בתוך המיקרו קוסמוס הטעון של מכוניות ספורט סדאן יוקרתיות, בין כתלי המועדון הייחודי שלו נמצא יצירות כמו אודי RS4 וב.מ.וו M3, מרצדס C קלאס 63 AMG מנסה לבודד את עצמה טכנולוגית בצורה מאוד בולטת עם חשיפת הדור החדש שנחשף הלילה בגרמניה, מצויד מערכת פלאג-אין שפותחה על ידי חטיבת הפורמולה 1 של היצרן.
בעוד אאודי ממשיכה עם שמונה צילינדרים ב-V, והבריונית של מינכן מעמידה כהרגלה בקודש שש בוכנות בטור, מרצדס נכנסים לעידן המחושמל של ה-C קלאס ומעתה מגייסים מנוע בערה עם 4 בוכנות בלבד. ארכיטקטורה זו, דומה מאוד לצנרת המתוחכמת שתמצאו אצל האחות הקטנה מרצדס A קלאס AMG45 אך זוכה כאן, בקלאס C לחיזוק לא מבוטל של מערכת חשמלית הממוקמת על הסרן האחורי.
AMG מכריזה כאן רשמית שהיא נכנסת לעידן אבולוצוני עם C 63 E Performance המחליפה בקרבייה את מנוע ה-V8 4.0 המיתולוגי ב-4 צילינדרים 2.0 - עם מגדש טורבו בסיוע חשמלי. הבסיס מייצר תפוקה של 476 כ"ס עם מומנט של 55 קג"מ, בתוספת מנוע חשמלי של 204 כ"ס ו-33 קג"מ. צימוד זה מעמיד לרשות הנהג הספק מקסימלי של 680 כ"ס ומומנט משולב של 101 קג"מ. מרצדס מעירים שה-C קלאס AMG מצוידת הנעה כפולה במצב חשמלי - תוך חידוש באמצעות היגוי גלגלים אחורי, ראשון בסגמנט.
הכוח מתורגם לכביש דרך תיבת 9 הילוכים AMG Speedshift MCT הכוללת מצמד רטוב המחליף את ממיר המומנט. חידוש נוסף - ומחלק עומס, נעוץ בתיבת הילוכים משנית בעלת שני הילוכים - מחוברת למערכת החשמלית בגפה. ההילוך השני מועבר ב-140 קמ"ש לכל המאוחר ומעניק למנוע מיני-בוסט. דף הנתונים מציין מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 280 קמ"ש עבור הסדאן (270 קמ"ש לסטיישן) ו-0 עד 100 קמ"ש שהושגו ב-3.4 שניות. ערכים די דומים ל-M3, אגב.
אמרנו פלאג-אין היברידית, אך המכונית הזו לא נולדה לנסוע את המרחק הארוך ביותר האפשרי באמצעות הסוללה, היא משאירה את האתגרים האלה למרצדס-בנץ EQXX המסוגלת לנסוע 1,000 ק"מ ללא טעינה. הסוללה של ה-Class C 63 AMG החדשה בטכנולוגיית 400V בהספק של 6.1 קילוואט שוקלת 89 ק"ג ומספקת טווח סמלי למדי של 13 ק"מ במצב חשמלי. הרעיון בשיטה זו הוא לייצר ולספוג אנרגיה במהירות האפשרית ו"לתרום" את כל מה שיש לה לביצועים.
פרט למרכב מאוד שרירי וחישוקי 19 אינץ' כסטנדרט (20 אינץ' אופציונלי), מרצדס-AMG C-Class 63 SE Performance שונה מ-C-Class בכמה אמצעים קוסמטיים קלים שרובם מרוכזים בחלק הקדמי שלה; ממש בקצה מכסה המנוע נוטשים את הכוכב לטובת סמל AMG, יש קצת חריצים, כנפיים ועוד כמה אזכורים. על הסיפון האווירה ספורטיבית עד הפרט האחרון עם מושבי ספורט בעיצוב ספציפי, הגה אלקנטרה ייחודי, מערכת המולטימדיה MBUX מקבלת מסכים ספציפיים לגרסת הביצועים, תצוגה עלית עם הקרנה של מידע המוקדש רק לדגמי AMG כגון Race ו-Supersport ועוד.
בשלב זה לא ידוע מתי במהלך 2023 תהיה זמינה ה-C קלאס AMG החדשה לרכישה בישראל, כמו גם מחירים.