"קול אוף דיוטי אונליין" הוא משחק חינמי של המותג הזמין בלעדית עבור קהל השחקנים הסיני, והוא פותח בשנת 2015 על ידי חברת Raven Software של אקטיוויז'ן, ומופץ על ידי Tencent בתחומי המדינה.
המשחק זכה להצלחה בתחומי הרפובליקה העממית, איך כעת חברת Tencent מודיעה באתר הרשמי של המשחק כי החליטה לנטוש את הפצת המשחק ןלעודד את הקהל הסיני לעבור לגרסת המובייל של קול אוף דיוטי במקום.
כפי שנכתב באתר הרשמי של קול אוף דיוטי אונליין, נראה שב-Tencent סגרו את תהליכי ההרשמה למשחק, והחל מה-31 באוגוסט השנה גם השרתים יסגרו לחלוטין. השחקנים שירצו להמשיך ולשחק בקול אוף דיוטי יכוונו על ידי אקטיוויז'ן ו-Tencent לעבור לגרסת המובייל של קול אוף דיוטי שזמינה למכשירי האנדרואיד ואפל.
אחמד מילר, אנליסט בכיר בתעשייה צציין כי ההחלטה הגיעה מצד אקטיוויז'ן ו-Tencent לאחר שהחברות הבחינו כי הרווחים של קול אוף דיוטי אונליין ירדו משמעותית במהלך השנים האחרונות, במיוחד מאז שגרסת המובייל של המשחק שווקה ברחבי העולם, וגם בתחומי סין.
קול אוף דיוטי אונליין היה למעשה הכותר הראשון בסדרה שהיה חינמי מחוץ למערב, והיווה את אחת אבני הדרך של אקטיוויז'ן על מנת להכיר לקהל הגיימרים הסיני את המותג. ככל הנראה אקטיוויז'ן ו-Tencent הבינו כי המשחק סיים את תפקידו ההיסטורי, וכעת הזמן לעבור להרחיב את הפעילות בגרסת המובייל, שזוכה לקהילת שחקנים פעילה יותר ברמה הגלובלית וזכה ליותר מ-500 מיליון הורדות ברחבי העולם.
Tencent will be shutting down Call of Duty Online in China at the end of August.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 31, 2021
The F2P PC game for China launched in 2015 and was fairly successful.
Declining revenue and lack of renewal from Activision will see the game close. Users will be pushed towards CODM instead. pic.twitter.com/pBMQ05N32x
BREAKING: Call of Duty Online is officially shutting down, users will be compensated with COD mobile rewards.
— ModernWarzone (@ModernWarzone) May 31, 2021