זה תמיד משעשע לראות שתי חברות שאמורות להתחרות בתחום בידור מסוים, פועלות באותה צורה ללא קשר אם זה טוב זה לצרכנים או לא. רק לפני שבוע דיווחנו על המהלך של מיקרוסופט לשים פרסומות במשחקי אקס בוקס. למרות שזה ישפיע רק על משחקים בחינם, זה עדיין דחיפה גדולה מכיוון שמודעות במשחקי קונסולות אינן בדיוק תופעה שכיחה.
עובדי Business Insider שעלו על המהלך של ענקית הטכנולוגיה, המשיכו בחקירה שלהם לגבי הרצון של חברות גיימינג לפרסם מודעות במשחקים של אולפנים משחקים וחברות גדולות. עכשיו אותם עיתונאים מבטיחים שלא רק מיקרוסופט רוצה לפנות מקום לקידום מוצרים, סוני גם מפתחת פרויקט דומה.
Sony is cooking up plans to run ads in PlayStation games as rival Microsoft plans a similar program with Xbox https://t.co/ZL0YartvJk
— Advertising Insider (@AdsInsider) April 20, 2022
סוני יפן, אמורה לערוך "בדיקות עם שותפי טכנולוגיית פרסום" כדי להציב מודעות במשחקי פלייסטיישן. ההצגה הראשונה של ההצעה מתוכננת לסוף 2022. לפי הדיווח, סוני רוצה לעודד מפתחים לפתח משחקים חינמיים שבהן מפתחים יכולים לפרסם מודעות מחברות צד שלישי. בדרך זו, החברה רוצה להציע יותר משחקים בחינם בקונסולות שלה.
לפי גורם בסוני, הפרויקט החדש שמתוכנן להתחיל עד סוף 2022, יכלול "פרסום מודעות ופרסומות במשחקי הפלייסטיישן עצמם, שיימכרו בשוק הפרטי. המטרה היא לגרום למודעות להופיע כאילו הן חלק מהמשחק, כמו שלטי חוצות דיגיטליים באצטדיוני ספורט. פורמטים של מודעות עשויים לכלול כאלה שמתגמלים צופים על צפייה במודעות ובקידומי מכירות על פריטים במשחק, כגון אווטארים."
בדומה לדרך הפעולה של מיקרוסופט, ההכנסות מהפרסום יועברו למפתחי משחקים, אם כי נאמר שסוני בוחנת אם לקצץ בהכנסות האמורות או לא. עם זאת, לסוני תהיה גישה מלאה לנתונים שמאחורי הפרסום, שאותם היא עשויה למכור למפתחים תמורת עלות נוספת.
התגובות למהלך זה וגם של המיקרוסופט היו חלוקים. הגיוני לומר שרוב השחקנים שמשחקים בכותרים חינמיים בפלייסטיישן או באקס בוקס יטענו כי למשחק החינמי כבר יש מספיק אפשריות מוניטיזציה. הרי זהו לא תחום חדש בכלל, והחברות הגדולות כבר למדו איך להוציא כסף מהלקוחות שלהם.
עם זאת בהתחשב ברווחיות של משחקי מובייל שמייצרים רווחים מפלצתיים, אולי תמיד היה בלתי נמנע שקונסולות יוסיפו אפשרויות דומות למפתחים, הרי בסוף שתי מערכות ההפעלה, בקונסולות ובמכירים הניידים, הן מערכות סגורות שלכל הפחות, נוחות יותר לתמרון על ידי החברות שמחזיקות במוצר מאשר במחשב האישי.