב.
ניסאן רוג Rugged (אקס טרייל) – ניסאן הקשיחו את האקס טרייל בגרסתו האמריקאית במטרה להפוך אותו מתאים יותר לטיולי קמפינג משפחתיים וציידו אותו בכמה פריטי Nismo off-road הכוללים מתלים והגבהה של 3 אינץ', חישוקי "18 עטופים צמיגי שטח, גגון וגשר תאורה, פגושים וספוילר עשויים קרבון ומיגוני שטח שונים.
ניסאן סנטרה DET – המשפחתית של ניסאן שמוכרת אצלנו בעיקר בציי הרכב, עברה שדרוג בפן הספורטיבי באמצעות חטיבת NISMO כמובן ובהשראת מרוצי ה"סנטרה קאפ" בקנדה. בתפריט – מנוע משודרג עם יחס דחיסה משופר, בוכנות מחוזקות, מערכת הזרקה משופרת ומכלולים משודרגים בעלי משקל נמוך יותר כמו גלגל תנופה ומצמד, בנוסף ישנו מגדש טורבו ומצנן ביניים של "גארט" ומערכת פליטה משודרגת. על הבלימה אחראיים דיסקי בלימה וקליפרים שהגיעו מניסאן Z והתנהגות הכביש שופרה באמצעות קוילאוברים ומוט מייצב וחישוקי "18 עם צמיגי יוקוהמה Advan Neova AD09 ספורטיביים.
ניסאן Z ספארי – ה-Z הספורטיבית, מחליפת ה-370, זכתה לגרסת "ראלי ספארי" כהומאז' לדאסטון 240Z שהתחרת במרוצי הראלי-ספארי באפריקה, ושתיהן נבנו בסיוע סדנת "טומי פייק". השדרוגים ל-Z כללו כמובן הגבהת מרכב ב-2 אינץ' באמצעות מתלי KW ומכלולי NISMO, חישוקי "17 וצמיגי שטח, בנוסף צוידה ה-Z ספארי במגן גחון ומגלש אחורי, תאורה ייעודית לתנאי שטח מאובקים ואילו בתא הנוסעים ישנו כלוב התהפכות ומושבי רקארו ספורטיביים. למנוע הספק של מעל 400 כ"ס וכולל גם מערכת יניקה קרה, מערכת פליטה משודרגת ועוד.
פורד Performance – היצרנית האמריקאית הציגה בתערוכה מספר שדרוגים, אחד המעניינים שבהם הוא קיט סופרצ'ארג'ר של Ford Performance למוסטנג החדשה בדור השביעי. הקיט הספורטיבי מיועד לגרסת ה-GT בעלת מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר וכולל פריטים כגון סופרצ'ארג'ר 3.0 ליטר, מחלף חום מוגדל, משאבה מים ומצנן ביניים משודרגים, מסילות דלק בזרימה גבוהה, מצערת 92 מ"מ ועוד. לפי פורד ההספק יאמיר ל-800 כ"ס לכל הפחות ובקרוב תוצג ערכת שדרוגים גם לגרסת ה-Dark Horse החזקה יותר.