עד לפני מספר שנים עוד היינו מכריזים על הצטיינותה של מכונית סינית כזו או אחרת, אך מאז ימי ה"קורוס" 3 שהייתה לסינית הראשונה שזכתה בציון של 5 כוכבים, עברו הרבה מים בנהרות סין בדרכם לכבוש את אירופה.
במבחן הריסוק האחרון של ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP נבחנו 3 דגמים בלבד, כולם רלוונטיים לישראל, כבר כעת או בעתיד הקרוב, וכולם זכו בציון הנכסף של 5 כוכבים. שלושת הרכבים סיניים - האם הם פצחו את שיטת המבחן? גם אם כן, עדיין מדובר במבחן העדכני והמחמיר יותר של ארגון הבטיחות, ואלו התוצאות:
BYD דולפין
המשפחתית הקומפקטית והחשמלית משווקת בישראל מזה כ-3 חודשים, קיבלה ציוני משנה העומדים על 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על משתמשי דרך ו-79% בסעיף תפקוד מערכות הבטיחות.
BYD סיל
משפחתית סדאן שצפויה להגיע לישראל בינואר 2024, קיבלה ציונים דומים בסעיפי הגנה על מבוגרים וילדים, וכן 82% בהגנה על משתמשי הדרך ו-76% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אקספנג P7
מכונית סדאן גדולה, ששיווקה בישראל יחל בקרוב באמצעות היבואנית "פריזבי" (לשעבר קרסו מוטורס). ה-P7 קיבלה ציונים של 87% בהגנה מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים ועל משתמשי הדרך, וציון של 78% על תפקוד מערכות הבטיחות.