ליגת ה-NBA כבר מזמן הוגדרה בתור מותג הספורט החזק בעולם. עכשיו, נדמה שהמותג הזה הולך לקבל חיזוק משמעותי. הערב (רביעי), מפרסם ה"וול סטריט ג`ורנל" האמריקני כי הליגה מתקרבת לעסקת זכויות שידור - שתכניס לכיסה של הליגה לא פחות מ-76 מיליארד דולר, לאורך 11 שנים.
מדובר בהסכם זכויות שידור חדש, שייחל מהעונה הבאה, ובמסגרתו הזכויות ייצאו מהידיים של רשת TNT ו-ESPN, ויעברו לשלושה גורמים - רשת "NBC" האמריקנית, "ESPN" וגם "אמאזון" - מה שיכניס את הליגה, לראשונה, לעידן הסטרימינג.
מעבר לתעודת הכבוד לליגה, שממשיכה לשגשג, מדובר גם בעדות למצב המעורער של תעשיית הטלוויזיה בארצות הברית, שמבינה שהבידור הקלאסי מתקשה לייצר הכנסות, ולכן הספורט - שחייב להיות מועבר בשידור ישיר, ולא יכול להיות משודר באופן דחוי - הופך להיות המוצר האטרקטיבי ביותר. כמו קרא לזה מנהל לשעבר ב"פוקס ספורטס": "עולם הבידור הוא ביצה, והספורט הוא הגורם היציב היחיד".
"NBC" היא הגורם העיקרי - והיא תחזור לשדר את משחקי הליגה, לראשונה אחרי 22 שנה. רשת השידור הוותיק מתכוונת לשדר כ-100 משחקים במהלך העונה, כשחצי מהם ישודרו גם בשירות הסטרימינג שלה, "פיקוק". "אמאזון", מתכוונת לשדר מספר נמוך יותר של משחקים, כולל את טורניר ה"פליי-אין".
ותהיה לכך השפעה, כמובן, גם על הליגה - השכר השנתי צפוי לזנק פי 2.5 עם חתימת ההסכם החדש. הרייטינג, אגב, של ה-NBA אמנם נמוך יותר מזה של המתחרה הגדולה, ה-NFL, אבל הקהל שצופה יותר צעיר - וזה מה שחשוב למפרסמים, שאמורים לממן את כל העסקה הזאת.
מדובר בהסכם זכויות שידור חדש, שייחל מהעונה הבאה, ובמסגרתו הזכויות ייצאו מהידיים של רשת TNT ו-ESPN, ויעברו לשלושה גורמים - רשת "NBC" האמריקנית, "ESPN" וגם "אמאזון" - מה שיכניס את הליגה, לראשונה, לעידן הסטרימינג.
מעבר לתעודת הכבוד לליגה, שממשיכה לשגשג, מדובר גם בעדות למצב המעורער של תעשיית הטלוויזיה בארצות הברית, שמבינה שהבידור הקלאסי מתקשה לייצר הכנסות, ולכן הספורט - שחייב להיות מועבר בשידור ישיר, ולא יכול להיות משודר באופן דחוי - הופך להיות המוצר האטרקטיבי ביותר. כמו קרא לזה מנהל לשעבר ב"פוקס ספורטס": "עולם הבידור הוא ביצה, והספורט הוא הגורם היציב היחיד".
"NBC" היא הגורם העיקרי - והיא תחזור לשדר את משחקי הליגה, לראשונה אחרי 22 שנה. רשת השידור הוותיק מתכוונת לשדר כ-100 משחקים במהלך העונה, כשחצי מהם ישודרו גם בשירות הסטרימינג שלה, "פיקוק". "אמאזון", מתכוונת לשדר מספר נמוך יותר של משחקים, כולל את טורניר ה"פליי-אין".
ותהיה לכך השפעה, כמובן, גם על הליגה - השכר השנתי צפוי לזנק פי 2.5 עם חתימת ההסכם החדש. הרייטינג, אגב, של ה-NBA אמנם נמוך יותר מזה של המתחרה הגדולה, ה-NFL, אבל הקהל שצופה יותר צעיר - וזה מה שחשוב למפרסמים, שאמורים לממן את כל העסקה הזאת.