ניתוח מערכות היחסים של שמעון חיות המכונה ׳נוכל הטינדר׳, מגלה על דפוס פעולה קבוע ומתוחכם. כדי לעמוד בו לאורך זמן יש צורך בשילוב בין תחושת גרנדיוזיות, אינטליגנציה רגשית, חוסר פחד ואפס אמפתיה ורגש, במילים אחרות פסיכופתיה, מקיאווליזם ונרקיסיזם – סט תכונות אישיות הידועות בשם השלישיה האפלה.
הדפוס מתחיל בבחירת קורבן שעונה על דרישות הסף – בחורה הכמהה לקשר וקלה לפיתוי. במקרה של נוכל הטינדר, בחינת הקורבן הייתה מורכבת כיוון שנעשתה דרך פרופיל הטינדר שלכאורה לא חושף הרבה מידע על האדם. חיות פיתח מיומנות - שיפוט אופי על פי הרמזים המועברים בפרופיל. הוא ידע לזהות את אותן קורבנות שמשתוקקות לקשר. תמונות הפרופיל שהציגו ססליה ופרלינה הראו שהן כמהות לקשר רומנטי, לאהבה, לבחור שיציל אותן. לא סתם הוא בחר את הנשים האלה, הוא ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא הקפיד לבחור נשים בעלות רמת אטרקטיביות ממוצעת, בשנות השלושים לחייהן, כאלה שתהיינה מוכנות להאמין שהן מצאו את האחד במידה ויציירו להן את ה׳סטינג׳ והתפאורה הנכונים.
הצעד הראשון ברגע שהקורבן עלה ברשת - מחוות גרנדיוזיות ליצירת רושם של מיליונר שיודע לחיות טוב, לארג׳, נדיב ומפנק. הדייט הראשון היה כולל טיסה במטוס פרטי, ארוחות במסעדות מפוארות שבהן נהג להזמין את כל התפריט בעוד הוא משלם על הכל. בשלב הבא חיות ידע להתאים את חליפת המרמה בדיוק על פי מידותיהן של הנשים שכבש, תוך ניצול קר של נקודות החולשה - בין אם מדובר בחוסר ביטחון, צורך במשמעות או בכל דבר אחר שיוסיף צבע לחייהן. פסיכופתים מתאפיינים באינטליגנציה רגשית מאד גבוהה, הם יודעים ללחוץ על הכפתורים הנכונים ולמכור לכל אחת בדיוק את מה שהיא רוצה לשמוע.
כאשר חיות, פוגש לראשונה קורבן פוטנציאלי, הוא עושה שימוש בטכניקה המכונה 'קרס רגשי' - מדידה של עוצמת התגובה הרגשית של הקורבן למחוות שונות וכך ידע לנתח עד כמה ניתן לנצלה, כמה ניתן לסחוט ממנה. ניקח לדוגמא את פרלינה. שיטת העבודה שלו היא לגרום לקורבן להתאהב בו אבל עם פרלינה לא היה ׳וייב׳ רומנטי. הוא הבין שחסר לה משמעות ועניין בחיים. הוא החליט להיות כר התמיכה שלה. הוא שאל המון שאלות והקשיב באריכות, גילה בה עניין וכך גרם לה להיקשר אליו.
לעומת זאת עם ססליה, הוא מיד קלט שיש לו עסק עם בחורה רומנטית, שבויה בפנטזיות שרק מחכה לגיבור שיציל אותה. זאת גם הסיבה לכך שלא חיכה הרבה זמן כדי לבקש ממנה כסף, הוא ידע שממנה יצליח להוציא את הסכומים הכי גבוהים ואכן הוא הוציא ממנה רבע מיליון דולר. חיות זיהה בהצלחה את נקודות החולשה של כל קורבן.
חיות הצליח לייצר מצג שווא של התאהבות הדדית, מערכת היחסים עם חיות כמו עם שאר הפסיכופתים נתפסת בתחילה כמושלמת, סיפור מהאגדה. ״היה לנו חיבור מושלם״, ״היה לנו קליק״, ״הרגשתי כאילו אני מכירה אותו שנים״. הוא ידע להקסים בדיוק בצורה שהבנות אהבו שיקסימו אותן. הוא מילא עבור כל אחת את התקוות והחלומות. בשלב מסוים הציע לקורבנות שיעברו לגור ביחד. התקציב - 15 אלף דולר לחודש. לפסיכופתים יש סף ריגוש נמוך, יש להם צורך מתמיד בגירויים ותמריצים, לכן הוא העביר את זמנו ממסיבה למסיבה.
לסיימון היו יכולות נדירות - היכולת להיות עם שלוש או ארבע נשים בו זמנית, לזכור בדיוק מה הסיפור שסיפר לכל אחת, לתפור את הסיפורים מכל הכיוונים, בלי שנפלט לו אותו סיפור פעמיים ולזכור מה כל אחת מהן סיפרה לו. חיות הסתכל על הנשים כאובייקט, חפץ שעוזר לו להגשים את המטרות. הוא לא מסוגל לאהוב. הוא כל כך מרוכז בעצמו שאין לו יכולת לגלות אמפטיות כלפי האחר. הוא כתב להן הודעות וואטסאפ בדפוס קבוע – לכולן את אותן הודעות - "אני אוהב אותך" , "אני רוצה לעשות איתך ילדים", ״בוקר טוב אהובה״. רגש לא היה שם.
חיות שכינה עצמו סימון לבייב, קנה את אמונן תוך שיתוף סיפורים על עצמו כמו גם שיתוף בידע מקצועי על חייו כיהלומן. כאשר חיפשו עליו בגוגל מצאו המון חומר על משפחת לבייב. כך הוא סיפר לפרלינה בדייט הראשון כיצד משיגים יהלומים, כיצד מלטשים אותם וכיצד יודעים להעריך את איכותם. כל מסעדה אליה הגיעו, המלצרים ובעלי המקום הכירו אותו ונתנו לו יחס של מלכים. בניית האמון נמשכה עם תכניות לעתיד משותף של משפחה וילדים.
מהרגע הראשון החל לזרוע את הזרעים להונאה. הוא סיפר לבנות על אויבים שרודפים אחריו - סיפור שיאפשר בקשת כסף בהמשך. לאחר שחיות הרגיש שהאמון התבסס - שהקורבן נפל בחכתו - החל לבקש בהדרגה סכומי כסף הולכים וגדלים בתואנה שהוא במצוקה, שאויביו השיגו אותו והקורבן זה האדם היחיד עליו הוא יכול לסמוך.
ברגע שהבנות עלו עליו, הטקטיקה שלו הייתה הכחשה גורפת, הוא טען שמדובר ב״אויבים שלו״ כאשר ההכחשות לא עבדו הוא החל לאיים. לפסיכופתים יש נטייה למצוא צידוקים להתנהגות שלהם, הם לעולם לא ירגישו אשמה או חרטה אבל מסוגלים לזייף תחושות אלו במקרה הצורך. ברגע שחיות הבין שלא יצליח למשוך יותר כספים מהקורבן – הקורבן הפסיק לעניין אותו. ססליה סיפרה שכאשר באה לאסוף את הצ׳ק היא הרגישה ריחוק, שזה כבר לא אותו אדם שהיא הכירה. בסוף מערכות יחסים עם פסיכופתיים הקורבן נותר מרוקן מאנרגיות, חסר ביטחון, עם שפיות מעורערת וחוסר אמונה בעולם.
בתקופה בה כל מי שהונה, רימה ונהג בדרך לא ישירה, משופטת לשעבר ועד נוכל מקצועי שהונה במיליוני דולרים, הופך למגה סלב, וזוכה להערצה כגיבור תרבות, האצבע המאשימה היחידה שאנחנו יכולים להפנות היא לעצמנו. אנחנו חייבם לעצור רגע ולשאול את עצמנו מי אנחנו כחברה שאלה הם גיבורי התרבות שלה וכיצד הגענו למצב בו הבחירות של גיבורים אלה הם בין ללכת לריאליטי או לפוליטיקה.