sportFive1181990 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

סבב הפורמולה חוזר אל רחובות לאס וגאס. בפעם האחרונה שהנהגים והקבוצות ביקרו שם הייתה בשנת 82' במסלול "סיזרס פאלאס". המרוץ צפוי להתקיים בשבת בלילה בסוף חודש נובמבר בסמוך לחג ההודיה בארצות הברית. אצלנו בארץ, הפרש השעות הגדול יכתיב זינוק ביום ראשון בבוקר, בדומה למירוץ האוסטרלי הקרוב. לאס וגאס הוא המרוץ השלישי באמריקה, לצד מרוץ אוסטין שהצטרף ב-2012 ומרוץ מיאמי החדש שיצטרף  העונה ויתקיים בחודש מאי הקרוב.

הקשר האמריקאי
למי שעוקב אחרי הסבב בקביעות, הידיעה הזאת לא מגיעה כהפתעה גמורה. הבעלים של הספורט, חברת ליברטי מדיה האמריקאית, לא הסתירה את שאיפותיה בכל הנוגע להגדלת החשיפה של הספורט בעולם, ובפרט בשוק האמריקאי שבו עד לפני מספר שנים נוכחתו הייתה שולית ביחס למדינה. בראיון שהעניק לאחרונה מנכ"ל פורמולה 1, סטפנו דומניקלי, לרשת "סקיי" הבריטית, הוא הודיע על הכוונה להמשיך ולהגדיל את מספר המרוצים בשנה עד ל-30 מרוצים. האינטרס כאן ברור: יותר מרוצים יגדילו את ההכנסות לספורט ובאופן ישיר את ההכנסה השנתית לקבוצות שכן זאת מתחלקת ביניהן ובין הנהלת הספורט בתום העונה. בעונה הנוכחית, 2022, מתוכננים 23 מרוצים, הכי הרבה אי פעם וזאת בתנאי שיימצא מחליף למרוץ הרוסי.

כפי שסיפרתי לכם בעבר, הנוכחות של הספורט בעולמות המדיה החברתית והדיגיטל גדלה בצורה משמעותית. בטח בהשוואה לאיך שהייתה בעידן הבעלים הקודם, ברני אקלסטון. עד אז, בכל הנוגע לרשתות החברתיות הנוכחות הייתה מינימלית בלבד בהתאם ל"רוח המפקד", ברני אקלסטון, שהעדיף לדבריו לוותר על הדור הצעיר לטובת אלו שמסוגלים להרשות לעצמם את אחד משעוני היוקרה שמפורסמים במסלולים ברחבי העולם.

מעבר לסדרת הנטפליקס הפופולרית "Drive To Survive" שחשפה את הספורט לקהלים חדשים, ישנן שתי דוגמאות בולטות מהשנה שעברה לגידול המשמעותי של הספורט בעולם וכן גם בשוק האמריקאי שאותו ליברטי מדיה שואפת להגדיל: במירוץ האחרון שהיה באוסטין נכחו לאורך הסופ"ש 400 אלף צופים ביציעים, יש לציין בתקופת קורונה. זה לצד שיאי הצפייה במרוץ האחרון של עונת 2021 באבו דאבי שבו נשברו שיאי צפיה שעקפו את הסופרבול המפורסם.

התוואי
המסלול החדש הוא מסלול רחוב, בהתאם למגמה של השנים האחרונות, שבה ישנה העדפה ברורה למרוצי רחוב על פני מסלולים שממשיכים לתפקד ככאלה גם אחרי שהפורמולה 1 עזבה את המקום. 14 פניות בסך הכל, 6.12 קילומטרים, מהירות מירבית ביישורת צפויה להגיע ל-342 קמ"ש. מבחינת תוואי המסלול מדובר במסלול הצמדה נמוכה בבסיסו. כלומר, שבו עדיפה מהירות סופית בישורת על פני ביצועים בפניות. כנראה שהוא יותר מזכיר באופיו את מסלול מונזה האיטלקי המפורסם מאשר מסלולים כמו סילברסטון וסוזוקה. המסלול יכיל בחלקו את רצועת הכביש המפורסמת של וגאס, "הסטריפ", שלצידיה נמצאים בתי המלון והקזינו מהמפורסמים בעולם.

מה דעתכם על המסלול החדש? האם אתם מרוצים מהמגמה אליה הספורט הולך? שתפו אותנו בתגובות, ואם עוד לא הצטרפתם לקהילת הפורמולה 1 הישראלית בפייסבוק, פשוט תקליקו כאן.