אקיו טויודה, כיום יו"ר קונצרן טויוטה ובעבר מנכ"ל החברה ונכדו של קיצ'ירו טויודה (מי שביצע את המעבר של טויוטה מתעשיית האריגה לתעשיית הרכב) אמר כבר ב-2017 "לא עוד רכבים משעממים". ואכן, מאז טויוטה החזירה את הסופרה ויצרה פנינות מוטוריות כמו היאריס GR והקורולה GR לצד עיצובים שהפכו פחות ופחות שגרתיים.
תערוכת הבית של המותגים היפנים, הלא היא תערוכת טוקיו, תיפתח לציבור ב-26 באוקטובר וכמיטב המסורת יוצגו בה מגוון רחב של רכבי קונספט שתכליתם להציג את יכולותיהן של היצרניות בהיבטים שונים – החל משפת עיצוב, דרך טכנולוגיה שונה ועד דגמים שנראים כבר מוכנים לייצור ולמעשה רומזים על דור חדש לדגם מוכר. בכתבה שלפניכם נציג מספר דגמי קונספט מסקרנים שיוצגו לראשונה בתערוכה.
טויוטה
לנד קרוזר Se – המעבר לחשמל כבר הגיע לעולמות השטח וכעת בעקבות הדור החדש של הפראדו שנחשף לפני כחודשיים מציגה טויוטה קונספט חשמלי. בהשוואה לפראדו הוא ארוך ב-23 ס"מ (515 ס"מ), רחב ב-1 ס"מ (199 ס"מ), אך נמוך ב-16.5 ס"מ (170.5 ס"מ), בסיס הגלגלים לעומת זאת ארוך ב-20 ס"מ (305 ס"מ) והוא מציע 7 מקומות ישיבה. העיצוב ממשיך את הקו המרובע עם חזית זקופה לגמרי וסבכה אטומה וחלקה ויחידות תאורה צרות מאוד מלפנים ומאחור.
EPU – טנדר חשמלי בגודל בינוני בעל שלדה אחודה לעומת שלדת סולם של ההיילקס החשמלי שהוצג בתאילנד בשנה שעברה. מידותיו קטנות מזה של ההיילקס המוכר, אורכו 507 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ וגובהו 171 ס"מ, אך בסיס הגלגלים דווקא ארוך יותר 335 ס"מ (+26.5 ס"מ).
בנוסף, טויוטה תציג עוד שני רכבי קונספט, האחד, FT-3e רכב פנאי בעיצוב דינאמי המזכיר את זה של יגואר i-Pace. השני, FT-Se רכב ספורטיבי בעיצוב מרהיב מבית חטיבת הספורט GR
ניסאן
הייפר פאנק – רכב הקונספט החשמלי והרביעי של המותג היפני, שיוצג בתערוכה. ההייפר פאנק הוא רכב פנאי קומפקטי המצטרף אל ה"הייפר אורבן" – רכב פנאי בעיצוב דמוי קופה, "הייפר אדוונצ'ר" – רכב פנאי גדול וה"הייפר טורר" – מיניוואן גדול ועתידני; וכולם יהיו זמינים במשחק הוידאו פורטנייט.
המאפיין העיצובי הבולט ביותר של ההייפר פאנק הוא מרכב השופע זוויות חדות ועיצוב פנים בהשראת אומנות קיפול הנייר "אוריגמי", אך במקרה זה לא מדובר רק בקנקן וניסאן מציינת כי הושם דגש רב על קישוריות וטכנולוגיית V2X (Vehicle to everything)
סוזוקי
סוויפט קונספט – מכונית סופר מיני המוגדרת בשלב זה כקונספט, אך נראית מוכנה לייצור ולמעשה רומזת בכבדות על הדור החמישי של הסוויפט. העיצוב מהווה התפתחות מהדור הרביעי שהוצג כבר בשלהי 2016 והשינויים הבולטים נוגעים למגוון מערכות בטיחות מתקדמות. הגיע הזמן.
מאזדה
במאזדה יתרכזו בהאדרת ה-MX-5 המעודכנת ולצידה יוצגו הדורות הקודמים, אך גם רכב קונספט מסקרן. בשלב זה מאזדה שחררו טיזר קטן, אך בהתחשב שהדור הרביעי של המיאטה הוצג כבר לפני 9 שנים, יתכן והם רומזים על הדור החמישי.
דייהטסו
קופן ויז'ן - בישראל כבר הספקנו כבר לשכוח מהיצרנית היפנית הקטנה (שנמצא תחת חסותה של טויוטה), אך ביפן היא ממשיכה לעשות חיל בעיקר בקטגוריית הרכבים הקטנים, אך לא רק. אחד הדגמים הוא ה"קופן" – רודסטר קטנטנה בעיצוב מתוק, כאשר בדור השני קיבלה חזית אגרסיבית יותר, אך קהל הלקוחות דרש וקיבל גם אופציה לחזית המזכירה את הדור הראשון. בתערוכה תציג דייהטסו מספר דגמי קונספט חדשים ואחד מהם הוא הקופן Vision בעיצוב חדש שקורץ לדור הראשון, אך לעומתו, הפעם ההנעה אחורית ומנוע הבנזין מתוכנן לשימוש גם בדלק סינטטי.
לקסוס
כחלק מהשאיפה להפוך למותג כל-חשמלי עד שנת 2035, תציג לקסוס את עתיד הרכבים החשמליים להשקפתה. דגם הקונספט ישלב חומרים ברי-קיימא כגון במבוק ותציע למבקרים אפשרות לנהוג ברכבים באמצעות חווית מציאות מדומה. ועד פתיחת התערוכה, משחררת לקסוס תמונות טיזר של רכב הקונספט החדש שלה בהן ניתן להבחין בעיצוב ספורטיבי-אגרסיבי עם יציבה נמוכה, תפיחות בולטות וחדות במכסה המנוע ותאורת היום המזוהה של המותג.
אינפיניטי
ויז'ן Qe – גם מותג היוקרה של ניסאן יציג רכב קונספט חשמלי ומתמונת האילוסטרציה ניתן להבחין בעיצוב אווירודינמי, מזכיר במעט את זה של יונדאי איוניק 6. נציין כי מוקדם יותר השנה הציגה אינפיניטי את ה-QX אינספריישן החשמלי, אך הוא הוגדר רק כקונספט החשמלי הראשון, ואילו הפעם ה-Qe מוגדר כקדימון לרכב החשמלי הראשון של המותג - איחור לא אופנתי בכלל.