יבואנית מותג אלפא רומיאו בארץ קבוצת סמלת משיקה היום (ב') בישראל את הרכב החשוב ביותר שלה בשנים הקרובות - אלפא רומיאו טונאלה. מדובר בקרוסאובר ספורטיבי, אח קטן של הלבנטה, שמכניס את המותג האיטלקי לגרעין המבוקש ביותר בענף - סגמנט C. הוא יימכר בארץ עם מנוע אחד, שני הספקים שונים ומספר רמות גימור מובחנות.
הטונאלה שהוצג עוד בתערוכת הרכב בז'נבה לפני כשלוש שנים, אז בגרסת טרום ייצור, מבוסס על רצפה משותפת של תאגיד סטלנטיס, ה-SCCS אותה חולק בין היתר עם ג'יפ קומפאס האחרון וגם עם רנגייד. אולם במידותיו, הוא מרחף איפשהו בין בינוני לקטן, מתהדר באורך של 4.53 מ', בסיס גלגלים של 2.63 מ' ורוחב של 1.84 מ', אך עם תא מטען שימושי למדי בנפח של 500 ל' ועד 1,500 ל' בקיפול השורה השנייה.
הוא ישווק בארבע רמות גימור: ספרינט, ספציאלה, TI וכן ה-ולוצ'ה בגרסה הבכירה ביותר שלו. בציוד התקני שלו שש כריות אוויר, מערכות בטיחות חכמות, מערכת ראשית 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור משולבי בד עם תפרים אדומים, תאורת LED מלאה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, חישוקי 18 אינץ' ועוד. גרסאות בכירות מוסיפות חישוקים מוגדלים, תאורת LED בעיצוב טריפל U, דלת תא מטען חשמלית, פנסי LED מטריקס, וכן מערכת שמע משודרגת ל-14 רמקולים במקום ששה. בדגם היקר ביותר עודכנה החבילה גם בבלמים של ברמבו ומערכת מתלים אדפטיבית יחד עם תוספות קוסמטיות נוספות בלעדיות.
בשלב זה, הטונאלה ימכר בארץ רק בגרסה מיקרו היברידית, הכוללת מצבר 48 וולט, מחוברת אל מנוע בנזין ארבעה צילינדרים ותיבת 7-מהירויות דו-מצמדית והנעה קדמית. הדגם הבסיסי מפיק 130 כ"ס מיחידת ה-1.5 ל' טורבו ו-24.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות. הגרסה המחוזקת שלו מייצרת 160 כ"ס (מומנט זהה) ומקצרת את המיאוץ ל-100 קמ"ש בכמעט שניה שלמה. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא בסביבות ה-14 ק"מ לליטר בנזין. דגם הפלאג-אין הייבריד של הטונאלה, בכורה עולמית במותג, יגיע לארץ רק בשנה הבאה. גרסה זו נעזרת בסוללת 15.5 קווטש כדי לחלץ טווח נסיעה מרבי חשמלי של כ-60 קילומטרים עד התרוקנות ומפיקה 275 כ"ס עם הנעה כפולה. 100 קמ"ש מושגים ב-6.2 שניות בלבד.
המחירים של הטונאלה יחלו ב-229 אלף שקלים, עבור ל-249 אלף שקלים וכלה ב-269 אלף שקלים לגרסה המאובזרת ביותר.