בזמן שסאגת הגג של איצטדיון בלומפילד שוב מעוררת סערה, ומשחקת תפקיד משמעותי במירוץ לראש עיריית תל אביב-יפו, זה הזמן להזכיר שזה לא המגרש היחיד בליגת העל שבו יש מקום לשיפור. פגרת הנבחרת תקפה אותנו שוב בגעגוע לליגת העל ולכן, יצאנו למסע ברחבי האיצטדיונים של ליגת העל וסימנו את נקודת התורפה בכל איצטדיון.
הירשמו למשחק פנטזי ליגת האלופות של פיצה האט וערוץ הספורט
זמן טוב להזכיר ולהיזכר שעד לפני כמה שנים, הסטנדרט היה נמוך בהרבה מזה שבו נמצאים כיום האיצטדיון בליגת העל וגם בליגה הלאומית. חובבי הנוסטלגיה אולי מתגעגעים לסטדנרטים הישנים, אלו שמזכירים נשכחות, עם הכרטיסים שנרכשים מאחורי סורגים והעיניים המציצות מאחורי החומות - אבל העולם התקדם ואיתו גם הסטנדרטים שבשנת 2023 ראוי שיהיו אחידים בכל המגרשים. שנתחיל?
איצטדיון בלומפילד - הגג
אוהדי הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובני יהודה נדדו במשך מספר שנים עד שחזרו להיכל הכדורגל שלהם אי שם ביפו. אלא שלמרות השיפוץ שבהחלט נתן לאיצטדיון סטנדרטים בינלאומיים וכעת, גם ניתן להנות מהגעה אליו באמצעות הרכבת הקלה, כשתלכו אליו בימי החורף תיאלצו כנראה להצטייד גם במטריה. טוב, אפשר להירטב ואף אחד לא עשוי מסוכר, אבל לאף אחד זה לא נעים.
איצטדיון סמי עופר - החום
בסוף חודש יולי פרסמנו כי בעיריית חיפה פועלים להתקנת מערכת איוורור שתסייע להתמודד, ככל הניתן, עם החום הנוראי השורר באיצטדיון בחיפה בימי הקיץ. השילוב בין הקרבה לים לבין חסימת כיווני האוויר של האיצטדיון מעלה משמעותית את הטמפרטורות הנמדדות בו בחודשי הקיץ - ומן הסתם שזה מקשה גם על השחקנים וגם על הצופים ביציע.
המונח "עלייה לירושלים" הופך להיות מסובך יותר כשרוצים לעלות לאיצטדיונן של בית"ר ירושלים והפועל ירושלים. אין ספק שהשיפוץ באיצטדיון עצמו עשה לו טוב וחווית הצפייה בו, כולל היציעים החדשים שהוקמו מאחורי השערים בסוף שנות ה-90 ולפני כעשור, אבל דרכי הגישה לא פשוטות. אין חנייה ליד היציעים, תחנת הרכבת בעיר מושבתת אחרי השעה 21:00, וכמובן שכשמדובר בתחבורה מדובר בבעיות שהולכות זו עם זו - הצורך בהגעה ברכבים פרטיים גם יוצרת את הלחץ על החניה.
איצטדיון טרנר - חנייה
נתחיל מהטוב, מדובר באחד מהמתקנים המוצלחים שהוקמו בספורט הישראלי והפך לעוד מרחב אטרקטיבי בבירת הנגב המתחדשת - וכמובן צבר פופולאריות בעונות האליפות של הפועל באר שבע. הדרכים הנפרדות עבור האוהדים שמגיעים מתוך העיר ועבור האורחים שמגיעים מבחוץ מוסיפה לאווירה ומקלה על הפרדות כשצריך, אבל בכל סוגיית החנייה - יש הרבה לאן לשאוף. ונראה שגם לא חסר מקום להקים בו כאלו.
איצטדיון נתניה - פקקים
טוב, ייאמר לזכות האיצטדיון בנתניה שלא רק הצופים שלו סובלים מהבעיה הזאת - מדובר בהחלט באיזור פקוק מאוד. היציאה מכביש 2 הופכת לתקועה ביום של משחק וגם המחשבה על חיפוש חניה (במתחם החנויות שבהחלט מעצים את החוויה החיובית) הופכת לאסטרטגיה של ממש - לחפש קרוב? לנסוע רחוק? לעבור את הגשר?
איצטדיון פתח תקווה - קרוסלות הכניסה
עונה ספורטיבית מופלאה עברה על אם המושבות. שתי הקבוצות הבכירות של העיר חזרו לליגת העל, בדיוק עם סיום בניית הרכבת הקלה שמגיעה גם היא אל העיר ואל האיצטדיון שחזר לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי וישיב אליו העונה אוהדים רבים. אלא שגם בליגה הלאומית, אוהדי הפועל פתח תקווה שנהרו לאיצטדיון בהמוניהם סבלו פעם אחר פעם מהאיטיות של הקרוסלות בכניסה ליציעים - שמעכבת בכל פעם את הצופים מכניסה אל המגרש.
איצטדיון דוחא - מערכת הניקוז
ובכל זאת, בינואר 2023 (ולא רק בו) נדחה המשחק בין בני סכנין להפועל באר שבע בשל הצפה במגרש בדוחא. השופט נאאל עודה הקדים אז להגיע לאיצטדיון כדי לבדוק אותו, וגרם לקבוצה מהדרום לשוב את כל הדרך הביתה מבלי לשחק את המשחק. נכון, זה לא קורה רק בישראל, אבל אין ספק שאפשר לצפות ממדינת ישראל המוצלחת להתגבר על המכשול ולהציע לסכנין פתרון טוב.
איצטדיון גרין - בעיית חנייה
האיצטדיון בנוף הגליל הוכיח שיש לו פוטנציאל עצום. עבודה קשה הפכה אותו ללגיטימי בליגת העל ואפילו לאיצטדיון חוויתי שנותן בדרך כלל לאוהדים שמגיעים אליו גם חוויה של איצטדיון שונה בנוף וגם חוויה של נוף מדהים. עם זאת, יהיה הרבה יותר נעים להגיע לאיצטדיון עם חנייה גדול - ואולי גם לבטל את המדרכות בכחול-לבן שמחייבות את מי שכן מצא חנייה גם לשלם עליה. כי גם ככה המחירים בליגת העל לא הכי נוחים שיש.
איצטדיון הי"א באשדוד - צעד אחד אחורה
מדובר אולי באיצטדיון הכי שנוי במחלוקת בקרב חובבי הכדורגל. כי כשמדברים על נוסטלגיה ואותנטיות, איצטדיון הי"א בהחלט מספק את כל החבילה. כניסות ישנות, אוהדים על הבניינים, חדרי הלבשה שאפשר ממש לראות מהיציעים ובאמת, טעם של פעם. ולכן, נמעיט בלהרחיב על מה שאפשר לשפר במתקן עצמו (שזה בגדול, הכל) ונתמקד בבעיית ה-VAR - שכזכור צפה בפברואר האחרון אז איגוד השופטים טען כי שופטי המסך באיצטדיון לא היו יכולים לקבל החלטה מהמסך בגלל "בעיות מיקום".