(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
sportFive1331472 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

טויוטה חשפה את הקאמרי בדור חדש, ה-12 במספר מאז החלה להשתמש בשם זה באופן בלעדי ב-1982. השיווק בארה"ב, אחד מהשווקים המשמעותיים עבורה, יחל בסתיו 2024, ואילו לישראל היא צפויה להגיע במחצית השנייה של 2024.

עיצוב
העיצוב החיצוני זוכה לשפה החדשה של דגמי טויוטה, אותה פגשנו בפריוס ולאחרונה גם ברכב הפנאי C-HR, עם חזית מחודדת, יחידות תאורה מסוגננות וסבכה תחתונה גדולה. מאחור הקו המוכר נשמר עם תא מטען היוצא מעיין ספויילר ושם הדגם נפרס לרוחבו, הפנסים האחוריים עוצבו בדומה לאלו הקדמיים בצורת C. מבפנים העיצוב הפך אלגנטי יותר, עם קווים רוחביים ולא מעוקלים כמו בדגם היוצא, מסך המולטימדיה שוכן באותו הקו עם לוח המחוונים ותחתיו פאנל השליטה על בקרת האקלים ואילו פתחי המיזוג ממוקמים למטה מהם.

יחידת הנעה
הקאמרי תוצע מעתה רק עם הנעה היברידית מהדור החמישי של היצרנית - מנוע 2.5 ליטר בהספק של 225 כ"ס והנעה קדמית או בהספק של 232 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה (כ-30 כ"ס יותר מהדור היוצא), המבוססת למעשה על מנוע חשמלי השוכן בסרן האחורי, בדומה לראב 4 למשל. בטויוטה מציינים כי מערכת המתלים והבלימה תוכננו מחדש לטובת שיפור בהתנהגות הכביש והנוחות.

sportFive1331473 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אבזור ובטיחות
רשימת האבזור לא מציגה טכנולוגיות פורצות דרך ונמצא בה לוח מחוונים דיגיטלי "7 בגרסאות הכניסה ועד "12.3 בגרסאות המאבזרות יותר, שיציעו כאופציה גם תצוגה עילית "10. גם המולטימדיה תוצע בגודל "8 או "12.3 ברמת הגימור הגבוהות, ולהן קישוריות אלחוטיות לנייד. כמו כן תוצע מערכת שמע משודרגת של JBL, מפתח דיגיטלי,

מערך הבטיחות הוא Toyota safety sense 3.0 וכולל את כל המערכות המקובלות ובנוסף בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור כסטנדרט. בהתאם לרמת הגימור יוצעו גם מערכות נוספות כמו התרעת תנועה חוצה מלפנים, מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים עם בלימת חירום במהירות חניה ועוד.

טויוטה פרואייס מקס (צילום: ספורט 5)
טויוטה פרואייס מקס | צילום: ספורט 5

טויוטה פרואייס מקס
במקביל הציגה טויוטה גם את המסחרית הגדולה, כחלק מאותו שת"פ בתחום המסחריות עם קונצרן סטלנטיס, שהחל בפרואייס סיטי המבוססת סיטרואן ברלינגו ; הפרואייס, מבוססת סיטרואן ג'מפי, וכעת הצלע השלישית – פרואייס מקס, מבוססת פיאט דוקטו. זה הזמן להזכיר שמדובר כמובן ב"הנדסת סמל", מה שהופך את פיאט דוקאטו לאחד הרכבים המשובטים בעולם עם סך של 6 מותגים שונים הכוללים גם את פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'אמפר, ראם פרומאסטר, אופל/ווקסהול מובאנו. הפרואייס מקס צפוי להגיע לישראל בסוף 2024 או בתחילת 2025.

טויוטה פרואייס מקס יציע כמובן את אותן יחידות הנעה שהוצגו במתיחת הפנים לכלל המסחריות של סטלנטיס בסוף החודש שעבר, ובהתאם התחדשו גם הפרואייס סיטי והפרואייס. הפרואייס מקס תוצע עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר ובהספקים של 120 (תיבה ידנית 6 הילוכים), 140 או 180 כ"ס (אפשרות לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים). יחידת ההנעה החשמלית היא זו העדכנית בעלת מנוע בהספק של כ-272 כ"ס וסוללת 110 קוט"ש בעלת טווח של 420 ק"מ. בנוסף, טנדר היילקס עודכן עם מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.