Activision Blizzard הודיעה על דוח הרווחים שלה לרבעון הרביעי מוקדם יותר השבוע, והביאה את שנת הכספים של החברה 2021 לסיום. לפי המספרים, התאגיד רשם צמיחה שיא ברבעון הרביעי, עם רווח נקי של 2.16 מיליארד דולר, עלייה של 7% מהרבעון השלישי אך ירידה של 10% משנה לשנה. למרות הפחתה של 10% משנה לשנה, התאגיד דיווח על ביצועים חיוביים בסך הכל. החברה סיפקה שיאי כל הזמנים בהכנסות נטו (8.804 מיליארד דולר), רווח תפעולי (3.62 מיליארד דולר) ורווח נקי של 2.7 מיליארד דולר.
Activision Blizzard announces Fourth-Quarter and 2021 financial results: https://t.co/T0gppqquDG
— Activision Blizzard (@ATVI_AB) February 3, 2022
נציין כי כל זה בא בהקשר של רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט בתחילת החודש שעבר, ומי יותר שמח מאשר מנכ"ל החברה בובי קוטיק שאמר: "אני גאה להפליא בצוותים שלנו על המחויבות והתשוקה שלהם כשאנחנו ממשיכים לעסוק בעולם באמצעות בידור אפי בשנת 2021", אמר קוטיק בהצהרה.
"כשאנחנו מסתכלים לעתיד, עם ההיקף והמשאבים של מיקרוסופט, נהיה מצוידים יותר להגדלת הזיכיונות הקיימים, להשיק זיכיונות פוטנציאליים חדשים ולפתוח את ספריית המשחקים העשירה שצברנו במשך 40 שנה. 370 מיליון השחקנים שלנו ברחבי העולם ושיפור העבודה נשארים המטרה שלנו. עבור המשקיעים, העסקה שהוכרזה לאחרונה היא השיא של שלושה עשורים של מתן תשואות מעולות לבעלי המניות".
כאמור כפי שצוין בדוח, מיקרו תשלומים היו הלחם והחמאה של החברה במהלך שנת הכספים האחרונה, והיוו כ-5.1 מיליארד דולר בהכנסות נטו ממשחקים. הכנסה זו מורכבת מ-DLC, מנויים של World of Warcraft, וכל מוצרי קוסמטיקה או "קופסאות שלל" הכלולים בכל אחד מהמשחקים שלהם.
נתון זה ומשקף עלייה של 250 מיליון דולר משנה לשנה. מיקרו תשלומים, לפחות במקרה של אקטיוויז'ן, הם ללא ספק כאן כדי להישאר. לא משנה מה, כספי הפרסים ורכישות הקוסמטיקה עשו את הדבר הגדול. כן, השמלות והחולצות של הדמויות במשחקים מרוויחות עכשיו יותר כסף מהמשחקים בפועל.
כמובן שאי אפשר לשכוח את מחלקת המובייל של החברה שככל עוברות השנים, המובייל תופס נתח יותר גדול מההכנסות השנתיות. חברת הבא King, שאחראית לקנדי קראש הפופולרי, מראה ביצועים יותר טובים מבליזארד זו השנה השלישית ברציפות.