בהמשך מסע הצלב של מפתחת המשחקים כנגד צ'יטרים, האקרים, שחקנים בעייתיים ועוד. Riot Games פרסמה היום דוח על התקדמותם של פיתוחים חדשים כנגד שחקנים "רעילים" ב-Valorant, כמו גם על עתידם של אמצעים כאלה, כולל תוכנת להקלטה וניתוח של הודעות קוליות של שחקנים שדווח עליהם. הדו"ח שפורסם באתר הראשי של החברה מתאר כמה תוכניות לעתיד המידי של מערכות אנטי-רעילות של Valorant.
זה מתחיל בכך ש-Riot מבקשת משחקני Valorant לדווח על התנהגות רעילה בין אם זה מישהו שמקלל בצ'אט, או שהוא AFK, או מוותר על משחקים בכוונה. מהחברה נמסר כי היא עוקבת באופן פעיל אחר נתונים האלה והיא משתמשת בהם באופן קבוע כדי לנהל ולקבוע עונשים. מהחברה הובהר כי הובטח כמובן שלא כל מי שמקבל דיווח עליו נענש אוטומטי, והחברה מעדיפה לחפש עבריינים חוזרים שביצעו עונשים בעבר וממשיכים לעשות אותם בהווה. עוד נמסר כי החברה תתחיל באזהרות ותגיע עד לחסימה קבועה.
Our series on VALORANT Game Systems Health continues with a look at voice and chat toxicity. Social & Player Dynamics team members @npcSara and @_bchangalang breakdown our progress so far and what work is left to do. https://t.co/yAvflyb4BH pic.twitter.com/HIAu8hjq8H
— VALORANT (@PlayVALORANT) February 10, 2022
Riot הוסיפה רשימת מילים בהגדרות משחק Valorant שבהן שחקנים יכולים להקליד וריאציות של מילים/ביטויים שהם באופן אישי לא היו רוצים לראות מופיעים במשחק, והמשחק יעלים אותם מהצ'אט. עוד נמסר כי Riot ניהלה למעלה מ-4,00,000 הגבלות טקסט וצ'אט קולי בצורה של השתקות צ'אט בחודש שעבר בלבד. השתקות צ'אט מופעלות אוטומטית כאשר שחקן מקליד משהו בצ'אט שמזוהה כפוגעני.
חלקו העיקרי של הדו"ח הוקדש לשרטוט המערכת הנוכחית של Valorant להשתקת מילים פוגעניות בצ'אט טקסט, האופי החיוני של דיווח שחקנים כדי להשפיע לטובה על המשחק, והתוצאות של מערכות אלו כפי שהן משתקפות משיעור האיסורים וההגבלות.
הדבר המעניין ביותר בדו"ח עצמו הוא התוצאה של כל הניסויים הללו. סקרים שהעבירה החברה בין השחקנים מראה שדפוס ההתנהגות הרעיל נשאר יציבה, כלומר, עם כל האמצעים החדשים האלה, גיימרים מסוימים עדיין מתנהגים כמו שמוקים. בשנים האחרונות במשחקי FPS במיוחד זה לא כזה מפתיע. מ-Riot נמסר: "שמנו לב שהתדירות שבה שחקנים נתקלים בהטרדות במשחק שלנו לא ירדה בצורה משמעותית. בקיצור, אנחנו יודעים שהעבודה שעשינו עד עכשיו היא, במקרה הטוב, יסודית, ויש עוד המון לבנות עליו ב-2022 ואילך".
Riot נמצאת היום בחזית המאבק נגד רמאים ושחקנים רעילים בעולם הגיימינג (רק במשחקים שלה כמובן). הדעה על מאבק זה היא דיי מבוססת בכך שאף אחד לא רוצה לשחק נגד רמאים, אך הדרכים ש-Riot בוחרת לא תמיד עוברת כמו שצריך עם השחקנים.
דוגמא טוב לטענה זו היא שחרור מערכת האנטי צ'יט, Vanguard, כאמצעי ההגנה העיקרי ב-Valorant. ואנגרד היא תוכנת אנטי צ'יט היושבת ברמת ה-Kernel, זוהי שכבת תוכנה שהכי קרובה לחומרה ולטיפול במשאבי המחשב בכל הקשור למערכת ההפעלה והתוכנות השונות שרצות במערכת ודורשות משאבים.
אמצעי זה למאבק בצ'יטרים הוכיח את עצמו כיעיל ביותר, אך באופן טבעי גרם לחששות לפרטיות בקרב המשתמשים, בהתחשב ברמת הגישה שלו למערכת. ובכן גם דו"ח זה מעלה כמה חששות על צורת הפעולה של חברת הגיימינג, עם הקלטה ושמירה של מיליוני הקלטות קוליות של שחקנים ועוד צורות שונים של מעקב ואיסוף מידע. בסופו של דבר הבחירה עומדת בלשחק את המשחק עם החשש הזה או לא לשחק בכלל, ואם אתם לא מרמים אז אין לכם מה לפחד נכון?