מרצדס חשפה בימים האחרונים את ה-E קלאס החדשה, קוד דגם W214 במסדרון הכרונולוגי של המותג. החברה מחדדת כי אנו עומדים בפני דור מהפכני של מכונית הסאלון המפוארת המסמן את תהליך המעבר מה-E-Class המסורתית לעולם הניידות החשמלית. יש לזכור כי מבחינת מרצדס זו אמירה אסטרטגית, שכן מדובר בדגם שצבר יותר מ-16 מיליון יחידות מאז הוצג בפעם הראשונה ב-1946. ישנן תכונות חדישות שה-E-Class חונכת בפעם הראשונה על סיפונה, אבל דווקא מערכת חשמלית מלאה איינה אחת מהן, שכן זו שמורה לגרסת ה-EQE.
למרות שמדובר במיזם שנולד כמעט מאפס, היא שמרה על מידות כמעט זהות של הגרסה הקודמת, עם אורך כולל של 4.95 מטר, ובסיס הגלגלים שצמח ב-22 מ"מ ל-2.96 מטר לשיפור מרחב המחיה מאחור. עיצוב ה-E-Class משקף חלק מתעודת הזהות המותגית החדשה, בפרט ניכר מלפנים מבנה שחור מבריק שחולק דמיון אל דגמי ה-EQ, וניתן לקבל את הגריל עם תאורה אחורית כאופציה. הפרופיל, שמתהדר כעת בידיות נשלפות, מאמץ חישוקי סגסוגת עד 21 אינץ', כאשר מאחור פנסי ה-LED בשני חלקים מחוברים באלמנט מרכזי.
תא הנוסעים שכבר נחשף בחודשים האחרונים הוא קפיצת מדרגה לא מבוטלת, במיוחד לאור הטמעת ה-Mbux היייפרסקרין הענקי. בקצרה, החברה הגרמנית פיתחה פתרון משולב לצמצום היסח הדעת, המספק החזרת חלק מן המתגים הפיזים כדי לתפעל שלושה מוניטורים גדולים עבור לוח המחוונים, אינפורמציה, צד בידור מופרד לנוסעים (אופציונלי ואינו גלוי לנהג בתנועה) ופתחי האוורור המתכווננים חשמלית של מערכת האקלים החכמה.
ל-E קלאס מחשב על מרכזי חדש, עוצמת המחשוב הוגדלה וזמינים 800 פרמטרי בקרה שניתן לאחסן בשבעה פרופילי משתמש. יתר על כן, לראשונה, מערכת המדיה פתוחה לאפליקציות צד שלישי, תוך שילוב מצלמה במרכז לוח המחוונים לשיחות וידאו, צילום תמונות או אחסון והקלטת סרטונים (כאשר המכונית בעצירה). על הסיפון אנו מוצאים גם קישוריות 5G, העוזרת הוירטואלית המנוהלת על ידי בינה מלאכותית ומערכת האודיו 4D Surround Dolby Atmos בשילוב עם Active Ambient Lightning, המשלבת את התאורה הפנימית על סמך פס הקול. עוד בהיצע מערכת נוחות מתקדמת שמסייעת בהפחתת מחלת ים בעת נסיעה.
ה-E קלאס תשווק עם בנזין, דיזל וקונפיגורציות שונות של פלאג-אין היברידיות (PHEV) רגילות עם סוללה גדולה יחסית. בפעימה זו, מרצדס משיקה את ה-E קלאס החדשה יחד עם שני מנועי דיזל ובנזין אחד - כולם עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. הוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית 9G-TRONIC בת תשעה הילוכים. ישנן גרסאות הנעה אחורית ו-4MATIC הנעה לכל הגלגלים כאשר בנוסף, הם מחושמלים בטכנולוגיית 48 וולט היברידית, או מיקרו היברידית בתרגום פשוט. ההספקים ינועו בין 197 ל-204 כ"ס.
לגבי גרסאות הפלאג-אין ההיברידיות של ה-E-Class החדשה, היצרן מציע בסך הכל שלושה מנועים - כולם מצוידים בשלד טכנולוגי דומה; מתחת למכסה מאוכלס מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. היחידה מוצמדת אל מנוע חשמלי קטן, בעוד המרכיב המרכזי בגרסאות ה-PHEV הוא סוללת ליתיום-יון של 25.4 קווטש. סוללה שפותחה על ידי מרצדס בגפה (כלומר לא נרכשה במיקור חוץ) ומיוצרת במתחם הטכנולוגי שלה בפולין (יאבור).
ל-E-Class פלאג אין החדשה טווח חשמלי של עד 118 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP. המהירות המרבית היא 140 קמ"ש במצב חשמלי. בורר מצבי הנהיגה כולל שני פרופילים מובחנים לניצול הסוללה. הראשון שבהם שומר על רמת טעינה מסוימת לשימוש מאוחר יותר, והשני נותן עדיפות למחזור חשמלי מלא. ניתן להשלים את טעינת הסוללה (פרוקה) תוך 30 דקות בלבד באמצעות מטען (אופציונלי) 55 קילוואט במסוף DC. כדי לבצע את תהליך הטעינה בבית. המטען המובנה של הרכב הוא 11 קילוואט עבור שימוש ביתי.
הספק המערכת נחלק בין גרסת E300 ו-E400. לאחרונה, הבכירה בהיצע תפוקה משוקללת של 381 כ"ס ו-66 קג"מ, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש, על בסיס הנעה כפולה (קיימת גם גרסת הנעה אחורית מוחלשת עם 313 כוחות סוס).
מרצדס מייצרת את ה-E קלאס בגרמניה במפעל המרכזי בזינדלפליגן, שם היא חולקת פס ייצור ומכללים עם מרצדס GLC החדש. מכירות באירופה בעוד כמה חודשים. מחיר משוער - 60 אלף יורו לגרסאות בסיס.