אנשי המוצר הם כוח מניע מאחורי המוצרים המובילים של חברות הטכנולוגיה הבולטות. הם אלה שמבינים לעומק את צרכי המשתמשים ושואפים תמיד לשיפור וחדשנות. הכירו את אנשי המוצר הבולטים בהייטק הישראלי ואת אלו שכדאי לכם לעקוב אחריהם.

נועה אדמסקי, Director of Product בחברת Cloudinary

קלאודינרי משרתת כיום כ-10 אלף ארגונים מתעשיות שונות, שהיא מספקת מוצרים המאפשרים לנהל מדיה בענן מסוג וידאו ותמונות. לבצע בהם עריכה אוטומטית, אופטימיזציה ולהציגם באתרים ובאפליקציות. נועה מובילה תהליכי Growth hacking, על מנת להגדיל את כמות הלקוחות, ולחולל שיפור מתמיד בתהליך שעובר לקוח כאשר הוא הופך ממשתמש חינמי ללקוח משלם. היא מובילה בחברה תהליכי פיתוח והטמעת אינטגרציה של מערכות ניהול מנויים, חוזים, תמחיר, תשלומים ו-ERP, המאפשרים למכור למנויים מוצרים ושירותים. עבודתה כוללת גם ניהול של ממשק משתמש UX עדכני ללקוחות השירות העצמי, סליקה מתקדמת, חוויה אינטראקטיבית ותשתיות A/B testing.

סיון גולדפרב, סמנכל מוצר ואנליטיקה בחברת Melio

המוצר של מליו מאפשר לעסקים בארה״ב לשלם לספקים שלהם בקלות ובמהירות, באמצעות פלטפורמה חדשנית שבנתה החברה. כ-80% מהעסקים הקטנים בארה״ב עדיין משתמשים בצ׳קים, מה שגורר איחורים בתשלום, פיגורים וחובות מיותרים. מליו פיתחה מוצר שמחליף את התשלום הפיזי בצ'ק, בפעולות דיגיטליות, אוטומטיות ומהירות. שעסקים המשתמשים במוצר יכולים לשלם בעזרתו לכל עסק ובכל דרך. סיון מובילה את קבוצת המוצר במליו, היא הגיעה לחברה לאחר קריירה בחברות PayPal ומטא.

נועה שקד, Product manager בחברת Bookaway

תיירים במדינות מתפתחות שרוצים לרכוש כרטיס נסיעה בתחבורה מקומית, מגלים חוויה בסטנדרט של עשרות שנים אחורה, המחייבת להגיע פיזית לקופות ולהתנהל בשפת היעד. Bookaway מפתחת פלטפורמה שמאפשרת הזמנת כרטיסי נסיעה לתחבורה קרקעית וימית במדינות שונות בעולם. המוצר מאפשר למטיילים ביעדים שונים להזמין מראש את הנסיעה המתאימה להם ביותר, בין אם ברכבת, אוטובוס, מעבורת, שאטל או טיסה. המשתמשים יכולים לחפש את אפשרויות הנסיעה מנקודת המוצא ליעד, במאגר המונה עשרות אלפי ספקי תחבורה מקומיים. לבחור את כלי התחבורה ונותן השירות בהתאם לפרמטרים החשובים להם: מחיר, משך נסיעה, שירותים נלווים בכלי התחבורה כגון אינטרנט ושירותים, ביקורות מלקוחות שנסעו במסלול ועוד.

אורי בך, סמנכ"ל מוצר בחברת Salt Security

המוצר של סולט מגן מפני התקפות על ממשקי API's, אלו ממשקים שמשמשים כבסיס לעולם הדיגיטלי המחובר. למשל, מבוססים עליהם אפליקציות כמו אתרי בנקאות, פגישות וידאו, הזמנת מוניות ולמעשה כמעט כל שירות דיגיטלי. אורי בנה בחברה צוות מוצר מוביל, הכולל סמנכ"לי מוצר לשעבר ומומחי אבטחת מידע בעלי שם עולמי. הוא החל את דרכו המקצועית בצבא, בתפקיד שחשף אותו ליכולות המתפתחות של ביג דאטא ו-AI בהונאות והתקפות סייבר. בהמשך הקריירה הוא עבר לניו יורק, לעבודה צמודה עם ראשי האבטחה של הבנקים הגדולים בעולם ורשויות אכיפת חוק, במלחמה נגד ארגוני פשיעה מתוחכמים.

 

מימין למעלה ובכיוון השעון: אורי בך, סיוון גולדפרב, נועה אדמסקי ונועה שקד.
צילום: יח"צ, דני אדמסקי, אייל יצהר

 

בועז רם VP Product בחברת האינשורטק Fairmatic

המוצר של Fairmatic משמש עסקים המנהלים ציי רכב מסחריים, לניתוח של ביצועי הנהגים בארגון. זאת באמצעות ניטור הנהיגה ותלמטיקה – שילוב בין מערכות מידע וניתוח של אותות ממקורות מידע רבים המתבצע בזמן אמת. הניתוח מאפשר למשתמשים במוצר להתאים את פרמיות ביטוח הרכב, בצורה הוגנת ושקופה לפי איכות הנהיגה של הנהגים. לפני הצטרפותו ל-Fairmatic, בועז שימש סמנכ"ל ניהול מוצר ב-Bizzabo, סמנכ"ל שיתופי פעולה טכנולוגיים ב-Datorama וסיילספורס, מנהל קבוצת מוצר ב-Adobe, דירקטור ניהול מוצר ב-TubeMogul, מנהל מוצר ב-Yahoo ודירקטור שיווק מוצר ב-Sizmek (כיום אמזון). כמו כן הוא שימש כמשקיע בקרן J-Ventures.

יאיר נוימן VP Product בחברת קלטורה

מוצרי קלטורה משמשים ללמידה ושיווק על בסיס וידאו ו-AI, הם מאפשרים לחברות אנטרפרייז גדולות להנגיש חוויות לקוח וחוויות עובד ייחודיות בוידאו אינטרקטיבי, המשפרות אנגייג׳מנט, ריטנשן ו-ROI. החברה משרתת אלפי לקוחות בענפים מגוונים, מחברות Fortune 500 שיכולות לבצע בעזרתם הכשרה, תקשורת פנימית וחיצונית, ניהול אירועים וירטואליים והיברידיים. בנוסף לאוניברסיטאות מובילות בעולם, שיכולות לנהל פורטלי למידה וכיתות וירטואליות. וכן, ענקיות מדיה וטלקום המציעות פלטפורמות סטרימינג ו-VOD למיליוני משתמשי קצה שלהן ברחבי העולם. יאיר אמון על בניית אסטרטגיית פורטפוליו המוצרים הרחב, התאמתם לקהלי ושוקי המטרה השונים וניהול פיתוחו המלא. תוך הטמעת טכנולוגיות להגדלת פרודוקטיביות המשתמשים ושיפור תוצאותיהם העסקיות. הוא הוביל בין היתר את כניסת קלטורה למרטק (טכנולוגיות שיווק) עם סדרת מוצרים ייעודיים. בדגש על UI אינטואיטיבי עבור משתמשי הקצה ומערכות ניהול אפקטיביות ואינטגרטיביות למשתמשים העסקיים. 

נטע דרימר - Head of Product בחברת Vorlon

המוצר שחברת הסייבר וורלון פיתחה מאפשר ויזיבליות ומניעת התקפות על מוצרי צד שלישי, שאותם הלקוחות צורכים כשירות באמצעות APIs. המוצר מנטר את התקשורת בין שירותים שונים, יודע לזהות אנומליות וקונפיגורציות אשר עלולות לסכן את הארגון ובכך מאפשר למשתמשים לנקוט גישה פרואקטיבית בהגנה על המידע הרגיש המועבר בתקשורת בין השירותים השונים שהחברה צורכת. אחד האתגרים הגדולים בבניית מוצר מאפס בתחום שרק מתחיל להתפתח, הוא הצורך במיקוד מדוייק מהצעד הראשון. הגדרה ברורה של ה-MVP, עבודה קרובה עם דיזיין פרטנרס, הקשבה לשוק ולסטייקהולדרז כדי לדעת כיצד להתקדם בכיוונים ברורים.

אלון שירן - VP Product and Design בחברת נקסט אינשורנס

נקסט מפתחת מוצרי ביטוח מקיפים ליזמים ובעלי עסקים בארה"ב, המוצר מבוסס על תוכנה בלבד עם חווית רכישה, שירות ותמחור מהפכניים. ביטוח עסקים דורש הבנה מעמיקה של בית העסק, לכן המוצר אוסף ומעבד מידע ממקורות שונים, כמו: לוויינים, שיתופי פעולה, מקורות מידע ותוכן ציבוריים וממשלתיים, ובאמצעות AI מאפיין את העסק במדויק. השימוש במוצר מאפשר למשתמש לקנות ביטוח ב-8 דקות בממוצע ולפעמים פחות מדקה, ללא צורך במעורבות אנושית, לעומת הסטנדרט המקובל בענף שעורך כשבוע עם מעורבות אנושית. אלון מוביל את קבוצות המוצר והעיצוב בנקסט. לפניכן שימש כסגן נשיא למוצר בחברת Yelp ועסק מעט ביזמות. את הקריירה החל בתחום הביטחון וכלי טיס, כולל שירות של 7 שנים כקצין בחיל האוויר.

 

מימין למעלה ובכיוון השעון: יאיר נוימן, נטע דרימר, בועז רם ואלון שירן.
צילום: יח"צ.

גדי בן עמרם - Staff PM בחברת Checkout.com

המוצר של Checkout.com היא תשתית פינטק המאפשרת לנהל תשלומים בסביבת ענן. המוצר משרת גם חברות הייטק ישראליות, בהן חברות ציבוריות גדולות וסטארט-אפים לקראת הנפקה. כדי לאפשר להן לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי, פייפאל, גוגל פיי, אפל פיי וכו', כולל התקשרות עם חברות האשראי ואבטחת התשלומים. הפלטפורמה מספקת המרת מטבעות, ניהול סיכונים, הקטנת הונאות, ביטולי עסקאות וניהול אופרציות תשלומים מורכבות. ובכך מאפשרת למשתמשים לקלוט כמות גדולה יותר של תשלומים במשאבים הקיימים. גדי, הוא מנהל מוצר בכיר העובד עם צוותים בתל אביב ולונדון, מתמקד בפיתוח פלטפורמה היברידית המשלבת AI עם מערכות החלטה אוטומטיות (Decision-engine) על בסיס מקורות מידע מרובים (Multisource Big Data), לצרכי זיהוי הונאות אשראי בזמן אמת (Real-time Fraud Detection) בזרם של מיליוני עסקאות. לגדי קריירה מגוונת במסגרתה ניהל מוצרים בתחומי ה-B2C ו-B2B2C בחברות Intel, Google ועוד.

מיכאל גרבר - Group PM בחברת FundGuard

מזה עשרות שנים ניהול קרנות נאמנות ותעודות סל ע"י גופים פיננסיים גדולים מתבצע עם תוכנות ישנות. המוצר של פאנדגארד משמש כמערכת הפעלה חדשנית לניהול קרנות, בשונה מהמערכות הישנות המערכת של פאנדגארד נמצאת כולה בענן. המשתמשים במוצר הם הארגונים סיטי, סטייט סטריט, בנקים מהגדולים בעולם וקרנות גדולות שמנהלות 100 מיליארד דולר ומעלה. בעזרת המוצר מנוהל כל המידע על פעילות הקרן, למשל עסקאות קנייה או מכירה של ניירות ערך, אגרות חוב, אופציות וסחורות עתידיות. נעשה מעקב בזמן אמת אחר הפעילות, ומתאפשר להפיק דוחות פיננסיים לפי דרישה. מיכאל החל את הקריירה בתור סוחר נגזרים פיננסיים בקרנות גידור, מה שמאפשר לו להביא את השילוב בין עולמות הפיננסיים לעולם התוכנה. בתפקידו הוא עוסק בבניית תוכנית העבודה הרבעונית ומלווה את מחזור הפיתוח. החל מגיבוש הדרישות העסקיות, דרך אפיון טכני ועד לבדיקות איכות בסוף הפיתוח. בנוסף להובלת עבודת האינטגרציה בין המוצר של פאנדגארד למערכות פנימיות של הלקוח, על מנת להטמיע את המוצר במערכים הקיימים.

דיוויד לנדסברג - VP Product בחברת Verbit

ורביט היא פלטפורמת Verbal Intelligence (אינטליגנציה מילולית), המבצעת תמלול באמצעות שילוב בין בינה מלאכותית ובינה אנושית. במטרה לספק פתרון חכם ומהיר לתמלול מקצועי, שמעביר את משמעות הדברים באופן המדויק ביותר. המוצר מזהה דקויות כמו אופן דיבור של דובר ספציפי, אקוסטיקה ייחודית, פענוח של מבטא, פורמט תצוגה ייעודי, וזיהוי של מונחים מקצועיים בתחומים שונים. הייחוד של המוצר מגיע מיכולות של אנשי שפה מקצועיים להשתמש בכלים ייעודיים, ליצור מודלי AI שמותאמים במיוחד לעולמו הייחודי והצורך של הלקוח, לצד שילוב כלי בינה מלאכותית מבוסס GenAI המאפשר לייצר תובנות מתוך טקסט בזמן אמת. במוצר משתמשים למעלה מ-3,000 לקוחות, בהם CNN ,NBC, אונ' הרווארד, סטנפורד, לונדון ביזנס סקול, תמלול אוטומטי של דיונים משפטיים בארה"ב ועוד. דיוויד עובד בהתמדה על פיתוח היתרון של ורביט בתמלול מדויק ופיתוח יכולות לייצר תובנות מתוך הטקסט בזמן אמת. בעברו הוביל תחומי מוצר בחברות JFrog ו-HP.

עדי אלתר - Senior Director of PM בחברת Own Company

השימוש בשירותי SaaS גובר בארגונים והמידע שנשמר במערכות ה-SaaS הוא קריטי עבורם. אבל לארגונים לא תמיד יש את הכלים המתאימים כדי לגבות ולנהל את המידע שלהם משרותי ה-SaaS. ספקיות השירותים למעשה אחראיות בעיקר לתשתיות חומרה או לתוכנה שהן מספקות, אך הן לא רואות עצמן אחראיות לניהול המידע עצמו. זהו עיקרון ה-Shared Responsibility Model, שעל-פיו מתנהלות חברות SaaS רבות. לפיו הן אחראיות לשירותי הענן, אך ניהול המידע בשירות וההגנה עליו הוא באחריות החברה המשתמשת. המוצר של Own הוא פלטפורמת מידע שהופכת את הבעלות על נתוני ה-SaaS לפשוטה. היא מאפשרת לכל חברה הפועלת בענן להבטיח את הזמינות, הנגישות והאבטחה של המידע הקריטי שלה, ומאפשרת שימוש בנתונים אלה להשגת תובנות עסקיות מעמיקות. עדי אחראי על צוותי המוצר בישראל, קביעת אסטרטגיית המוצרים ויישומה. תוך הקפדה שתהליכי העבודה יהיו Customer-Centric ו-Data driven.

מימין למעלה ובכיוון השעון: גדי בן עמרם, מיכאל גרבר, עדי אלתר ודיוויד לנדסברג.
צילום: יח"צ.

תמר שריר, CPO בחברת Shield

המוצר של חברת הפינטק Shield היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, לאיתור מניפולציות והונאות בשוק ההון. זאת באמצעות ניטור, תיעוד וניתוח של אינטראקציות פנים וחוץ ארגונית של עובדים. בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות העוסקות בהגנה על משקיעים, שמירה על יושרת שוק ההון ומניעת הונאות. התיעוד והניתוח כוללים עשרות פלטפורמות, בהן דואר אלקטרוני, צ'אטים, שיחות טלפון, זום, מייקרוסופט טימס ואחרים, כדי לאפשר לחברה לגלות מבעוד מועד ניסיונות של הונאה על ידי השפעה על ניירות ערך, הרצה, סחר פנים ועוד. המשתמשים במוצר הם מוסדות פיננסיים ובנקים מהגדולים בעולם, המקבלים מהפלטפורמה התראות על תקשורות מעוררות חשד מתוך מיליוני אינטרקציות שונות. כך הם מונעים מניפולציות בשוק ההון ועומדים בדרישות הרגולטוריות הנוקשות.

שגיא אטיאס Product Team Lead בחברת אורקה סקיוריטי

המוצר של אורקה סקיוריטי הוא פלטפורמת אבטחת ענן מתקדמת, המאפשרת לארגונים להגן על כל נכסי הענן בעזרת טכנולוגיית SideScanning המוגנת בפטנט. המוצר תוכנן כך שהוא אינו מצריך התקנות מסובכות, בשונה ממוצרי אבטחה אחרים, שהתקנתם ופריסתם בארגון עשויות לערוך שבועות וחודשים. המוצר של אורקה יכול לסרוק ולזהות סיכונים בתשתית הענן בדקות, כמו פגיעויות, הגדרות לא נכונות, באגים בקוד המפותח בארגון, סיסמאות חלשות ודליפת מידע בסביבת הענן של החברה, כך שהוא מעניק כיסוי אבטחתי מלא בזמן קצר. מה שמאפשר לחברות לראות ולתקן בעיות מהר יותר, לשמור על רגולציה, ולהתמקד במה שבאמת חשוב, תוך שמירה על רציפות תפקודית בתשתיות הענן בצורה בטוחה ויעילה.

אביב שוקרון, VP Product בחברת Komodor

המוצר של Komodor היא פלטפורמה ייחודית לניהול תשתיות קוברנטיס. הפלטפורמה מהווה מעין שכבת אבסטרקציה מעל קוברנטיס, המאפשרת למפתחים להבין ולתפעל בקלות את האפליקציות שלהם מבלי ידע מקדים בקוברנטיס. המשתמשים במוצר עובדים מול ממשק ויזואלי, המרכז במקום אחד את כל המידע הרלוונטי למפתחים, ורק אותו. הם מסוגלים (סוף-סוף) לקחת אחריות מלאה על האפליקציות שלהם ולשחרר את צוותי הדבאופס מהעול לתפקד כמרכז תמיכה לקוברנטיס. המוצר כולל מערכת הרשאות גישה (RBAC) ואוגר מידע היסטורי על כל שינוי במערכת. כדי לתת לאנשי הדבאופס ותשתית שקט נפשי וביטחון להכניס מפתחים לעולם הקוברנטיס, ללא חשש שהמערכת תיפגע. המוצר מגשר על הפער בין אנשי פיתוח לאנשי אופרציה, מאפשרת לצוותים לעבוד יחד ולדבר באותה שפה. הטמעתו מאפשרת לארגונים לקצר זמני תגובה, לדבג מהר יותר, לבצע אופטימיזציה של צריכת משאבים/עלויות, ולנהל את קוברנטיס בצורה יעילה ואפקטיבית.

ערן גבירץ, Director of PM בחברת סמפריס

המוצר של Semperis הוא פלטפורמת הגנה מקיפה של מערכות הזהות, המשמש לניהול ואבטחת זהויות בארגונים. המוצר משמש לצמצם באופן דרמטי את שיעור ההצלחה של תוכנות כופר והתקפות הרסניות אחרות. לאחר פריסתו בארגון הוא מביא לחיסכון פוטנציאלי של מיליוני דולרים בארגונים, כולל קיצור זמן השבתת המערכות ב-90%, השקעת 40% פחות זמן במעקב ידני אחר איומים, והפחתת סיכון הסייבר הכולל לפני, במהלך ולאחר המתקפה. בין המשתמשים במוצר ארגונים וגופים ממשלתיים מהגדולים בעולם, בהם Lenovo, Prime Healthcare, Sanofi, United Airlines, Starbucks, Hertz ועוד רבים אחרים, שכוללים מעל ל-100 מיליון זהויות משתמשים שונות. ערן הגיע לתחום ניהול המוצר אחרי למעלה מ-15 שנים בניהול פיתוח מחברות סטרטאפ. לפני הצטרפותו ל-Semperis, שימש כדירקטור לניהול מוצר ב-BigID ומנהל מוצר בכיר בחברות Imperva ו-DeepInstinct.

מימין למעלה ובכיוון השעון: שגיא אטיאס, תמר שריר, ערן גבירץ ואביב שוקרון.
צילום: יח"צ.

גיל מרכס, סמנכ״ל מוצר בחברת טרוליון

המוצרים של Trullion משרתים את תחום החשבונאות, שנאמד ב-400 מיליארד דולר בשנה ומתנהל ברובו בשיטות שמרניות, תוך שימוש בטכנולוגיות מיושנות. המוצרים מאפשרים הזנה מהירה של מסמכי PDF, אקסל, טקסט ומסמכים בכתב יד. המסמכים נקראים באמצעות מערכות מבוססת NLP (ניתוח שפה טבעית) ומופקים מהם דוחות חשבונאיים, תובנות, שמתבצע זיהוי פערי מידע בכדי למנוע טעויות ולהגביר את השקיפות בארגון. המוצרים סורקים גם חוזים של חברות, ויודעים לחלץ ולתרגם את הנתונים החשבונאים הרלוונטיים, בשילוב עם מנגנונים מבוססי AI, להופכם למידע בעל ערך. המשתמשים במוצרים הם מנהלי כספים ופירמות רואי חשבון, המעוניינים בהתייעלות משמעותית בעבודתם, תוך חסכון של שעות ארוכות בקריאה, ניתוח וארגון דו"חות כספיים רבים ומורכבים.

עופרי להמן, סמנכ"ל מוצר בחברת אקסודיגו

המוצר של אקסודיגו משלב חומרה ותוכנה שפותחו בחברה, במטרה לייצר מיפוי של תת הקרקע ללא צורך בחפירות. מידע זה הוא קריטי עבור כל פרויקט בתחומי הבניה ותשתיות, ומאפשר לבצע תכנון מושכל תוך הימנעות ממקרים בלתי צפויים בתהליך העבודה. המוצר מבצע הדמיה ע"י שימוש בחיישנים מרובים ו-AI שמנתח ומצליב את המידע. כך המוצר מאפשר לראות מה קורה מתחת לקרקע, ללא חפירות. המוצר פועל במצבים שונים, ניתן לחבר אותו לרחפן לסריקת תת קרקע מהאוויר, להרכיב אותו על עגלה העוברת פיזית על פני השטח או כתיק גב על המשתמש. הדאטה המתקבל מהחיישנים בסריקה עובר תהליך של היתוך וניתוח של כל המידע. מפת התת קרקע שמופקת מהתהליך נותנת תמונה מדויקת, מלאה ומהימנה. עם זיהוי של תשתיות נטושות שלא מופיעות בשום מפה, יכולות לזהות חללים כדוגמת בולענים וקברים, הרכב שכבות קרקע, מפלסי מי תהום ועוד.

בן גולן, CDP Product Manager בחברת אופטימוב

המוצר של Optimove הוא פלטפורמת שיווק CRM, המשמשת מותגים להבנה טובה יותר של לקוחותיהם. למותגים משתלם יותר להשקיע בלקוחות קיימים מאשר לגייס חדשים. לכן, הפתרונות של אופטימוב מנתחים את העדפותיהם של לקוחות הקצה, רצונותיהם וצרכיהם, כדי להגדיל את סיכויי המותגים לרכוש את אמון הלקוחות ולהפוך אותם ללקוחות נאמנים לשנים רבות. אסטרטגיה זו נקראת Customer-Led Marketing והיא הוכחה כמסייעת להגדלת הרווח הנקי של חברות מלקוחותיהם ביותר מ-33% בממוצע. המוצר של אופטימוב עושה שימוש עמוק בביג דאטה וב-AI, ומסייעת לייצר קמפיינים מותאמים אישית למאות פלחי לקוחות בעלי מאפיינים דומים. תוך שימוש בערוץ השיווק האופטימלי ובמסרים אפקטיביים שיניעו אותם לפעולה. המוצר משמש למשלוח של יותר מ-81 מיליארד הודעות מותאמות אישית בכל שנה, ע"י מעל ל-1,200 מותגים.

ליאור רפפורט, ראש צוות מוצר, מייבנס

מייבנס היא חברת הייטק ישראלית-גלובלית, שנרכשה על יד ענקית הגיימינג האמריקאית זינגה. הצוות של ליאור מפתח כלים המבוססים על מודלים מתקדמים של מדע נתונים. כלים אלו משרתים צוותים רבים של חברת האם זינגה, בהם צוותי שיווק, צוותי ניהול מוצרים והטייטלים של זינגה, צוותי המשחקים החדשים ועוד. כלים אלו מספקים תובנות שנועדו לגבות, לתמוך ולכוון את ההחלטות העסקיות שלהם.

מימין למעלה ובכיוון השעון: ליאור רפפורט, גיל מרכס, בן גולן ועופרי להמן.
צילום: שי שחר, חן בוהדנה, יח"צ.