(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
שברולט ספארק (צילום: ספורט 5)
שברולט ספארק | צילום: ספורט 5

פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה, סטודנטים רבים משרתים במילואים, הנסיעות לחו"ל הצטמצמו ואנו לרוב נשארים במרחב העירוני או נוסעים בקו השגרתי של בית-עבודה-בית. תחבורה ציבורית מתקדמת עוד טרם זכינו לפגוש מחוץ למרכז גוש דן ועד שתהיה כאן גם תחבורה ציבורית בשבת אנחנו נאלצים לבחור ברכב הפרטי.

ב"עולם הרכב" שמנו לב לבקשות לרכבים זולים, לטובת מטרות ייעודיות כמו להגיע למילואים וחזרה או בעלי דו-גלגלי שבימי החורף הגשומים מעדיפים משהו קצת יותר מקורה. לכן, איתרנו 5 מכוניות קטנות מקטגוריית המיני והסופר-מיני, עד סכום של 10,000 שקלים ומשנתונים מתקדמים יחסית. הרכבים שנדגמו וטווח המחיר המקסימלי מבוססי מודעות יד שנייה אינטרנטיים והינם עדכניים למועד פרסום הכתבה.

חשוב להזכיר שרכבים ישנים או כאלו עם ק"מ גבוה תמיד ידרשו תשומת לב ולעיתים גם עלולים להפתיע בתיקונים יקרים, ולכן חשוב לא פעם דווקא לבחור את הרכב שטופל היטב ובאהבה על-פני רכב משנתון מתקדם יותר שלא ברור כיצד טופל. ואלו הן 5 המכוניות הקטנות:

שברולט ספארק
שנתון: 2015
מנוע: בנזין 1.0 ליטר, 68 כ"ס
תיבה: ידנית 5 הילוכים

הדור הראשון של שברולט ספארק שעוד נמכר במזרח תחת מותג דייהו הקוריאני. בגרסה זו הביצועים חלשים, אך צריכת הדלק טובה. תא הנוסעים פשוט והנוחות לא מצטיינת, בעיקר אם אתם מבלים הרבה בדרכים. הודות לממדים הקטנים היא תתאים למי שמחפש מכונית עירונית יעילה ופשוטה לאחזקה.

פיג'ו 208
שנתון:
2014
מנוע: בנזין 1.2 ליטר, 82 כ"ס
תיבה: ידנית 5 הילוכים

המכונית שהחזירה את פיג'ו לתלם, אחרי סדרת ה-7 המאכזבת. הביצועים זריזים בעיר והנוחות טובה, הקצב הבין-עירוני סביר לצד צריכת דלק טובה. שימו לב לגרסת הכניסה "אקסס" הדלה באבזור לעומת ה"אקטיב" שבה תמצאו אביזירי נוחות כמו מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט, חלונות חשמליים גם מאחור ועוד. ה-208 תתאים למי שצריך קצת יותר מרווח ורוצה גם ליהנות מהתנהגות כביש שובבה.

סוזוקי אלטו
שנתון: 2013
מנוע: בנזין 1.0 ליטר 67 כ"ס
תיבה: ידנית 5 הילוכים

המכונית ששינתה בזמנה את שוק הרכב המקומי, בזכות הבנה שהקהל הישראלי יתפשר על גיר ידני אם המחיר יהיה אטרקטיבי מספיק. הביצועים סבירים הודות למשקל קל והעיצוב עגלגל וחמוד גם היום, עם פשרות בדמות חלונות אחוריים שנפתחים לכדי חרך צר והמרווח מצומצם. האלטו נהנית מתדמית אמינות טובה ואחזקה פשוטה. בדיוק כמו הספארק, תתאים בעיר להתניידות עירונית ואם תמתחו קצת את התקציב, תמצאו גם את הגרסאות האוטומטיות.

אופל קורסה
שנתון:
2012
מנוע: בנזין 1.4 ליטר, 100 כ"ס
תיבה: אוטומטית 4 הילוכים

הקורסה היא אחת מרבות המכר של אופל ושם הדגם הוותיק ביותר הנמכר גם היום, כשהדור הראשון נמכר משנת 1982 וזהו הדור הרביעי שלה. כמו ה-208, גם היא משתייכת לקטגוריית הסופר-מיני, כך שמרווח הפנים עדיף על פני מכוניות המיני האחרות ברשימה ותא המטען שימושי. מאידך איכות החומרים לא גבוהה וגם האבזור לא עשיר, אך בתקציב המדובר היא מציעה גם תיבה אוטומטית והספק גבוה יחסית כך שתתאים לנסיעות מחוץ לעיר.

ניסאן מיקרה
שנתון: 2010
מנוע: בנזיון 1.4 ליטר, 88 כ"ס
תיבה: אוטומטית, 4 הילוכים

הדור השלישי של המיקרה הוא למעשה הראשון שהגיע לישראל וצבר הצלחה טובה, בזכות עיצוב עגלגל ומתוק. לאותו עיצוב עגלגל יתרון בדמות מרווח הראש ליושבים מאחור, כך שגם ארבעה מבוגרים ישבו פה בנוחות יחסית. שידוך המנוע ותיבת ההילוכים עובד בצורה טובה, אך הביצועים לא מצטיינים ויתאימו לנהיגה מתונה לצד צריכת דלק טובה. היא תתאים בעיקר למי שלא ממהר לשום מקום ומחפש כלי תחבורה יעיל.