פרודרופס (ProDrops), המפתחת משחק איסוף קלפים לעולם הגיימינג, מודיעה היום (ראשון) על השלמת סבב גיוס ראשון בשיעור של חמישה מיליון דולר מקרן ההשקעות של ענקית הגיימינג פלייטיקה. החברה, שהוקמה ב-2021 על ידי המנכ״ל עומר זיו וסמנכ״ל הטכנולוגיות עידו פרח, תנצל את ההון שגויס כדי להאיץ את פיתוח המוצר שלה למשחק הפופולרי Rocket League, שיושק באופן רשמי לקראת הרבעון הראשון של 2023. בנוסף, התרחבות לכותרי משחק נוספים. פרודרופס מונה כיום כחמישה עובדים. בעקבות הגיוס היא תשלש את מצבת כוח האדם שלה, כאשר מרבית הגיוסים ייעשו בצד הטכנולוגי. המוצר נתמך על ידי פלטפורמת התוספים של חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף.
Haven't tried ProDrops yet?
— ProDrops (@ProDropsGame) November 29, 2020
We've started the open Alpha phase on @TheOverwolf!
⬇ Download - https://t.co/VUXBhIc58J
Register - https://t.co/vxUKdtHIFj pic.twitter.com/wTcM43q6g5
זיו ופרח, שני גיימרים מנוסים שהכירו במהלך השירות הצבאי, זיהו את הצורך בחוויה משחקית נוספת על גבי החוויה הקיימת במשחקי eSports, וכן יכולות מוניטיזציה יצירתיות הן למשפיענים והן לגיימרים. השניים, מפתחים בהכשרתם, פיתחו מוצר ראשוני שהפך לסנסציה בתעשיית הגיימינג העולמית, עם אזכורים אורגניים לחלוטין באירועי ה-eSports הגדולים בעולם ומבול ציוצים בפיד eSports בטוויטר. זיו מנכ״ל החברה יצר לעצמו במהלך השנים האחרונות שם בסצנת ה-eSports של רוקט ליג, כשהפך ליוצר תוכן מבוקש המצטרף לקבוצות המובילות בתעשייה לטורנירים ברחבי העולם. תהליך הוולידציה שביצעו נשען ברובו על רשת הקשרים שיצר כמו גם ההיכרות העמוקה שלו עם הענף.
על רקע התגובות החיוביות מהשוק, פרודרופס פועלת להכניס שכבה משחקית נוספת לעולם המשחקים הקיים ובכך לייצר הן חוויית משחק נוספת לצופים והן ערוצי הכנסה וחיבור חדשים לשחקנים ולקבוצות eSports מקצועיות. פרודרופס מייצרת קלפים דיגיטליים ייחודיים לשחקנים ולקבוצות, אותם ניתן להשיג, לרכוש ולהעביר בין משתמשים, ובכך נוצר למעשה משחק חדש על גבי המשחק הקיים.
״תעשיית הגיימינג העולמית נמצאת בצמיחה אדירה, אבל עוד רחוקה מלהגיע למיצוי הפוטנציאל שלה״, אומר עומר זיו מנכ״ל החברה. ״למעשה, יש לה עוד כברת דרך לעבור. השוק צמא למוצרים שיעשירו את סביבת המשחק המסורתית, כאלה שמחזקים ומעמיקים את האקוסיסטם ומאפשרים חוויה הוליסטית יותר. פרודרופס נכנסת בדיוק בחלל הזה, במטרה להעשיר את עולם המשחק לכל הנוגעים בדבר - החל מהצופה בסטרים ועד קבוצות ה-eSports המובילות ביותר בעולם. אנחנו נרגשים במיוחד על שיתוף הפעולה עם פלייטיקה, שמעבר לגיוס עצמו תוכל לסייע רבות בכל החזיתות איתן נצטרך להתמודד. עידו ואני גיימרים מהיום שאנחנו זוכרים את עצמנו, ואין מלהיב יותר מההזדמנות לבנות את חוויית המשחק שתמיד רצינו לעצמנו״.
אריק ראפס, מנהל האסטרטגיה הראשי של פלייטיקה, מסר: ״בהמשך לבחינה המתמדת שפלייטיקה מבצעת בהזדמנויות השקעה בחברות סטארטאפ בעולמות הגיימינג בישראל, התרשמנו מאוד מהאנרגיה והחדשנות שפגשנו אצל עומר ועידו. פלייטיקה שמחה להיות המשקיעה המרכזית בגיוס הסיד של פרודרופס כצעד נוסף לפיתוח שכבות בידור להעצמת חווית המשחק, זאת כחלק מהשקעות נוספות שקיימנו לאחרונה בתחום. הידע והניסיון המצטבר של פלייטיקה יוכלו להעניק ערך מוסף משמעותי במימוש החזון של פרודרופס להיות פלטפורמה מרכזית המשרתת חוויית גיימינג ואספנות עשירה״.
העסקה לוותה על ידי ארנון סמבורסקי שותף במשרד נשיץ ברנדס אמיר.