דור חדש לסקודה סופרב
מכונית המנהלים סקודה סופרב הגיעה לעולם לפני 22 שנים וצברה פופולריות מרשימה במשך הדורות, הודות לתמורה גבוהה למחיר לצד מרווח פנים מרשים וכמובן הפיצ'רים החכמים של סקודה. הדור השלישי של הסופרב הוצג בתערוכת ז'נבה 2015, ובעוד ימים ספורים, יוצג הדור הרביעי, מעל ל-8 שנים מאז הדור הקודם.
עד שהדגם החדש יוצג באופן מלא ניתן להתרשם משתי תמונות וסרטון הוידאו המשקפים עיצוב עדכני המהווה אבולוציה לדגם היוצא עם אותם קווים מחודדים בחזית, סבכת סקודה העדכנית, סבכה תחתונה הנמתחת לרוחבו של הפגוש ופנסים קדמיים צרים במעט עם חתימת תאורה חדשה. הפרופיל בעל מראה זורם וזנב קצר יותר ובסרטון נבחין גם בגרסת הסטיישן.
עיצוב הפנים ביצע קפיצה משמעותית יותר ומזכיר את זה שפגשנו באניאק למשל, עם דשבורד בשתי קומות, הגה בעל שני חישורים כאשר ידית ההילוכים שוכנת מאחוריו ומולו לוח מחוונים חדש בעיצוב מלבני, ומסך מולטימדיה צף וגדול במרכז ומיעוט כפתורים, פרט לתפעול בקרת האקלים
בסקודה מציינים כי הסופרב תוצע עם מגוון של 6 יחידות הנעה, כולל גרסת פלאג-אין כמובן. פרטים מלאים על הדור הרביעי יחשפו ביום חמישי ה-2 בנובמבר בשעה 20:00 שעון ישראל.
פולקסווגן ID.7 מקבלת גרסת סטיישן
במקביל, החברה האם פולקסווגן הציגה את גרסת הסטיישן למנהלים החשמלית שלה ID.7 עליה נהגנו בנסיעת התרשמות. נציין כי הפאסאט לא משווקת עוד בגרסת סדאן ולמעשה את מקומה בהיררכיית הדגמים של פולקסווגן תתפוס ה-ID.7, אך באירופה כמו באירופה, לא מוותרים על גרסאות הסטיישן. ה-ID.7 סטיישן תיחשף רשמית ב-2024 ואילו מהיבואנית המקומית, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי הסדאן צפויה להגיע לישראל בסוף 2024.
ל-ID.7 טורר תא מטען בנפח 545 ליטר, רק 13 ליטר יותר מגרסת הסדאן בעלת הדלת החמישית (ליפטבק). בקיפול מושבים הנפח גדל עד ל-1,714 ליטר, שהם 128 ליטר מהסדאן. מקדם גרר של 0.24 Cd, פער קטן מהסדאן בעלת 0.23 Cd.
יחידת ההנעה בסטיישן צפויה להיות זהה לזו של ה-ID.7 מוכרת. מדובר במנוע החשמלי החדש של הקונצרן בהספק של 210 קילוואט (286 כ"ס) ובחירה בין שני מארזי סוללות בגודל 77 או 86 קוט"ש שיציעו טווח נסיעה נמוך במעט (עקב מקדם הגרר) מזו של הסדאן בעלת 615 ו-700 ק"מ, בהתאמה.