(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5
(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5

פולקסווגן אמארוק מתחיל פרק ב' אחרי כמעט שלוש עשרה שנים. היכן שהדור הראשון של אמארוק עדיין היה דגם ייחודי לחלוטין וייצוגי אפילו בפלח של טנדרים קשוחים, פולקסווגן אמארוק החדש הוא תוצאה של שיתוף פעולה עם פורד. למעשה, פורד ריינג'ר החדש שימש כבסיס לאמארוק.

ניתן לראות את הקשר בנקודות שונות, אך ברור שמחלקת העיצוב של פולקסווגן לא עמדה בטלה. היכן שלריינג'ר יש חרטום אמריקאי קלאסי, האמארוק בבירור מיושב יותר ואירופאי ומצויד בחזית המיישרת קו עם שאר דגמי הקונצרן. גם מאחור פולקסווגן הולכת בדרך עצמאית; הפנסים האחוריים שונים לחלוטין מאלה של הפורד ריינג'ר, שכן על פולקסווגן אמארוק הם קצת יותר בצורת C. גם דלת תא המטען קצת יותר פשוטה עם 'קיפולים' מעטים.

פנים האמארוק אולי נראה מובחן מאשר הריינג'ר. אבל חלק מהאלמנטים מסגירים את המכנה המשותף ביניהם. במרכז לוח המחוונים תמצאו מסך אינפורמציה בגודל 10 או 12 אינץ' (בהתאם לגרסה הנבחרת) המכוון אנכית ולצדו העליון שני פתחי מיזוג גדולים למדי. החומרה של המסך זהה לזו של הריינג'ר, אבל לסביבה הדיגיטלית שאתם פוגשים בו יש עיצוב שונה.

יתרה מכך, לאמארוק סדרת כפתורים מעוצבת מתחת למסך, בה תמצאו - ממש כמו בריינג'ר - כפתור סיבובי לעוצמת הקול וכפתור לאורות החירום. עם זאת, לא תמצאו שם את בקרת האקלים שהוטמעה במוניטור הראשי. תכנון זה שונה מהריינג'ר, שבו מקבץ הכפתורים הוא הרבה יותר תכליתי ושבו אתה שולט באופן מסורתי על הטמפרטורה באמצעות כפתור. מאחורי ההגה, נמצא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ'. בתוספת תשלום ניתן להלביש את חלקו הפנימי של האמארוק לוח מחוונים מעור מלאכותי עם תפרים מנוגדים. מושבים חשמליים מצופים עור זמינים גם הם בעלות נוספת.

(צילום: יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יצרן) | צילום: ספורט 5


אורכו של פולקסווגן אמארוק החדש הוא 5.35 מ', מה שהופך אותו ל-9.6 ס"מ ארוך יותר מהדור הראשון. בסיס הגלגלים באורך 3.27 מ', צמיחה של לא פחות מ-17.3 ס"מ. לטענת פולקסווגן, הזוויות המשופרות בשני הקצוות אמורות להפוך את האמארוק למיומן יותר בשטח תובעני, כי אז פחות סביר שתיתקע באדמה עם האף או הישבן. גם גובה ה"שכשוך" שופר - כעת ניתן לנסוע במים בעומק של 80 ס"מ, לעומת 50 ס"מ בדגם היוצא.

מנועים
פולקסווגן תכניס תחילה חמישה מנועים לרשימת הבינלאומית. ארבעה דיזלים ומנוע בנזין אחד. הבחירה מורכבת מ-150 כ"ס, 170 כ"ס או 204 עד 209 כ"ס 2.0 TDI ובגרסת דיזל בכירה יהיה 3.0 V6 TDI המספק עד 250 כ"ס.

מי שמעדיף אמארוק שותה בנזין, צריך להתרגל למנוע 2.3 שמפיק 302 כ"ס ופותח על ידי פור. האמארוק משתמש גם בתיבת עשרה הילוכים אוטומטית, הזמינה לגרסאות בעלות הספק של לפחות 209 כ"ס ומעלה. האופציה הנוספת היא תיבת שישה הילוכים אוטומטית ויש גם תיבת הילוכים ידנית עם חמישה או שישה הילוכים. הנעה כפולה היא לא סטנדרטית. כושר הנשיאה שופר אף הוא - 1.2 טון, ו-350 ק"ג על התקרה. כושר הגרירה המרבי - 3.5 טון.

להבדיל מפרויקט כושל כמו מרצדס X קלאס, האמארוק, שגובל בין טנדר לרכב שטח יוקרתי, הצליח בקדנציה הראשונה שלו למסור למעלה מ-830 אלף יחידות. כך שאם למישהו היו סימני שאלה לגבי כדאיותו הכלכלית, התשובה במספרים. האמרוק יגיע לארץ ברבעון הראשון של שנת 2023.