דלת חמישית
נתחיל מהבסיס – מרבית הרכבים מיוצרים עם 4 או 5 דלתות, כאשר אלו בעלי ארבע דלתות הם לרוב בתצורת סדאן ודגמי ההאצ'בק, הסטיישן והפאסטבק למשל, מגיעים עם 5 דלתות. מדוע מגדירים אותה כדלת חמישית, ובכן מאחר ודלת תא המטען מחוברת לחלון ולכאורה מהווה פתח כניסה נוסף אל הרכב, כמו דלתות הצד.
דלתות מספריים
לדלתות מספריים צירים קדמיים המותקנים בדומה לדלת רגילה בתחתית הקורה הקדמית (קורה A) אך זווית הפתיחה היא מעלה, ומכאן שמן, שכן בעת פתיחה וסגירה הפעולה נראית כחיתוך מספריים. דלתות מסוג זה מזוהות בעיקר עם דגמי למבורגיני, אך הראשונה הייתה איטלקיה אחרת – אלפא רומיאו קארבו קונספט מ-1968, אך את הבכורה כדגם הראשון בייצור סדרתי קיבלה הקונטאש האייקונית שיוצרה 6 שנים לאחר מכן. יתרונן של דלתות אלו בחניה במקביל לצד רכבים אחרים, מאחר והן נשארות בקו רוחב הרכב גם כאשר הן פתוחות. יתרון נוסף נעוץ בכך שאין צורך לחשוש מפגיעה בעקות רוכב דו-גלגלי שנמצא בצידי הרכב. חסרונן הוא בנוחות הכניסה לרכב אך זה העיקרי נעוץ במקרה של תאונה והתהפכות, אז לא ניתן לפתוח את הדלתות בדומה לדלת רגילה למשל.
דלתות פרפר
עיקרון הפעולה של דלתות פרפר דומה לאלו של דלתות המספריים, אך במקרה זה לרוב הצירים מותקנים לאורך הקורה הקדמית ולא בתחתית, מה שיוצר פתיחה כלפי מעלה והצידה. סוג פתיחה זה מאפשר כניסה קלה יותר לרכב לעומת דלתות המספריים, אך מאידך הן דורשות יותר מקום בצידי הרכב. גם במקרה זה הראשונה להציג דלתות פרפר הייתה אלפא רומיאו עם ה-33 סטרדלה. ניתן לפגוש דלתות פרפר במקלארן F1, פרארי אנזו, מרצדס SLR מקלארן וגם בב.מ.וו i8 ובמזראטי MC20. לאקספנג P7 בגרסת Wing יש למעשה דלתות פרפר.
דלתות שחף
בדלתות שחף הצירים נמצאים בגג וכשהדלתות פתוחות לגמרי נוצר במבט קדמי זווית המזכירה את כנפי השחף, ומכאן שמן כמובן. הראשונה להציג כנפי שחף הייתה המרצדס 300 SL ב-1952, בהמשך גם ה-SLS (2010) זכתה בהן. עוד מכונית אייקונית עם דלתות שחף היא הדלוריאן שזכתה למעמדה בעקבות סרטי "בחזרה לעתיד" מאמצע שנות ה-80. אם תחפצו ברכב חדש עם דלתות שחף תאלצו לפנות אל פגאני ווירה (Huayra) או אסטון מרטין ואלקרי, אך אם המחיר גבוה עבורכם תוכלו להסתפק בדלתות השחף האחוריות של טסלה מודל X. אחד החסרונות נוגע לקושי בתכנון האטימה ומסילות המים בדלתות מפאת צורתן ואופי הסגירה.
דלתות ברבור
בדומה לדלתות סטנדרטיות, גם דלתות ברבור מחוברות בצירים השוכנים בחלקה התחתון של הקורה הקדמית והפתיחה שלהן כלפי חוץ אך בזווית קלה כלפי מעלה. יתרונן ברכבי ספורט נמוכים למניעת פגיעה בסף מדרכה למשל. דלתות מסוג זה נפוצות בדגמי אסטון מרטין.
דלתות התאבדות
דלתות התאבדות נפתחות בניגוד לכיוון התנועה מאחר וציריהן נמצאים מאחור. תצורה זה הייתה נפוצה בעיקר בכרכרות והיתרון הוא במפתח רחב המקל על הכניסה. מאידך הן קנו את שמן במעבר לרכב ממונע, שכן היה זה קשה מאוד לסגור אותן בזמן נסיעה ובתקופה שטרם חגורות הבטיחות הנוסע מאחור עלול היה ליפול. דלתות התאבדות בעידן המודרני ניתן למצוא ברולס רויס פאנטום או ברכב הפנאי קאלינן, ובתחום העממי נמצא את אופל מריבה מהדור השני שאף שווקה בישראל. עוד שימושים נפוצים יותר הן ב"חצאי" דלתות התאבדות כגון בב.מ.וו i3 או בפיאט 500 3+1.
דלתות הזזה
דלתות הזזה מוכרות לרובנו מקטגוריית מובילי הנוסעים והמסחריות. יתרונן כמובן בגישה נוחה בזכות מפתח רחב מאוד ואפשרות פתיחה במקומות צפופים יחסית. נוכל כמובן למצוא דלתות הזזה במסחריות גדולות כמו פיאט דוקאטו למשל, גם בטנדרונים כגון סיטרואן ברלינגו ומיניוואנים גדולים כמו קיה קרניבל, אבל גם ברכבים קטנים יותר. לפיג'ו היה ניסיון שכזה עם ה-1007, מכונית סופר-מיני עם דלת הזזה אחת וגדולה בכל צד, כך שכניסה למושבים הקדמיים או האחוריים התבצעה מאותה הדלת. דלת הזזה נוספות אפשר למצוא בב.מ.וו Z1, אך במקרה שלה המסילות אנכיות והדלת ירדה מטה כמו חלון.
בעולם הרכב ישנם עוד מגוון סוגים של דלתות, כמו למשל הדלתות המתקפלות באוטובוסים, דלתות הפאנל עם פתיחה צידית כלפי חוץ או אלו הנכנסות פנימה. ויש גם דלתות חופה, משל היו מטוס קרב – דלתות חופה שונות מתרוממות מעלה, אחורה או קדימה, והן כוללות את הגג, השמשה (או החלון האחורי, או את שניהם) וכמובן את פתחי הצד. דלתות אלו מוצגות בעיקר ברכבי קונספט וגם חלק מרכבי ה"באטמוביל" של באטמן התהדרו בהן.