קרדיט - SI (צילום: ספורט 5)
קרדיט - SI | צילום: ספורט 5
sportFive1201065 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

נותרו עוד יותר מחמישה חודשים לפני תאריך השחרור, אבל אנשים רבים כבר תוהים איך יראה Football Manager 2023. פוטבול מנג'ר הוא כותר סימולציית אימון הכדורגל המתקדם והפופולרי ביותר בעולם. כותרים שיוצאים כל שנה מתקשים להוסיף תוכן חדש או שינוי יותר מדי מהפכני, עקב הפחד לאבד את המעריצים.

אמנם, יש תכונות חדשות שהיינו רוצים לראות, כמו גם שיפורים בהיבטים שונים של FM2022 שאולי איכזבו אותנו. אין ספק ש-FM22 אינו מושלם, והשיפורים שהוא הביא על השולחן נראו מעט מדי לרוב המעריצים. עם זאת, הנה כמה מהתכונות והשיפורים החדשים המלהיבים שהיינו רוצים שיהיו בפוטבול מנג'ר בשנה הבאה.

sportFive1201066 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

להאיץ את זמני הטעינה - לזרז את הפעולות היומיות של המאמן

פוטבול מנג'ר הוא משחק איטי במיוחד. גם אם חומרה חזקה במיוחד, ברוב המקרים אם אתם תנסו להריץ יותר מ-5 ליגות (נגיד חמשת הליגות הטובות באירופה), גם המחשב שלכם יתחיל להתאמץ. גם יש יותר מדי דברים לעשות במהלך "יום" במשחק.

כמות ההודעות שהשחקן במהלך אותו זמן זה דיי מייגע. הודעות משחקנים, עיתונות, קבוצות אחרות, העברות, סקאוטים, הנהלת מועדון, מה עוד? התוצאה היא, שגם אם מישהו באמת רוצה לחוות את חווית המנג'ר האולטימטיבית, ימצא את עצמו משתגע מהאיטיות. וכל זה בלי לדבר על זמני הטעינה.


העברות שחקנים - מערכת יותר מציאותית

בעיית מחירי השחקן בשוק העברות היא תקלה שקיימת כבר מספר שנים במשחקי מנג'ר. ברוב המקרים, המחשב הוא זה שישבור את שיאי ההעברות עם הצעות אסטרונומיות ודיי הזויות, על שחקנים שלא בהכרח שווים את המחיר. האמנם הבעיה לא נמצאת כאן. אם אנחנו (הגיימר) נרצה למכור את אותו שחקן לאותו מועדון עשיר, המועדון אולי יציע כחצי מהשווי האמיתי. למה? ככה, אין באמת תשובה לעניין זה כי לא קיבלנו אף פעם תשובה לזה.

אפשר ללכת יותר רחוק. נגיד אתם מאמנים את פ.ס.ז'. גם אם לא תציעו את השחקן למכירה, ומנצ'סטר סיטי תרצה את אמבפה, והשווי של אבמפה הוא 100 מיליון דולר. סיטי תציע 70. אם אתם לא מאמנים את הקבוצה הצרפתית, סיטי ככל הנראה תשווה את ההצעה לשווי השחקן או אפילו תשלם יותר. SI, תתקנו את זה!

sportFive1201067 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

שיפור האזור האישי - לעצב רקע אישי למאמן

אחד האזורים בהם לא היה אף שיפור כמעט מאז יצירת הסדרה, היא גזרת "האזור האישי" של המאמן, או הפרופיל שלנו. היום ב-FM22 אפשר לעצב את דמות המאמן, לשנות פנים ואפילו להדביק את הפנים שלנו דרך מצלמת אינטרנט - ברוב המקרים זה נראה מזוויע.

אך חוץ מקצת רקע אישי, המאמן שהוא בעצם אנחנו, הוא סתם ניצב. אם אנחנו מצליחים עם המועדון שלנו, וגם אם אנחנו נחשבים המאמנים הטובים ביותר בעולם אחרי אינספור זכיות, עדיין אין קשר לחוזה שאנחנו מקבלים מהמועדון. בעצם הסיבה היחידה "לדרוש" משכורת סופר גבוהה במשחק כמאמן היא כדי שיהיה יותר "קשה" לפטר אותנו, אבל ברוב המקרים זה לא עובד ככה במשחק.

היכולת ליצור סיפור רקע תהיה מדהימה. במיוחד לאלו שאוהבים להתחיל בליגות הנמוכות ולאט לאט להביא את עצמם להיות בין הגדולים בעולם. זה יהיה פנטסטי אם תהיה מערכת שבאמת תעקוב אחר המסע שלנו אל הפסגה. נחגוג הצלחות, נעבור למועדון גדול, נזכה בתארים רבים, וגם להיות מסוגל להשתמש בכסף שנרוויח. אחרת למה לנהל משא ומתן?

להעיף או לשפר את מערכת מסיבות העיתונאים

כל מי ששיחק בפוטבול מנג'ר בשנים האחרונות, חייב להכיר את מסיבות העיתונאים שיש לפני ואחרי משחקים, על רכישת שחקנים או אפילו סתם להכחיש או לאמת שמועות. אפשר להיות בטוח שגם כל מי ששיחק בשנים האחרונות במשחק, ככל הנראה נותן לעוזר המאמן שלנו לנהל את מסיבות העיתונאים. באמת שהפיצ'ר הזה לא רלוונטי כי לא באמת עושה שום דבר.

ברוב המקרים פשוט נותנים את התשובה שככל הנראה לא תכעיס אף שחקן או מישהו מהקבוצה השנייה. וגם אם כן, זה לא באמת משנה, המורל של השחקן אולי קצת נפגע אבל לא ברמה שאין לו אמון במאמן או בקבוצה. האמנם, כן אפשר להרוס את היחסים עם השחקן, בהנחה שהמאמן יבחר כל פעם את התגובות הרעות מבחינתו. אך מקרה זה יחסית נדיר.


אפשר כבר לשפר את הגרפיקה?

חברת SI חייבת לשפר את הגרפיקה של המשחק. נכון, יש אלו עם מחשבים חלשים יחסית שלא יכולים להריץ את המשחק בצורה האופטימלית.  אבל אנחנו כבר בשנת 2022, והדמויות במשחק עדיין מתנהגות בצורה מוזרה. בעיטות מחצי מגרש בכל משחק, טעויות מוזרות של שוערים והגנה שלא קיימת. גולים מזוויות לא זוויות, שלא קשורות בכלל לטקסט שמסביר איך הובקע הגול.

תנו לנו לפחות לשפר קצת את הנראות, או להוסיף פשוט עוד הגדרות גרפיות לאלו שיכולים ורוצים להריץ את המשחק. אף אחד לא דורש גרפיקה ברמה של משחקי פיפ"א היום. תנו לנו גרפיקה של פיפ"א משנת 2014 ואנחנו נהיה שמחים, ובטוח שזה יגרום ליותר מכירות.