אחרי עשור בתפקיד סמנכ"ל יחב"ל ודובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר הודיע היום (רביעי) על כוונתו לפרוש מהתפקיד במהלך השנה. עזיבתו של לפלר שדברר את רשות שדות התעופה (רש"ת) במשך 10 שנים, לא מפתיעה רבים מדי והיא מצטרפת לגל של עזיבות את משרד התחבורה שבראשו עומדת השרה מירי רגב מאז הוקמה הממשלה.
בין האנשים שעזבו או שצפויים לעזוב את תפקידיהם בתקופת רגב - מנכ"ל הרכבת מיכאל מייקסנר שנודע אתמול כי בכוונת רגב לפטרו, מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי שפרש לאחר שניסו להדיחו, ומנכ"ל נת"ע חיים גליק שבכוונת רגב להדיחו.
גל העזיבות מגיע לאחר ששרת התחבורה רגב קיבלה את המלצת הוועדה של רש"ת לפטר את טופולנסקי ולכן היום הגיעה גם הודעתו של לפלר, והיא רק חלק מהמהפכה של רגב במשרד התחבורה. לאחר שנודע כי יסיים את תפקידו, אמר לפלר: "כל מטוס שיטוס בשמיים יזכיר לי את החוויה האדירה שהיתה לי ברשות שדות התעופה. אני מבקש להודות להנהלת הרשות, לעובדי הרשות, לאנשי התקשורת הרבים שעבדתי איתם ולאחל לנו לטוס בשלום ולחזור בשלום".
בכירי האוצר נגד ניסיון הדחת מנכ"ל הרכבת | פרסום ראשון
על רקע החשיפה אמש את ניסיון הדחת מנכ"ל הרכבת, הערב פרסמנו לראשונה ב"תוכנית חיסכון" כי משרד האוצר מנסה לטרפד את הפיטורים. בעקבות הניסיון לפטר את מיכאל מייקסנר, מהומה פרצה בין שני המשרדים, ובכירים במשרד האוצר אף פנו במכתב ליו"ר דירקטוריון הרכבת.
בין הבכירים במשרד האוצר, סגני הממונים על התקציבים, על החשב הכללי ועל רשות החברות הממשלתיות, שטענו בפני יו"ר הדירקטוריון של הרכבת, מינוי של השרה רגב שמוביל את ניסיון ההדחה: "עליך לשקול את טובת החברה בלבד".
הבכירים רמזו כי מדובר בהוראה מלמעלה, וכי הפיטורים "פוליטיים". בנוסף, באוצר ניסו לטרפד את הפיטורים בעוד דרכים, טכניות יותר, שנודעו לבכיר במשרד האוצר שהגיב: "לא זכור לי שמשרד האוצר מנהל אותנו". מכאן, לא ברור אם ניסיון ההדחה הזה יצלח, אבל יו"ר הדירקטוריון נחוש להוציא את זה לפועל".