באטלפילד 2042 שוחרר בשבוע שעבר לקבלת פנים מאוד שלילית מצד המעריצים. אחרי האכזבה הראשונית למשחק זה נראה כי ככל שעוברים הימים פחות ופחות גיימרים משחקים בו, וככל שהזמן יעבור ל-EA תהיה פחות יכולת להתחרות במשחקים כמו קול אוף דיוטי או היילו.
כדי להחזיר לחברה את היכולת לתת פייט לקול אוף דיוטי, ראשי EA החליטו לעשות שינוי גדול בניהול הזיכיון של באטלפילד על ידי העמדת וינס זמפלה, אחד ממקימי Infiniy Wards וסדרת משחקי קול אוף דיוטי כראש פיתוח משחק באטלפילד בעתיד. כמובן שנציין שזמפלה עצמו גם מנכ"ל Respawn, מפתחת משחק הבאטל רויאל Apex Legends, לא ברור מה תהיה מידת המעורבות של זמפלה, כך נמסר בדיווח מ-Gamestop.
The Battlefield franchise is undergoing a major shake-up... https://t.co/343dSLM50A pic.twitter.com/cO4B1WpHtM
— GameSpot (@GameSpot) December 3, 2021
זמפלה יחליף את אוסקר גבריאלסון, המנהל הראשי של באטלפילד ב-DICE, שעוזב את האולפן אחרי כמעט עשור בחברה. בטוויטר, גבריאלסון תיאר את עזיבת DICE כאחת ההחלטות הקשות בחייו, "ל-DICE יש כמה מהכישרונות הטובים ביותר בתעשייה והצוות בידיים נהדרות", "אני אהיה כאן כדי לתמוך במעבר במהלך החודשים הקרובים לפני שאצא להרפתקה החדשה שלי. אני יכול להבטיח לכולכם שיש הרבה למה לצפות בשדה הקרב!".
יהיה מאוד מסקרן לראות מה התפקיד החדש של זמפלה ייתן לו לעשות, הרי אחת הטענות הגדולות נגד באטלפילד השנה שהוא איבד את הזהות האמיתית שלו כמשחק. EA ירתה לכל הכיוונים עם פיתוח עם המשחק ומה שיצא חוץ ממשחק מלא בבאגים, זה כותר שלא יודע אם הוא רוצה להיות באטל רויאל, משחק FPS טיפוסי או מיקס של הכל ביחד.
נציין כי ל-EA יש כבר משחק באטל רויאל שמאוד מצליח בפני עצמו, אייפקס לג'נדס החינמי, כך שלא נמנע שבעתיד הקרוב ל-EA יהיו שני כותרי באטל רויאל אם יחליטו ללכת בכיוון זה בשביל באטלפילד. האם לקחת את האדם שמתמחה במשחקי יריות מהירים וקטנים אל אחד ממשחקי היריות הכאוטיים עם 128 שחקנים בשרתים, יעשה את העבודה?
בנוסף לזמפלה, EA שכרה גם את מעצב משחקי Halo לשעבר, מרקוס לאת'ו, אשר מנהל עכשיו חברת בת של EA שעדיין ללא שם, עם מטרה להכניס יותר סיפור לזכיון של באטלפילד. בנוסף לכף, האולפן של לאת'ו גם ישתף פעולה עם DICE ו-Ripple Effect בפיתוח המתמשך של Battlefield 2042, וייצור "הזדמנויות לסיפור עכשיו והרבה בעתיד". למי שזוכר, למספר משחקי באטלפילד בעבר אכן היה מצב קמפיין עם סיפור נפרד, אחרי שהמשחקים הראשונים יצאו רק במצב אונליין.
לאורך זמן הראשים ב-EA החליטו להוציא את מצב הסיפור ושוב להחזיר את השחקנים למשחקים המבוססים רק על אונליין. האם הניסיון ליצור נרטיב חדש לסדרה מגיע כעוד ניסיון של EA להתחרות עם התוכן שאקטוויז'ן מוציאה לזיכיון שלה?. בינתיים כל ניסיון "העתקה" של EA או DICE נכשל.