מכבי חיפה עלתה אמש בדרבי על פס האטה. הפועל חיפה היתה בתשעת הדרבים האחרונים המשטח הכי נוח לגלגלים של האלופה, אבל משהו שינה את תנאי הדרך וזה היה ברור מהדקה הראשונה. כשדין דוד נכנס להרכב במשחק החוץ מול מכבי ת"א, הפער מהמקום הראשון עמד על שמונה נקודות. כאשר הוא נפצע, זה כבר היה שתי נקודות לטובת האלופה, והשאלה היא איפה תהיה מכבי חיפה כאשר החלוץ שמשחק את השיטה שהכי מתאימה לה, יחזור לכשירות.
עובדתית, מכבי חיפה השיגה רק 3 נקודות מ-12 האחרונות כאשר פרנטזי פיירו פתח בהרכב (תיקו מול הפועל ת"א והפועל פ"ת, הפסד בטוטו טרנר ונקודה בדרבי). בלעדיו, הקבוצה ניצחה. פיירו הוא פס ההאטה שמכבי חיפה עולה עליו במשחקים האחרונים. ברגע שמסאי דגו גילה את מכבי חיפה שלו במשחק ההוא בבלומפילד, שום דבר כבר לא נראה אותו הדבר. כמאמן, דגו חייב למצוא את הפתרונות.
כשפיירו משחק, גם ענאן חלאיילי בא פחות לידי ביטוי, למרות הבישול אמש. הכדור מגיע מהר לפיירו, אבל הוא מגיב לאט. זו התנועה שלו בשילוב עם מחשבה של סנטר בכדורסל וזה לא ישתנה. זה לא אומר שפיירו חלוץ רע, הוא פשוט פחות מתאים לשיטה שמכבי חיפה שיחקה והצליחה בה. למרות זאת, מכבי חיפה פתחה את המשחק נהדר. הפועל חיפה לא נראתה כמו מישור אלא ירידה עבור המכונית הדוהרת, אבל החמצת פנדל השאירה את הפועל בחיים.
בכדורגל, כמו בטבע, אם לא תטרוף את החיה, היא תקום ותברח או תינשך בחזרה. זה בדיוק מה שקרה אמש לחניכיו של מסאי דגו. גם לחלק מהקהל יש חלק בעצירת המומנטום. בדקה ה-24, כשהשני היה באוויר, הודלקו עשרות אבוקות והמשחק נעצר. מכבי חיפה נעצרה יחד איתו. רוני לוי עשה פסק זמן וסידר את הקבוצה שלו. לאחר מכן, הכל נראה אחרת.
הפועל חיפה הייתה ראויה לנקודה, אולי אפילו ליותר. בסוף האדומים לקחו נקודה ובשבילם ההרגשה היתה עילאית, אבל הם פספסו את מכבי חיפה בירידה תלולה ללא דין דוד. בפלייאוף, הם יפגשו קבוצה אחרת בתקווה שיהיה כשיר, וללא פיירו. באירופה הסיפור עם פיירו שונה לחלוטין כי סגנון המשחק הרבה יותר מתאים לו. חוץ מזה, הוא מרגיש שם בנוח ואת זה אי אפשר להסביר.
לכן, מסאי דגו צריך למצוא פתרון בסגל הקיים. אפשרות מעניינת היא להעביר את ענאן חלאיילי לחוד ולהציב במקומו את סוף פודגראנו על הקו. מכבי חיפה תרוויח מהירות ואולי תמציא את עצמה מחדש, כמו שקרה לה מול מכבי ת"א בבלומפילד. כל עוד זה לא קורה, הירוקים מאטים את הקצב וזה לא הזמן להוריד את הרגל מהגז, גם אם יש פס האטה בשם פרנטזי פיירו.