"במהלך נובמבר יצאתי מתחנת ברכבת הנוסעת מחוף הכרמל בחיפה בדרכי לשדה התעופה בן גוריון וישבתי לבדי בקרון השמורים" - כך מספר א' את התגלגלות האירועים באותו יום טרגי מבחינתו.
"קצת אחרי יציאת הרכבת מתחנת בנימינה, נכנסתי לשירותים ונעלתי אחרי את הדלת", הוא ממשיך, "אבל כאשר רציתי לצאת הדלת לא נפתחה. בעודי כלוא בחדר השירותים של הקרון, דפקתי בחוזקה על הדלת אך איש לא בא לעזרתי".
א' החליט לנסות את מזלו בטלפון הסלולרי. "התקשרתי למוקד רכבת ישראל, שם ענו לי וניסו ללא הצלחה ליצור קשר עם הרכבת בה נסעתי", הוא מספר בכעס. "העבירו אותי מאחד לשני ולא הצליחו להשיג אף אחד. כך נשארתי תקוע יותר מחצי שעה בתא הקטן והלא נעים". רק כאשר הגיע א' לתחנת תל אביב ההגנה, הצליחו לחלצו מן התא, מאושש ובעיקר כועס.
לאחר המקרה שוחח א' עם הממונה על פניות הציבור ברכבת ישראל, שאמר לו כי אכן היה נתק בין מוקד השירות למרכז התפעול, ובכל זאת א' תוהה: "אני לא מבין מה עושה איש הביטחון אם הוא רואה במשך כל הזמן הזה בקרון הריק את המזוודה שוכבת לבד ולא מתעניין איפה אני? אולי התעלפתי בשירותים? אולי אני מת? ואולי אני מחבל?"
"לא נשתמש יותר בשירותים ברכבת"
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הנוסע נכנס לתא השירותים לאחר שפקח הרכבת החל בביקורת הכרטיסים עם כיוון הנסיעה - דרומה. בזמן שהפקח עבר סמוך לתא השירותים המדובר, הוא היה פתוח ולא היה ידוע על כל בעיה בתא".
"איש הביטחון ערך סריקה ברכבת, אך לא שמע כל דפיקה על דלת השירותים. הבידוק הביטחוני של נוסעי הרכבת והכבודה שלהם, נערך בקפידה בכניסה לתחנות ואין זה דבר חריג שנוסעים יוצאים אל השירותים ומשאירים את חפציהם ללא השגחה. רכבת ישראל מתנצלת בפני א' על אי-הנוחות שנגרמה לו".
בראייה לאחור א', כבר יודע איך ינהג בעתיד: "כשחברים שלי שמעו את הסיפור הם אמרו לי שהם הסיקו מסקנה אחת - לא נלך לשירותים ברכבת". לגבי עצמו עונה א' ברצינות: "אני אמשיך לנסוע ברכבת רק בלית ברירה, ובכל אפשרות שתהיה לי אנסה להימנע מכך".
שלחו לנו סיפורים ותמונות במייל האדום
המידע הראשוני אודות הסיפור הגיע אלינו באמצעות המייל האדום של חדשות 2 באינטרנט. גם אתם מוזמנים לשלוח אלינו סרטון, תמונה, סיפור או קישור לאתר שיעניין את כולנו. סיפור טוב במיוחד עשוי להתפרסם גם בטלוויזיה.
פניתם למייל האדום - אנחנו עזרנו