המשבר הבא בקואליציה? יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף שיגר אמש (שבת) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ולראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו דרש לעצור את עבודות הרכבת בשבת. "לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה", כתב. גורמים במשרד התחבורה ענו לפרסום: לא נעצור את עבודות הרכבת בשבת.
במכתב, שנשלח גם לשר האוצר סמוטריץ' ולשרים נוספים בממשלה, הביע גולדקנופף את מורת רוחו: "הובא לידיעתי כי מתקייימות עבודות בשבת על ידי רכבת ישראל, במסילות ת"א בין מחלף רוקח למחלף ההלכה, שאינן עונות להגדרה של פיקוח נפש".
גולדקנופף המשיך: "למיטב הבנתי, עבודות אלו הינם כתוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות. בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הליכוד ויהדות התורה סוכם כי עבודות אלו יופסקו", כתב - ודרש: "לא נוכל להשלים עם המשך מצב זה, ואני מבקש את התערבותך הדחופה בנידון לצורך ביטול ההסכמים הנ"ל".
טרם הקמת הממשלה דרשו החרדים מנתניהו להכניס להסכמים הקואליציוניים כי קו הרכבת התחתית יעבור גם דרך בני ברק, ולא רק בפאתי העיר כפי שתוכנן. לטענתם, השינוי ישפר את הנגישות של תושבי בני ברק לתחבורה ציבורית. הבעיה? העבודות להקמת התחנה יחייבו לעבוד בשבת.
גורמי התכנון וההנדסה של תוכנית המטרו בגוש דן, אחד מהפרויקטים התשתיתיים הגדולים בישראל שעלותו מגיעה לעשרות מיליארדי שקלים, טוענים שלא קיימת אפשרות שהעבודות להקמת המטרו לא יהיו במהלך השבת – ואף מזהירים שהשינוי יגרום לעיכוב בפרויקט כולו.
"מכונות ה-TBM, מכונות חפירת מנהרות ענקיות, צריכות לעבוד ברצף 24 שעות ביממה – 7 ימים בשבוע", הסבירו גורמי המקצוע. ביהדות התורה הבהירו מנגד: "לא נסכים בשום אופן לעבודות בשבת ושבירת הסטטוס קוו". הקרב הגדול על שאלת העבודות במהלך סוף השבוע הגיע כבר לפתח עיריית בני ברק, ושם מנסים להגיע להבנות, ואולי אף להגדיר את העבודות כ"פיקוח נפש".