קונצרן סטלנטיס הצעיר והענק הוקם רשמית בשנת 2021 ואיגד את קונצרן PSA (פיג'ו, סיטרואן, אופל / ווקסהול, DS) ואת קונצרן FCA (פיאט / אבארט, אלפא רומיאו, לנצ'יה, מזראטי, קריילזר, ג'יפ, דודג', ראם).
כבר בתהליכי האיחוד קמו קולות מתנגדים ששמו את הזרקור על יצירת מונופול בפלח המסחריות האירופאי, שכן המסחריות של אופל התבססו אז על דגמי רנו ופיאט (מובאנו – רנו מאסטר, ויוארו – רנו טראפיק, קומבו – פיאט דובלו) לצד אלו של פיאט שגם כן חלקו דגמים עם פיג'ו (בוקסר – דוקאטו) ורנו (טראפיק – סקודו), כך שיווצר מצב בו 4 מותגים בעלי נתחי שוק נאים שייכים לאותו הקונצרן.
לבסוף, תהליך האיחוד עבר בהצלחה וזמן קצר לאחר מכן המסחריות השונות "אוחדו" ולמעשה מדובר ב"הנדסת סמל" – רכבים זהים מכאנית עם בידול כזה או אחר בעיצוב. סיטרואן ברלינגו אחראית לפיג'ו פרטנר/ריפטר (גרסת הנוסעים), אופל קומבו (דור 5) ופיאט דובלו (דור 3), הג'מפי אחראית על פיג'ו אקספרט, אופל ויוארו/זאפירה (דור 3) ופיאט סקודו (דור 3). שתי המסחריות הללו אחראיות גם על טויוטה פרואייס-סיטי ופרואייס, בהתאמה. כמו כן, פיאט דוקאטו הגדולה אחראית על פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'אמפר ואופל מובאנו. כעת, במהלך רוחבי, עדכן הקונצרן כל את קו המסחריות ומלובינסקי (יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל) נמסר כי הדגמים המחודשים צפויים להגיע במהלך 2024.
מסחריות קטנות (סיטרואן ברלינגו, אופל קומבו, פיאט דובלו, פיג'ו פרטנר/ריפטר)
מבחינה חיצונית, החזיתות עודכנו כשהקומבו קיבל יחידות תאורה חדשות וחזית Visor ובפיג'ו וסיטרואן מתהדרים גם בסמלי המותג החדשים, לצד חתימת תאורה עדכנית גם בדובלו.
בתא הנוסעים, נפגוש הגה בעיצוב עדכני הכולל כעת גם את כפתורי בקרת השיוט (במקום ידית נפרדת מאחוריו), לוח המחוונים יציע אופציה דיגיטלית מלאה עם תצוגות מתחלפות ומסך המולטימדיה שודרג ל-"10 עם מערכת הפעלה חדשה וקישוריות אלחוטיות לצד אופציה לטעינה אלחוטית. הברלינגו תציע גם את מושבי ה-Advanced Comfort המוכרים מ-C5 איירקרוס למשל.
עוד עדכונים נוגעים לתוספת מראה מרכזית דיגיטלית העושה שימוש במצלמה אחורית המותקנת מעל הדלתות האחוריות ומצלמה נוספת המותקנת תחת מראת הצד הימנית, זאת לצד 12 חיישני קרבה היקפיים ותוספת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, במקום בקרת שיוט רגילה.
מנעד המנועים נותר דומה – בנזין 1.2 ליטר 110 כ"ס, דיזל 1.5 ליטר 100 או 130 כ"ס וכך גם בגרסה החשמלית עם 136 כ"ס וסוללת 50 קוט"ש, אך טווח הנסיעה הצנוע גדל בכ-20% ומגיע עד 330 ק"מ (280 ק"מ בעבר) הודות למערכת ניהול חשמל עדכנית ושיפור ביכולת הבלימה הריגנרטיבית לצד מנופי שליטה בהגה לבחירה בין 3 עוצמות בלימה. זמני הטעינה נותרו ללא שינוי – 7.5 שעות עם מטען פנימי 7.4 קילוואט או 5 שעות עם מטען 11 קילוואט, כאשר טעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט אורכת 30 דקות (0%-80%).
מסחריות בגודל בינוני (סיטרואן ג'מפי, פיאט סקודו, אופל ויוארו, פיג'ו אקספרט)
כמו אצל האחיות הקטנות, גם כאן התעדכנו חזיתות הרכבים, עם סמלים חדשים לסיטרואן ופיג'ו וחתימות תאורה חדשות, חזית ה-Visor באופל ועדכונים קלים בסקודו. עיצוב הפנים נוגע לחלקו התחתון של הדשבורד שהפך עדכני יותר בזכות סידור מחדש של מסך המולטימדיה ופתחי המיזוג שבמרכז, מערך כפתורים חדש והגה בעיצוב עדכני.
בתא הנוסעים יוצע מסך מולטימדיה "5 לצד אופציה למסך המשודרג בגודל "10 כמו במסחריות הקטנות ואופציה למשטח טעינה אלחוטית. כמו כן גם בקטגוריה הזו זכו הרכבים לבקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על מרכז הנתיב. בהתאם, ההגה כעת חשמלי מלא (ולא אלקטרו-הידראולי), מה שגם תורם לנוחות התמרון בעיר.
קו המנועים נותר זהה עם מנועי דיזל בנפח 1.5 ליטר 120 כ"ס (תיבה ידנית 6 הילוכים) או 2.0 ליטר 145 כ"ס או 180 כ"ס (בשידוך לתיבה אוטומטית 8 הילוכים, או 6 הילוכים ידנית בגרסת ה-145 כ"ס). לגרסת המימן החשמלית טווח נסיעה של 400 ק"מ.
הגרסה החשמלית תמשיך להציע מנוע בהספק 136 כ"ס ושתי נפחי סוללה - 50 קוט"ש עם טווח נסיעה של 224 ק"מ או 75 קוט"ש עם 350 ק"מ (שיפור של 20 ק"מ). גם במקרה זה זמני הטעינה נותרו דומים - בשימוש עם מטען פנימי 7.4 קילוואט 6 שעות ו-40 דק' לסוללת ה-50 קוט"ש או 11 שעות ו-20 דק' לסוללת 75 קוט"ש, ועם מטען 11 קילוואט תמתינו 4 שעות ו-50 דק' או 7 שעות וחצי, בהתאמה. זמני הטעינה המהירה (100 קילוואט) עומדים על 38 דק' עם הסוללה הקטנה ו-45 דקות עם הסוללה הגדולה.
מסחריות גדולות (פיאט דוקאטו, פיג'ו בוקסר, אופל מובאנו, סיטרואן ג'מפר)
בקרב המסחריות הגדולות של הקונצרן השוני העיצובי בין הדגמים פחות בולטים, כאשר ההבדל בחזית נוגע בעיקר לאיזור הסבכה העליונה וחתימת תאורה חדשה בעקבות פנסי הלד. עיצוב הפנים נותר דומה. בתא הנוסעים יוצע בגרסאות הבכירות מסך מולטימדיה בעל גודל וממשק זהים לאלו שבמסחריות הקטנות. בתחום הבטיחות נוספה בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על מרכז הנתיב.
מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר יציע 3 הספקים: 120 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים, וגרסאות 140 או 180 כ"ס עם אפשרות לתיבה אוטומטית, כאשר במקום זו בעלת 9 הילוכים תוצע תיבה חדשה עם 8 הילוכים.
גם יחידת ההנעה החשמלית התחדשה, ובמקום זו בהספק של 90 קילוואט (כ-122 כ"ס) יוצע מנוע חזק יותר בהספק של 200 קילוואט (כ-272 כ"ס) ומומנט גבוה יותר העומד על 40.7 קג"מ (תוספת של 14.2 קג"מ). למנוע זה 3 מצבי נהיגה – חסכוני, המוגבל עד 120 קילוואט, מצב רגיל המוגבל עד 160 קילוואט, ומצב כוח המאפשר ניצול מלא של הכוח.
במקום סוללות ה-37 או 70 קוט"ש (הזעירות ביחס לגודל הרכב) תוצע סוללה חדשה בגודל 110 קוט"ש עם טווח נסיעה של 420 ק"מ. סוללה זו תיטען בשקע ביתי במשך 11 שעות ו-45 דק' (מטען פנימי 11 קילוואט), ובעמדה מהירה (150 קילוואט) תמתינו 55 דקות למילוי 0%-80%. הנעת מימן תוצע במהלך המחצית השניה של 2024 וטרם פורסמו הנתונים הטכניים.